Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 34 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 338
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Een beetje een donkere sound maar desondanks snijdt ie goed door de mix. Dat had ik ook verwacht met een Helix. Die is gewoon wat ehm... minder echt, wat digitaler, wat meer schelle fizz. Stand-alone kut, maar in de mix veel makkelijker. En dat blijkt.

    Ik hoor HEEL graag commentaar. Vooral van metalheads. Ik ben namelijk met al deze luistervragen naar jullie toe bezig om mijn sound te creeren voor een EP met profi zang en mixing/mastering. Wil voor ik echt te oud ben voor dit soort shit 1x iets leuks opnemen.

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb een zooi gratiesj IR's gedownload maar lees overal dat je met de meegeleverde cab sims t ook zou moeten kunnen. Beetje getweakt, in een mixje opgenomen (met heel klein beetje EQ op de gitaren, that's it). Hoe vinden jullie dit klinken???

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=13688803
    Deze dus... sorry sorry

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    lekker zondagochtend melodietje ...
    ik hoor 2 versies, waarvan ik de eerste mix aanzienlijker prettig vind ?





  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    TWEE VERSIES? Hueh? De link hierboven linkt naar 1 liedje? Wellicht bedoel je dat als ie afgelopen is (nou ja, af, t liedje is niet af) hij springt naar t volgende liedje maar dan een andere mix en nog met de Fractal Axe Fx ingespeeld?? Dat liedje is 99% hetzelfde.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

    Hier sprong de player ook verder naar het volgende nummer ja.
    Ik vond (puur de gitaarsound dan) veel mooier klinken in de eerste versie.
    Voor één dagje programmeren klinkt dit echt enorm goed imo.

    En aangezien je de helix nog maar net hebt vermoed ik dat je deze sound gaandeweg nog zal gaan verbeteren, dus dat komt helemaal in orde.

    De helix is inderdaad een moeilijker beestje om te programmeren dan de axe of headrush maar ik raad je aan om eens een paar ir's van je favoriete speakercabs te kopen, dat heeft bij mij echt het verschil gemaakt.

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ja, ik vind m juist VEEL makkelijker te programmeren, omdat ie ook VEEL minder opties heeft. Dat is zowel zijn kracht als zijn zwakte. Je hebt minder mogelijkheden, maar verzand ook weer niet in uren oeverloos gepiel. Wel vind ik de Fractal tot nu toe wel beter, 'echter', minder digital etc, maar het gaat me uiteindelijk om de mix. En ik heb m idd nog maar net een paar uurtjes uitgeprobeerd, hopelijk wordt t steeds beter.

    Ga binnenkort een paar patches maken voor live in de kerk. Daar ga ik dan misschien wel even voor naar factory presets luisteren (had ik helemaal nog niet gedaan haha). Ben benieuwd.

    En dank voor t luisteren!!

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ja, ik vind m juist VEEL makkelijker te programmeren, omdat ie ook VEEL minder opties heeft. Dat is zowel zijn kracht als zijn zwakte. Je hebt minder mogelijkheden, maar verzand ook weer niet in uren oeverloos gepiel. Wel vind ik de Fractal tot nu toe wel beter, 'echter', minder digital etc, maar het gaat me uiteindelijk om de mix. En ik heb m idd nog maar net een paar uurtjes uitgeprobeerd, hopelijk wordt t steeds beter.
    Inderdaad, ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt, hij is inderdaad makkelijker in gebruik maar je moet er naar mijn gevoel meer tijd insteken qua tweaken om het wat "natuurlijk" te laten klinken, line6 heeft imo altijd dat "digitale randje" gehad maar dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Het is voor mij ook niet de bedoeling om bepaalde amps na te maken maar gewoon een leuke sound te krijgen waarmee ik kan werken en dat lukt best goed.

    En bij jou ook zo te horen haha.

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Post anders ook eens wat lekkers! Ben erg benieuwd hoe mijn mede-Helixers m gebruiken!!

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Will do
    Ik ga proberen om deze week een dagje te nemen om wat op te nemen (heb ik eigenlijk nog niet gedaan met de helix).
    Het zal wel een beetje een andere stijl zijn dan wat jij doet haha.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ik maak eigenlijk vooral dance music en een soort gefreakte prog rock hoor. Maar leuk, ben benieuwd!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top