Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard HNGD '07 Gibson LP Standard Goldtop

    Na jullie enkele weken lastig gevallen te hebben Met rare Japanse gitaren vond ik het wel gepast om weer eens de andere kant van de oceaan op te zoeken.
    En sinds de verkoop van mijn "geweldige" Harley Benton Goldtop had ik een ernstig gebrek aan goud in de verzameling.

    Opgelost!


    Nog lastig te fotograferen dat goud, zeker als je alleen een iPhone hebt en geen fotografietalent....


    1 piece chambered body, woehoe!


    Flamed mahogany nek, bonus!


    Lief hangend naast zijn broertje (alhoewel ik het stiekeme vermoeden heb dat ze wel eens een verschillende vader kunnen hebben... niets zeggen hé! )

    Ahhhhh, happy chappie

    Maar serieus Gibson, is het zou zo moeilijk om dat plastic dezelfde kleur te geven???? Mijn OCD trekt het gelukkig nog net.

    Maargoed, deze keer dus eens geen raar Japans Matsumokuding. Dat komt volgende week wel weer.
    GAS FTW!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Gewoon die slagplaat eraf slopen. Problem solved.

    Mooie gitaar, gefeliciteerd!
    Goldtops rule

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ik probeer het te volgen

    In dit topic lees ik:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Mijn Gibson LP studio is zich een beetje zorgen aan het maken of hij nog wel van de muur komt want dit is toch wel erg tof zo'n black beauty.
    Je hebt dus een zwarte Fenix Les Paul die een Gibson Les Paul Studio aan de muur laat hangen. Nu heb je weer een (weliswaar Goldtop) Gibson erbij? Is dat dan toch weer beter dan een Studio / Fenix / beide? Of gaat deze aankoop alleen om de kleur?

    En wat was er niet geweldig aan die HB Goldtop? Iemand anders vond dit juist weer beter dan een Fenix
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kudos voor Goldtops. De faded vind ik evenmin te versmaden, veel bang for the bucks.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik probeer het te volgen

    In dit topic lees ik:



    Je hebt dus een zwarte Fenix Les Paul die een Gibson Les Paul Studio aan de muur laat hangen. Nu heb je weer een (weliswaar Goldtop) Gibson erbij? Is dat dan toch weer beter dan een Studio / Fenix / beide? Of gaat deze aankoop alleen om de kleur?

    En wat was er niet geweldig aan die HB Goldtop? Iemand anders vond dit juist weer beter dan een Fenix
    Tja, keuzes keuzes keuzes. En die Goldtop was ook wel een beetje een impuls aankoop omdat ik ze mooi vind, net al een hoop ander spul wat ik heb staan eigenlijk... hmmmm, zelfbeheersing?????

    Die Goldtop is toch wel beter/fijner dan die Studio, maar dat mag ook wel voor het prijsverschil. Die faded studio's hebben geen grainfilling en dus een wat "ruw/rauw" aanvoelende nek. De nek van de Goldtop is lekker glad en iets minder dik. Het geluid is van beide prima.
    Die Fenix heeft weer zijn eigen geluid, speelt ook fantastisch en vind ik ook wel errug mooi. (Maar wel erg zwaar.)

    Op volgorde zou ik zeggen: Goldtop, Fenix, Studio.
    En dan de rest van de LP modellen; Hohner L59, Grand Suzuki, Johnny Guitar

    De studio zal er dus eerder uitvliegen dan de Fenix of de Goldtop maar eerst die andere drie eens verpatsen want die staan nu alleen mooi te wezen (of in de kast). Ik denk dat de Goldtop een blijvertje is, tenzij ik echt gek word en een R8 of R9 "moet" hebben.

    Als ik na opruimen de Fenix en de Goldtop over heb dan denk ik dat ik voorlopig wel goed zit met Les Paul's. Ik ga de strats ook weer terug brengen naar 4, teveel van dezelfde soort is niet nodig.

    Wat ik nog mis, en waar ik ook wel rustig naar op zoek ben, is een mooie PRS (USA). Een custom 22 of 24, liefst in blauw of groen en niet te pijnlijk voor de bankrekening

    En die Harley Benton was gewoon een berg sloophout wat ze aan elkaar gelijmd hebben en mooi hebben gelakt. De nek alleen al waren 6 of 7 stukken hout. Hoe ze het doen voor die prijs en op zich een bespeelbaar, goed uitziend, instrument afleveren is zeker knap. Maar als ik soms reviews op Youtube langs zie komen vraag ik me af of Thomann toch niet stiekem heel hard zoekt naar de beste exemplaren, die vervolgens goed afstelt en dan pas naar de reviewers stuurt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Verstandige aanschaf zo'n goldtop, prachtig.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als een Harley Benton niet naar de zin is, heb je 30 dagen om 'm terug te sturen en krijg je je geld terug, net als met iedere aankoop bij Thomann. Jij baseert je op één slechte ervaring en ik mij op meerdere goede.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    En die Harley Benton was gewoon een berg sloophout wat ze aan elkaar gelijmd hebben en mooi hebben gelakt. De nek alleen al waren 6 of 7 stukken hout.
    Merken als Mayones en Alembic doen niet anders

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als een Harley Benton niet naar de zin is, heb je 30 dagen om 'm terug te sturen en krijg je je geld terug, net als met iedere aankoop bij Thomann. Jij baseert je op één slechte ervaring en ik mij op meerdere goede.
    Dat kan alleen maar betekenen dat jij een Youtube gear review kanaal hebt! TOF!
    Vertel vertel vertel!
    Open een topic en review eens een paar van die HB's, ben nu toch wel benieuwd.

    Ik heb er zelf inderdaad maar 1 gekocht (twee als je de akoestische mini meerekent), de rest die ik gespeeld heb waren van anderen en dat telt natuurlijk niet. Had ik kunnen weten....
    Maar na een fretlevel, wat nieuwe elektronica, pickups, topkam, brug en tuners was het best een bespeelbare gitaar en nogmaals; hoe ze dat voor die prijs tegenwoordig voor elkaar krijgen is knap. (Das een compliment toch?)
    En terugsturen was teveel moeite, moet je dat ding helemaal weer inpakken en naar het PostNL punt slepen, bleh.
    Thomann was al zo aardig om (na twee mislukte pogingen) een nieuwe switch op te sturen omdat die uit de doos al kapot was dus de service van Thomann is op zich wel goed.

    En Erik, mocht je hierop weer willen reageren, zou je het deze keer netjes willen houden en niet meteen vervallen in vloeken en schelden zoals de vorige keer? Ik zie je review topic wel verschijnen, dat lijkt me een beter punt om er over te discussiëren dan hier.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Merken als Mayones en Alembic doen niet anders
    lijkt me sterk dat die sloophout gebruiken...
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top