Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 34 EersteEerste ... 142223242526 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 338
  1. #231
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zijn er hier mensen die de Helix 1 op 1 vergeleken hebben met de Headrush eigenlijk?

    Ik was een beetje aan het kijken of headrush of helix iets voor me is voor stil thuis spelen; doe ik nu vooral via pc, maar heb gewoon niet altijd zin om achter de pc te zitten met gitaarspelen.

    Tot nu toe lijkt het er mij op dat de units best aan elkaar gewaagd zijn; de een lijkt zo uit de doos wat beter te zijn met geluid A, de ander met geluid B, maar je hoort en ziet nigal wat minder headrush dan helix...zal een reden voor zijn?

  2. #232
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zijn er hier mensen die de Helix 1 op 1 vergeleken hebben met de Headrush eigenlijk?

    Ik was een beetje aan het kijken of headrush of helix iets voor me is voor stil thuis spelen; doe ik nu vooral via pc, maar heb gewoon niet altijd zin om achter de pc te zitten met gitaarspelen.

    Tot nu toe lijkt het er mij op dat de units best aan elkaar gewaagd zijn; de een lijkt zo uit de doos wat beter te zijn met geluid A, de ander met geluid B, maar je hoort en ziet nigal wat minder headrush dan helix...zal een reden voor zijn?
    Ik heb de headrush met de helix vergeleken.

    Op gebied van amps zijn ze best aan elkaar gewaagd, de headrush klinkt wat "droger" imo, maar niet beter of slechter dan de helix, ik moet er misschien wel bij vermelden dat ik altijd met aangekochte ir's van 3sigma en ownhammer werk. Op dit gebied zijn ze echt erg vergelijkbaar.

    Op gebied van effecten heeft de helix veel meer in huis dan de headrush en heb je ook meer tweak mogelijkheden. De headrush is meer basic op dat punt, maar hetgeen erin zit is zondermeer goed.

    Op gebruiksgemak en mogelijkheden is de helix echt wel de grote winnaar, de aansluitinging, switching systeem gaan echt veel verder dan de headrush.

    Voor mij was de helix de winnaar omdat ik graag veel mogelijkheden heb voor al de verschillende projecten die ik doe.
    Maar de headrush is zeker geen slechte keuze "soundwise" dan.
    De headrush kan je zo'n beetje vergelijken met de 11rack van vroeger (dacht zelfs dat het hetzelfde team achter de 11rack is).
    Minder ampmodellen en effecten maar wel erg goede kwaliteit.

    Echter één van de redenen dat ik voor de helix ben gegaan was de ronduit belabberde support van de 11rack destijds, als dit zich voortzet met de headrush dan vrees ik dat die er simpelweg niet gaat zijn. Maar over de headrush support kan ik me niet uitspreken.

  3. #233
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ah, goed om te weten, thanks!

  4. #234
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard To Helix or not to Helix

    Headrush klinkt best goed en is ook heel handig omwille van z'n touch screen, maar als ik me niet vergis heeft de Helix buiten het oneindig meer routingsmogelijkheden vooral ook meer dsp ter beschikking, wat wil zeggen dat je gewoon meer effecten/amps in je signaalpad kan zetten. Kan wel eens handig zijn.
    Kris

  5. #235
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Als je het zo optelt is het qua specs bijna een no-brainer, als je ziet dat de headrush duurder is dan de helix LT.

  6. #236
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Voor degenen die er interesse voor hebben, hier is een link naar een gratis ir-pack van Allure.
    https://be.line6.com/allure/

    Ik vind ze persoonlijk niet slecht, vooral voor cleane sounds dan, voor drive sounds vind ik ze iets minder geschikt.
    Maar ze zijn gratis dus altijd wel de moeite om eens te proberen denk ik.

  7. #237
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Zo die Line6 amp model Badonk is lekker hoor. Een eigen model, dus niet op een bestaande amp gebaseerd, prima soundje voor high gain.

    Nu bezig met 4 snapshots onder en 4 stompboxes boven. Iemand anders ook op die manier bezig?

  8. #238
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nu bezig met 4 snapshots onder en 4 stompboxes boven. Iemand anders ook op die manier bezig?
    Yep, heb 'm ook zo ingesteld. Voor mij de beste instelling! Een simpele tik op de mode toets geeft me 8 stomps. Nog een keer drukken en ik heb weer 4 stomps bovenaan en 4 snapshots onderaan. Werkt super voor mij! 😁
    Kris

  9. #239
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    ik heb een Helix FX (de alleen effecten variant) gekocht en na een paar maanden mijn bevindingen:
    ik had nooit gedacht ooit een bijna alles in 1 effecten bak te kopen want ik vind pedaaltjes erg leuk en speel graag op mijn versterker (een hele oude AC30) maar er begon toch iets te jeuken: de meeste pedalen hebben maar 1 stand ondanks dat er meer goede geluiden inzitten. dus een gemis aan presets. en ik speel wel eens in meer bands en projectjes en dan zit je weer aan alle knoppen te draaien voor een ander geluid. ik had al ooit een hele goede aanschaf gedaan met een Zoom MG-50: altijd een leuk effect te vinden en in combinatie met een pedal switcher heel handig in het gebruik. nu leken mij de effect processors met amp modeling enzo onhandig op het podium omdat je niet makkelijk voor al je presets het volume, of de gain, of de delay, of de tone kan instellen. maar de Helix FX leek mij de oplossing voor te veel pdalen en te weinig presets:

    ik heb mijn OCD in de 1e loop, gebruik ik voor de meeste geluiden. een boost in de 2e loop voor het solo volume. en een always on delay na de FX. en verder boost ik de OCD met een drive uit de FX als ik meer gain nodig heb. en alle leuke effecten en andere delays/galm komen uit de FX. en dat werkt uitstekend! maximaal flexibel, de FX is de pedal switcher en effectenbak. de externe pedalen gebruik ik in bijna alle presets en zijn dus makkelijk en snel instelbaar. en mijn pedal board half zo groot en de helft lichter.

    hoe bevalt de Helix FX: de bediening is geniaal eenvoudig en super doordacht. programmeren gaat heel snel en makkelijk. de effecten klinken goed, de variatie in effecten is wat mager. er zitten redelijk wat dubbele tussen. de Zoom heeft voor mijn gevoel meer en andere effecten. ook de drives in de Helix klinken verrassend goed, de fuzzen wat minder. alles is makkelijk editbaar, sommige effecten heel uitgebreid, sommig lekker eenvoudig.

    een nadeel: de effect loops hebben veel ruis en dat maakt ze meteen ongeschikt voor high gain pedalen. en dit vind ik wel een misser want maakt hem op een bepaald vlak toch onbruikbaar. nu gebruik ik niet zoveel gain maar twee pedaaltjes stapelen in een loop lukt dus niet.

    dus qua flexibiliteit, gebruiksgemak en effecten super. het gebruik van de effectloops vind ik twijfelachtig.. maar: de grote plus, geen GAS meer voor nieuwe of andere pedalen!

  10. #240
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Yep, heb 'm ook zo ingesteld. Voor mij de beste instelling! Een simpele tik op de mode toets geeft me 8 stomps. Nog een keer drukken en ik heb weer 4 stomps bovenaan en 4 snapshots onderaan. Werkt super voor mij! 😁
    Goed om te horen Zeg, als je de 4 snapshots 4 presets mode doet, krijg je dan die vier snapshots per present? Dus als ik preset 1A selecteer kies ik met de 4 pedalen boven (Of onder) 4 snapshots van preset 1A, staat preset 1B geselecteerd kies ik met de 4 pedalen boven (Of onder) 4 snapshots van preset 1B? Dat zou me pas écht vet lijken!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top