Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 34 EersteEerste ... 24323334
Weergegeven resultaten: 331 t/m 338 van 338
  1. #331

    Standaard

    Waarschijnlijk ja. Hier word het wel ingewikkeld.
    Dan veronderstel je dat de helix direct monitoring doet. Ik weet niet of dat zo is maar je zou het wel verwachten voor je eigen input signaal in elk geval toch. Maar alle andere tracks spelen ook, dat vraagt toch ook geheugen, die spelen dan ook via de Helix.
    Waarom zou de Helix dan geen latency hebben?
    Het lijkt mij dat ook als je via usb opneemt dat je dan alsnog de line out als monitoring kan gebruiken, dus hoe dan ook moet het wel lukken.

  2. #332
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dat van die Send zei ik al Maar dan moet patches aanpassen en mijn noise gate settings op de input eruit slopen etc. En ik weet niet 100% zeker of dan dat signaal eruit hetzelfde is als rechtstreeks uit mijn gitaar de audio interface in, of via de USB. En met metal luistert dat heel nauw
    Als niet t juiste signaal op t juiste level binnenkomt, klinkt t nergens naar.

    In ieder geval dank voor t meedenken!

  3. #333
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Dat doe je via cubase.Het speakericoontje op de op te nemen track zet je gewoon uit en het geluid komt dan rechtstreeks van de Helix.
    Doe je dat niet,dan krijg je het rechtstreekse geluid en het via de computer terugkerende signaal gecombineerd.
    Leuk als je van chorus houdt.
    Reactie op Max Fusion kwam tussendoor.
    Laatst gewijzigd door lcvanderhelm; 18 april 2023 om 21:07

  4. #334
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nou je de theorie is me duidelijk. Helix met USB koppelen. Patch kiezen. Helix ASIO selecteren in Cubase. USB 7/8 opnemen en idd muren. Stereo put naar USB 1/2 van Helix ASIO. Hoofdtelefoon op. En dan opnemen, punchen, rewinden als normaal. Maar dan met hoofdtelefoon. Als alles opgenomen is, lekker reampen over de studio monitoren

    Gewoon even proberen dit weekend hehe

  5. #335
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Nou is Native niet de meest lichte plugin maar ik snap niet dat je met jouw geluidskaart niet Native kunt gebruiken om iets live in te spelen, zonder al te hoge vertraging. Is die Steinberg zo oud? Je zou ook een vederlichte plugin kunnen gebruiken en na de opname deze weer vervangen door Native.
    Vote for Pedro!

  6. #336
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Pc en interface zijn flink aan de specs en slechts 2.5 jaar oud

  7. #337
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  8. #338
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Gaaf ding, maar lost mijn uitdaging niet op volgens mij. Mijn huidige audio interface heeft al een prima direct in dinges. Of bedoel je dit als splitter o.i.d.?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top