Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Welk merk is dit?

  1. #1

    Standaard Welk merk is dit?

    Dag gitaristen,

    Zelf ben ik fan van de akoestische nummers van Trijntje Oosterhuis. Vooral wanneer ze wordt begeleid door Leonardo Amuedo.

    Nu heeft ze een nieuw album en ben ik twee (top) Nederlandse gitaristen tegen gekomen:
    1. Marten van Agt
    2. Arnold van Dongen.

    Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met het gitaarmerk dat ze gebruiken?

    Video Marten van Agt: https://www.youtube.com/watch?v=Z_7vskXKbj4
    Video Arnold van Dongen: https://www.youtube.com/watch?v=nkBRFz4BPwI

    Bij Marten van Agt denk ik aan een Martin 000-18 GE.

    Het gitaar merk van Arnold van Dongen heb ik nog nooit voorbij zien komen.
    Hulde voor de persoon die het weet!
    Op onderstaande link kan je het beter zien. (Linker gitarist): https://www.youtube.com/watch?v=0xDTGgE1-UQ

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

    Groet,

    N Hoekstra

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Lijken mij een 18 en een OM 28.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2
    life sucks and then you die

  4. #4

    Standaard

    Pepe: je bedoeld dat Martin van Agt op een 000-18 speelt?

    Fred dons: Super bedankt! Hulde voor jou. Ik kon het echt niet vinden op het internet.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Ja.
    Ik weet dat Arnold bekend staat als Stevens speler maar dat zou dan de OM met een pickguard zijn?
    Anyway, in mijn oren klinken beiden als Martin maar mijn Dungen blijft een guess.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Het ziet er inderdaad uit als een OM met pickguard.
    Bedankt voor je reactie. Zelf vind ik de gitaar van Marten van Agt ook super klinken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Een tijdje geleden liep ik een winkel binnen om een aantal gitaren uit te proberen. Ik begon van rekken te plukken zonder naar merk of prijs te kijken en ergens bij 1 gitaar zei ik gelijk, dat is hem. Soms spreekt een gitaar naar je, gebeurt niet zo vaak.
    Dat bleek een kleine Martin 18 uit 1972 te zijn. Hij vroeg er net even teveel voor en op een paar honderd euro na kwamen we er niet uit.
    Stom natuurlijk met terugwerkende kracht.
    Sindsdien heb ik een paar andere akoestische gitaren gekocht die ver boven dat bedrag uitstijgen en waar ik weliswaar geen spijt van heb maar toch denk ik vaak, ik had die Martin moeten kopen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Mooi verhaal om te lezen. Zo zie je maar dat vooral spelen en luisteren erg belangrijk is voor het maken van een keuze.
    "Men" zegt dat je op een gegeven moment uitgekeken bent op de klank van je gitaar. Dat je daarom om de zoveel jaar toe bent aan een nieuwe. We willen graag een betere/mooiere klank. Ik moet dit nog ontdekken..

    Zelf heb ik een aantal jaren terug een Taylor 214ce aangeschaft. Helaas spijt van. Toen als jonkie afgegaan op de naam van het merk en te weinig andere gitaren geprobeerd om de klank en het speelgemak te vergelijken.

    Nu inmiddels gespaard voor de aanschaf van een nieuwe akoestische gitaar. Hevig opzoek naar de gitaar die bij me past.

    Zowel de martin van Marten van Agt als de Stevens van Arnold van Dongen spreekt mij erg aan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    90% hier op dit forum gaat over specs, prijs, gas, of dingen als "miste ik nog in mijn collectie" en "altijd al willen hebben".
    Is allemaal prima natuurlijk. Ken ik zelf ook.
    Maar een gitaar die voor jou werkt of naar je spreekt is wat anders, dat laat zich niet vangen in een Bax coupon of YT review. En zelfs niet in een dure custom build.

    Ik kan uren over de zen van een gitaar doorlullen maar Nederland heeft net een tegengoal om de oren gekregen en ik moet even wat hevigs instralen op het scherm.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 oktober 2017 om 00:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top