Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 34 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 338
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik speel eigenlijk een beetje alles door elkaar haha, dat gaat van 50's rock n roll en country, blues, classic rock, hier en daar wat hardrock. Dat gaat echt van the shadows tot metallica zeg maar.
    De voorkeur ligt bij classic rock.

    Dan is die helix wel handig, tot nu toe heb ik hem enkel thuis gebruikt icm een set mackies 450 of via de pc met m-audio bx5 speakers.
    Ik denk dat ik hem een van de komende weken eens live ga testen om eens te zien wat het geeft.

  2. #132

    Standaard

    Beste goeie sound zo Fusion, zeker voor dag 1!
    Ik heb ook een IR pack met V30's gekocht, eens kijken wat daar uit rolt

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Begin steeds blijer te worden. Heb nu een uiteenlopende sound of 6 gemaakt voor live in de kerk, voor mijn nieuwe gitaar. Een metal oversturing, een drive, dikke clean met chorus, hele cleane clean, dikke rock solo en een ambient swell pad. Ear fatigue als de neten nu dus morgen even tweaken, maar ging wel makkelijk en dus supersnel. Klinkt volgens mij best oké al.

    Die metal patch van hierboven was geschreven voor mijn RGD gitaar in C#, maar hij klinkt ook héél lekker op mijn RGA waaiboom in E zeg! Wel flink anders door andere hout, pickups, stemming etc maar lekker. Krijg er steeds meer vertrouwen in

  4. #134

    Standaard

    Klinkt goed!
    Ik heb een aantal uurtjes zitten stoeien vanmiddag maar kom er nog niet uit.
    Zo te lezen heb jij wel modeling ervaring met de Axe FX, ik heb nul. Je moet ergens beginnen :-)

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ja, als je aangeeft welk genre je speelt, kan ik wel wat tips geven?

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timotio Bekijk bericht
    Klinkt goed!
    Ik heb een aantal uurtjes zitten stoeien vanmiddag maar kom er nog niet uit.
    Zo te lezen heb jij wel modeling ervaring met de Axe FX, ik heb nul. Je moet ergens beginnen :-)
    Dit kan misschien interessant zijn voor degenen die geen ervaring hebben met de helix.
    https://www.youtube.com/watch?v=dan5B0Ydfqk

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Goede vid gisteren stukjes gezien. Heb ook nog wel wat additionele metal tips voor de liefhebber. Niet dat ik een expert ben maar sommige dingen werken echt wel en zijn mij of meer standaard voor de metal gitarist. Werken meestal ook zo met echte amps en pedalen

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ja die kerel geeft best een goede heldere uitleg vind ik, hij is aan een hele reeks bezig met tips over cabs, compressors, delays, EQ's enz, best interessant allemaal.

    Tips zijn altijd welkom hoor Fusion. T is misschien een idee om er een apart topic voor te maken.

    Hier is een klein stukje dat ik vlug heb opgenomen, niet teveel van voorstellen hoor want mijn gitaar skills zijn zowat even groot als mijn recording skills haha. Maar dan heb je een idee he.

    https://soundcloud.com/user-730114120/helix-test

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ja die kerel geeft best een goede heldere uitleg vind ik, hij is aan een hele reeks bezig met tips over cabs, compressors, delays, EQ's enz, best interessant allemaal.

    Tips zijn altijd welkom hoor Fusion. T is misschien een idee om er een apart topic voor te maken.

    Hier is een klein stukje dat ik vlug heb opgenomen, niet teveel van voorstellen hoor want mijn gitaar skills zijn zowat even groot als mijn recording skills haha. Maar dan heb je een idee he.

    https://soundcloud.com/user-730114120/helix-test
    Nou inderdaad, want je gitaarskills zijn prima en orde, en je recording skills idd ook! Klinkt lekker!

  10. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    En voor de biergooi-partijen: een stuk transparant tafelzeil doet wonderen. Kost geen drol en je materialen blijven beschermd én bedienbaar.

    Heb je daar een plaatje van hoe je dat precies doet? Afgelopen zaterdag in een Ierse pub gespeeld, superleuk maar een barjongen had met glazen ophalen wel wat water op mijn GT-100 gemorst, zonder gevolgen gelukkig.
    Zelf vroeg ik me af of het zin heeft om met dunne huishoudfolie af te dekken zodat je de knoppen wil kunt indrukken en daarna de folie gewoon wegmieteren. Maar loop je dan geen risico's zoals oververhitting e.d.?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top