Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard van zomer naar herfst

    Een zomerse sfeerimpressie: Little Lifecycles

    En een herfstachtige: Eternal Autumn
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2

    Standaard

    Aangename ambient, Montainman! De zomer is sfeervol met de 12-string. Ik waande me bij het programma Vroege vogels..! Zou de overige instrumentatie wellicht wat minder abrupt inspelen om de 'dromerigheid' niet te verstoren. Dat ervaar ik ook wel bij de herfst, waarin trouwens heel wat verschillende boomsoorten hun blad verliezen . Waarschijnlijk vooral een kwestie van keyboard met aanslaggevoeligheid of mixen in je DAW?
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor het luisteren. Wat betreft de mix, ik ervaar het zelf als storend wanneer melodiepartijen niet duidelijk boven de begeleiding uitkomen. Dat probeer ik meestal te vermijden. Daardoor komen die partijen inderdaad vrij abrupt binnenvallen.

    Plugin instrumenten reageren allemaal weer anders op aanslag (midi velocity). Dus alleen de eerste noot aan laten zwellen gaat niet lukken. Ik zou de betreffende tracks wel een fade-in kunnen geven op de eerste noot.

    En eh, is dit nu wel ambient? Daarbij denk ik toch eigenlijk aan minder gestructureerde muziek zoals dit nummer: The Cavern of Illusions, gemaakt als achtergrondmuziek bij een computerspel.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4

    Standaard

    Met mijn DAW (Reason) valt eigenlijk alles 'te regelen'. Afgezien van de velocity kan je ook iedere noot in- en outfaden. Sommige (muziek)instrumenten software doet daar nog een schepje bovenop. Het is altijd wel een heel gedoe.

    En of het 'ambient' is... Ik dacht het maar geef mijn mening graag voor beter. In de Webster vond ik: music intended to serve as an unobtrusive accompaniment to other activities (as in a public place) and characterized especially by quiet and repetitive instrumental melodies.

    Zelf componeerde ik slechts eenmaal iets dat er op moest lijken. Ik deed dat in een periode dat ze bij de buren aan het verbouwen en voortdurend aan het drilboren waren. Van akoestisch opnemen kon geen sprake zijn, dus stortte ik mij op de wondere wereld van de midi: https://www.youtube.com/watch?v=70W4tpe2HWY Het is eigenlijk maar een probeerseltje.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  5. #5

    Standaard

    Tot dusver is dit een beschaafd gesprek geweest tussen twee heren.
    Wat heb ik hier dan nog te zoeken, vraag je je af. Vraag ik mij af.

    Ik kijk nooit op de pagina die je krijgt als je op TS tapt in plaats van op het lied, maar nu ik er perongeluk toch terecht was gekomen heb ik gekeken waarom ik je hier langere heb gemist.

    Dus: ik hoop jou en je muziekjes hier weer vaker te zien.
    Ik kan niet wachten tot ik je hier weer zie. Om een erg prettig lied van Charlie te parafraseren.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Mooie muziek. Heel sfeervol en mooie melodieën en akkoordprogressies. Bij de herfst moest ik een beetje aan "Owed To G"van Deep Purple denken qua toetsen. Ik vind de mix ook een beetje teveel 'in your face'. (of beter: ears)
    Maar petje af: erg mooi en goed dit!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt Gus en Stratman!

    Bij mijn rock-achtige nummers krijg ik vaak de opmerking dat ze te braaf zijn. Mijn rustige nummers zijn dan weer teveel "in your face". Het zal er alles mee te maken hebben dat dit virtuele instrumenten zijn die worden "bespeeld" door Cubase.

    Ik heb Little Lifecycles nu opnieuw gemasterd en daarbij de reverb opgevoerd. Het verschil is niet drastisch maar het verzacht de overgangen een klein beetje. De reverb die ik voor dit nummer gebruik is een outdoor reverb vanwege de natuurgeluiden. Die zit ook op de instrumenten want een concertzaal galm klinkt daarnaast nogal onnatuurlijk.

    Op Eternal Autumn zit overigens al een flinke partij galm. Dat het dan toch nog "in your face" klinkt komt denk ik door de kwaliteit van de gebruikte galm plugin (Rob Papen RP-Verb). Ik vind dit nummer zelf eerlijk gezegd wel mooi zoals het nu is.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Krijg de mp3s nuet aan de praat op Android

  9. #9

    Standaard

    Fusion, mijn mp3 bestanden zijn precies hetzelfde formaat als voorheen en toen kon je ze wel beluisteren. Het zal wel aan die nieuwe Dropbox interface liggen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Hmmm probeer t misschien morgen wel de op de laptop

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top