Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    4 augustus 2005
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    66

    Standaard Goede betaalbare pickup voor mijn Taylor.

    Hallo, Ik heb een Taylor 214ce waarvan de ingebouwde piëzo mij helemaal niet bevalt. Vooral als ik opneem in logic vind ik 'm helemaal niet mooi akoestisch klinken. Ook is er nogal wat output verschil per snaar. Het klinkt e allemaal te iel/schel/ licht overstuurd (hot).

    Ik wil eens een pick-up in het klankgat proberen, wie heeft er ervaring mee en kan een goed (en betaalbaar) advies hier over geven?

    Thanx alvast!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Hoi Hammar, ik voel met je mee, ik had hetzelfde probleem met een Taylor 840ce en loste het op door inruil op een Martin gitaar, maar dat zal jou bedoeling niet zijn. Heb je het"verbeterde" Se2 expression system? Ik vond het eerste een stuk minder slecht klinken, misschien kun je daar iets mee?. wat je ook doet, probeer de gitaar origineel te houden - of er i.i.g. voor te zorgen dat je eventuele aanpassingen ongedaan te maken. Ik hoor goede dingen over LR Baggs. Ik weet niet of dat een mogelijkheid voor je is. Uitversterken met een goede microfoon is eigenlijk altijd de beste manier, maar dat kost je ook nogal wat. En tot slot is de afstelling van het Taylor systeem belangrijk, maar mij persoonlijk bracht het niet wat ik ervan verwacht had. Succes!

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    4 augustus 2005
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    66

    Standaard

    Hoi Dorrus,

    Bedankt voor je reactie. Ik heb géén idee welk systeem erin zit nu maar de gezien de prijsstelling van de 214ce zal het geen topper zijn vergeleken met de jouwe. Die Braggs heb ik gezien ja, prijzig nogal....
    Het gaat mij voornamelijk om opnemen in Logic Pro X. Een goede microfoon is misschien wel de beste optie dan.
    Laatst gewijzigd door HAMMAR; 3 oktober 2017 om 09:41

  4. #4

    Standaard

    Dag Hammar,

    Ik herken je probleem. Een aantal jaren terug heb ik een taylor 214ce aangeschaft. Toen niet wetend hoe bagger de gitaar klinkt als je hem uitversterkt.

    Nu ik verder ben in het gitaar spelen heb ik zeker spijt van mijn aankoop. De gitaar klinkt wat schel, veel hoge tonen. Versterkt is het niet mooi.

    Ik maak de keuze om de gitaar te verkopen en door te sparen voor een Martin of een Lowden.
    De klank van de gitaar zal niet veranderen bij het aankoop van een goede microfoon. Je opnames worden misschien mooier, maar op lange termijn zal je vast opnieuw afknappen op je gitaar. Daarnaast is het de vraag of de aanschaf van een dure opname microfoon het waard is?

    Ook zal een prijzig pickup systeem (zoals de LR bags anthem van 300-400 euro) je gitaarklank niet veel doen veranderen.

    Veel succes met je beslissing.

    Groet,

    Noël

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Opnemen zou ik altijd via een goede condensatormicrofoon doen, een piëzo klinkt dan nooit geweldig, het haalt de essentie van een akoestische gitaar eruit. Piëzo- en andere elementen zijn vooral bedoeld voor live versterking omdat dat juist, vooral in een band, heel moeilijk gaat met een microfoon. Ook dan is de versterking nog wel belangrijk. Ik krijg vaak complimenten over het live-geluid van mijn Crafter, maar dat heeft weinig met die - matige - gitaar te maken, maar alles met de Matrix Infinity piëzo en vooral met de Loudbox Mini akoestische versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top