Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Eerste zelfbouwproject

    Beste,


    Ik voorzie op termijn te straten met een eerste zelfbouwgitaar.
    'Op termijn' want eerst ga ik werk maken van het inrichten van mijn werkplaats.
    De periode van het inrichten van mijn werkplaats gebruik ik om zoveel mogelijk info te vergaren en ook stilaan te gaan denken aan een plan voor de te bouwen gitaar.

    ik heb momenteel volgende gitaar aan de muur hangen:
    http://www.ibood.com/extra-nl/nl/pro...he-gitaar.html

    Naar zelfbouw toe wil ik opnieuw een steelstring, maar dan wel een Cutaway.
    Het stukje 'cutaway' zou ik graag inspireren op volgende gitaar:
    http://www.ibanez.com/products/ag_de...124&color=CL01

    Vraag 1:
    Is het een goed idee om de zelfbouw gitaar te baseren op de gitaar die ik in real life aan de muur hangen heb en mij te baseren louter op afmetingen van dat instrument of heb ik echt een papieren plan nodig.

    Vraag 2:
    Mag ik (in zoverre ik mij effectief op mij T80 baseer) daar een 'eigen cutaway' aan toevoegen (toevoegen is in deze misschien niet de best woordkeuze

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Ik ben een noob als het gaat om het bouwen van een akoest. wel al meerdere elektrische planken gebouwd. Daar heb ik nog nooit een tekening bij gehad.....

    ik ben voornemens om binnenkort te starten met het bouwen van een doosgitaar.. en ik ben blij dat ik dat wel een tekening heb...

    wat ik vaker lees is dat akoestische bouwers een 'inzetstuk' gebruiken om een cutaway te kunnen maken in een mal zonder cutaway.. moet mogelijk zijn volgens mij....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top