Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Het hoeft niet altijd serieus te zijn...

    Je kent dat wel, dat je zit te klieren met Protools en dan opeens een effectje genaamd 'propeller' ontdekt. Klinkt grappig met basgitaar. Als je het dan ook nog verzuipt in de chorus, galm en echo klinkt het als een soort oersoepig diepdonderend bubbelbadbasgeluid. Vervolgens herinner je je die doos met nog steeds niet weggegooide cassettebandjes. Tussen de bandjes die overal en nergens vandaan gekomen zijn zit er eentje met een Duits hoorspel, toch? Bij nadere inspectie bleek het geen hoorspel te zijn, maar een nagesynchroniseerde aflevering van de Amerikaanse comedyserie Alf . Ik denk dat de meesten hier wel zo'n bandje hebben. Voor degenen die zo jong zijn dat ze nooit een telefoon met draaischijf hebben gebruikt: Alf was een uiterst niet-leuke comedyserie over een godsirritant ruimtebeest genaamd Alf (Alien Life Form). Hij was met zijn ruimteschip op aarde neergestort en vond het daarbij nodig om de achtertuin van het sufste gezin in Amerika als doelwit te kiezen. Alf werd in dat gezin opgenomen als huisdier/bron van ergernis en toen waren de doldwaze komische toestanden niet meer te stoppen. Dat was lachen zeg. Not. Er is dus geen enkele reden om niet meteen weer 17 te zijn als je met die teksten gaat plakken en knippen...

    inhetduits

  2. #2

    Standaard

    Leuke liedjes duren niet lang. Dit sleept bijna vijf hele minuten voort...

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vind het wel sfeervol. Af en toe wat spacy geluiden met de whammy en delay zouden ook goed passen in dit nummer.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RUIS Bekijk bericht
    Tussen de bandjes die overal en nergens vandaan gekomen zijn zit er eentje met een Duits hoorspel, toch? Bij nadere inspectie bleek het geen hoorspel te zijn, maar een nagesynchroniseerde aflevering van de Amerikaanse comedyserie Alf . Ik denk dat de meesten hier wel zo'n bandje hebben.
    Cassettebandjes met het geluid van een (Duits) nagesynchroniseerde serie? Ik denk niet dat veel mensen dat hebben / hadden. Ik denk dat het met hooguit radio-opnamen van de Dikvoormekaar-show wel ophoudt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RUIS Bekijk bericht
    Voor degenen die zo jong zijn dat ze nooit een telefoon met draaischijf hebben gebruikt: Alf was een uiterst niet-leuke comedyserie over een godsirritant ruimtebeest genaamd Alf (Alien Life Form). Hij was met zijn ruimteschip op aarde neergestort en vond het daarbij nodig om de achtertuin van het sufste gezin in Amerika als doelwit te kiezen. Alf werd in dat gezin opgenomen als huisdier/bron van ergernis en toen waren de doldwaze komische toestanden niet meer te stoppen. Dat was lachen zeg. Not. Er is dus geen enkele reden om niet meteen weer 17 te zijn als je met die teksten gaat plakken en knippen...
    Wat ik van Alf heb gezien vond ik ook niks, dus ik heb het niet gevolgd. Wat jij hier gemaakt hebt klinkt wel vet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5

    Standaard

    Wat de lengte van stukken muziek nou precies te maken hebben met de vraag of het iets voorstelt???Misschien met als uitzondering de kks’jes, korteklotenstukkies van onder de minuut. Die zijn maar heel zelden de moeite waard omdat daarin geen fatsoenlijke ontwikkeling van het verhaal mogelijk is.

    Dat het allemaal niet serieus hoeft? Ik zal de eerste zijn die erkent dat gewoon lekker kicken zonder verdere pretenties een prima plaats heeft in de muziek die ik lekker vind.

    En misschien moet ik op een ander moment nog eens rustig ervoor gaan zitten, maar op het eerste gehoor vraag ik mij nog steeds af waarnaar ik heb zitten luisteren.
    Mijn eerste indruk van een zich niet ontwikkelend ding (eerder foefje dan verhaal) overheerst op dit moment.

    Maar het kan goed aan mij liggen hoor, dat anderen er wel iets entertainents in horen.
    Ik ben benieuwd wat de vaste ploeg, die nog wel de moeite neemt op andermans werk te reageren, wat die ploeg ervan vindt.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    Sinds Pink Floyd (in mijn geval Atom Heart Mother) hou ik wel van geluidseffecten en gesproken stemmen, maar het liefst wel ingebed in muziek en spannend. Die beide mis ik hier. Het blijft zo vlak. Zoals Gus zegt, hier is het eerder een foefje, zich steeds herhalend...
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Heet dat niet Minimal Music? Met een etiketje is er altijd wel een doelgroep En zonder ook.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8

    Standaard

    Een aantal dingen zijn goed bruikbaar om 'hier en daar' te gebruiken in een liedje.
    Om het allemaal te laten sudderen maakt het toch wat saai.
    Dus maak een lied met een aantal van deze effecten er in, zou ik zeggen....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Heet dat niet Minimal Music? Met een etiketje is er altijd wel een doelgroep En zonder ook.
    Zoiets!

    Ik vond het leuk om die teksten te verklöten, de rest was alleen maar als ondertapijtje bedoeld.

  10. #10

    Standaard

    Snap ik helemaal.
    Het is idee is leuk, maar ook in minimal bouwt er een zekere spanning op door minimale veranderingen in het patroon.
    Maar post rustig nog een ander lied/knutselstukje. Why not. 'k Zou me niet laten kisten door een paar wat minder geslaagde opmerkingen. Juist als het voor fucks sake is, heb je niks te verliezen....
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top