Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 34 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 338
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Interessant nieuw multidoosje, met alle FX uit de Helix, alleen geen amp/cabmodels. (wel IR mogelijk)


  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zag hem gisteren toevallig op de Website, ik moet nog steeds mijn Helix naar 2.3 upgraden ik was een beetje aan het rondsnuffelen en toen kwam ik hem tegen. voor mij zou het niets toevoegen, de effecten zijn prima in de Helix maar voor mij zijn het vooral de amp simulaties die hem zo goed maken (ik gebruik nog steeds een aantal pedalen in de Loop van de Helix)
    life sucks and then you die

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Zo. Fractal Axe Fx na 10 jaar oid verkocht. Straks de Helix LT bestellen. Is ie met zo goed als de Fractal? Nee, maar hij kan wel direct op podium gebruikt worden, klinkt in een mix bijna net zo goed, en hij heeft kleurtjes.
    Laatst gewijzigd door Fusion; 1 februari 2018 om 09:48

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Zo. Fractal Axe Fx na 10 oid verkocht. Straks de Helix LT bestellen. Is ie met zo goed als de Fractal? Nee, maar hij kan wel direct op podium gebruikt worden, klinkt in een mix bijna net zo goed, en hij heeft kleurtjes.
    Had je hem toevallig ook getest tegen de Akai Headrush?
    Laatst gewijzigd door telerocker; 1 februari 2018 om 09:55
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Neuh geen tijd voor. Ik ken Line6 en weet wat ik er van kan verwachten. Vind jij t wat die Headrush?

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Geen idee, ik lees op MusicRadar dat de Akai betere drivesounds levert, maar dat de LT een beter en uitgebreider totaalpakket heeft. Voor wat dat waard is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ja, 'beter' is natuurlijk in the ear of the beholder Line6 heeft wel ervaring in amp modellen, Akai? Daar ik er ook metal mee wil maken heb ik flink reviews gelezen en geluisterd. De Headrush wordt niet echt vaak genoemd samen met de usual suspects. Maar thanks voor de tip!

  8. #108

    Standaard

    Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Helix / Headrush / AX8.

    De Helix heeft natuurlijk veel meer effecten etc. aan boord dan de Headrush, maar ik vind de klanken van de Headrush wel natuurlijker. De Helix heeft een helderheid waar ik nog niet aan kan wennen.
    Maar ik heb wel de effecten nodig die de Helix heeft. Dilemma.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de Helix kan ook natuurlijk klinken maar je moet wel kunnen tweeken. er zit geen gebruiksaanwijzing bij en ik had geen zin om er 1 te downloaden dus het was vooral door op alle knopjes te drukken en uitproberen . ik gebruik hem niet voor de IR's en Speaker Simulators maar plug hem Stereo in 2 versterkerheads die dan weer over 2 2 x12's gaan.
    allereerst betekent dat dat je de speakersimulaties moet uitzetten, dan dat je via de return op de effectloop je amp in gaat ipv de normale ingang, volgende stap is om alleen de pre-amps te gebruiken en niet de "eindtrap" van de Helix. ik gebruik de neunaber als reverb in 1 van de effect Loops en dat klinkt dat het best als je die op 50 % zet in de Helix en het liefst maar op 1 van de uitgangen van de Helix (en dan alle time based effecten in paralel) . Op deze manier klinkt hij na lang knutselen niet meer digitaal maar authentiek . Natuurlijk mocht ik met IR's gaan werken dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen
    life sucks and then you die

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Morgen tussen 18.00 en 21.00. Jippie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top