Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 34 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 338
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard To Helix or not to Helix

    Zijn er hier Line6 Helixgebruikers die goeie tips kunnen geven? Wat is er goed en wat is er minder goed aan de Helix?
    Kom aub niet af met Kempers en Axe Fx toestanden, de vraag gaat enkel over de Helix!
    Kris

  2. #2

    Standaard

    Dan kan je beter even kijken op The Gear Page, hier doen we niet aan multi FX.
    Maar eerlijk gezegd vroeg ik het me ook al af.., wie zal de eerste zijn hier met een Helix of een Headrush.., ook een overweging waard hoor, en de Helix LT natuurlijk!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik vind hem vrij gemakkelijk in gebruik mits je weet waar je naar op zoek bent (als in; ik wil het ongeveer de Sound van gitarist X; wat zijn de onderdelen die nodig zijn om daar te komen)
    waar je rekening mee moet houden is dat de Impulse Response een belangrijk onderdeel van het authentieke geluid van een bepaalde "versterker" is, maar wanneer je over een "echte" versterker speelt je die functie moet uitschakelen, die IR's klinken eigenlijk alleen goed als je een FR versterker gebruikt of rechtstreeks over de PA gaat
    Ik speel in Stereo over een mesa en een H & K met de Helix, en ga in beide via de return van de effectsloop de versterker in, om dan voor mij het beste geluid te krijgen gebruik ik geen speakersimulatie en niet de eindtrap in de Helix (dus alleen de preamps van een "versterker" )
    Hierdoor krijg ik bijvoorbeeld niet een 100% Vox of Marshall geluid (dat krijg ik wel op een FR Speaker) maar ik krijg wel erg goede sounds die dat geluid live kunnen benaderen.
    life sucks and then you die

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    oh ja, nog 1 dingetje dat me van het weekend opviel, Helix immiteert blijkbaar zelfs de tone-suck van bepaalde pedalen, ik had voor 1 setting iets van 7 "pedalen" uit staan in de effect Serie en na dat ik de pedalen volledige verwijderde klonk het geluid minder "geprocessed"
    dus hier is het ook minder is meer
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Wat ik me op technisch afvraag : is de levensduur van zo'n groot kleurenscherm van de helix niet beperkt tov led's van vb kemper ? Bij optredens lijkt het me ook vrij fragiel vb indien men er iets laat op vallen...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Het is sowieso de bedoeling om 'm live te gebruiken en rechtstreeks in de PA te prikken.
    Micro en in ear zou ik er ook over sturen zodat alles makkelijk te bedienen is.
    Bedoeling is hoofdzakelijk om het gesleur met versterker te beperken en zoveel mogelijk plaats op het podium vrij te houden voor mijn choreografiën 😂.
    De IR's zullen dus vrij belangrijk zijn. Ik veronderstel dat er op het www wel goeie te vinden zijn.
    Wat het scherm betreft, daar ben ik absoluut niet bang van. Hij zit normaal netjes in een flightcase en de kans dat ik er tijdens een optreden iets op zou laten vallen is zo goed als nihil.
    Kris

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Hij zit normaal netjes in een flightcase en de kans dat ik er tijdens een optreden iets op zou laten vallen is zo goed als nihil.
    Jij niet, maar nooit "last" van biergooiers, op het podium dansende lompe onbehouwen dames, of nog erger, lompe heren van 150 kilo?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Jij niet, maar nooit "last" van biergooiers, op het podium dansende lompe onbehouwen dames, of nog erger, lompe heren van 150 kilo?
    Nee, tot op heden nooit last van gehad.
    Of sorry, ooit 1 keertje last gehad van biergooiers. Toen hebben we beslist dat als dat ooit nog een keer gebeurd, we meteen de boel inpakken. Ik ben met zulk een publiek helemaal klaar...!
    Kris

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Geartechnisch snap ik dat helemaal.
    Aan de andere kant vind ik dat soort feesten de mooiste om op te spelen. Lastig dilemma.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Kan je aanraden om in de kerk te spelen. Super net publiek

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top