Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 70
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Wat lul je nou.. bij hardrock spelen ze hard vanwege het pushen van de eindbuizen en niet vanwege het aantal decibel, Van Halen gebruikte daarom een variac en puur voor de tone en niet om lawaai te maken. Ik speel zelf met mijn versterker 3 kwart open maar speel zelf in ear en dat allemaal voor de tone. Of Eddie Van Halen hard of zacht speelt veranderd niets aan zn speelstijl hoor... wel de beleving maar dat is hier ook al een keer naar voren gebracht. Daarom misschien dat Punk hard spelen voor de beleving.
    Je hoort mij niet zeggen dat er niet hard gespeeld wordt op de bühne maar niet om de reden wat jij hier noemt.
    Je speelstijl zal wel anders zijn als je van een Vox AC30 naar een JCM800 zou gaan switchen maar niet vanwege het aantal decibel.
    http://www.independent.co.uk/arts-en...-a6789221.html


  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Die Greta is een te gek ding, alleen die kleur !!
    Maar verder, als preamp te gebruiken, als versterker voor je MP3 speler e.d. ?
    Lekker verder gekeken.
    Slim bedacht.
    Zowaar GAS nu, ding om een middagje te proberen, en weer door te verkopen.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Hahaha wat wou je hier mee zeggen... dat ze hier zo abnormaal hard spelen om de speelstijl, smaak of benadering?!! Gast ze spelen hier alleen maar om harder dan hard te zijn en verder niets dus wat is je punt.

    Nogmaals, volume (meer decibel) heeft niks met smaak of speelstijl te maken maar met beleving... of je gehoor zijn naar de knoppen. Sound en karakter van een versterker heeft met smaak te maken en beïnvloed je speelstijl.
    Laatst gewijzigd door ateng; 6 oktober 2017 om 01:23

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb begrepen dat hoog volume uit een cabinet, dat terugslaat op de gitaar, de tone beinvloed, meer trillingen o.i.d.? En je kan met feedback spelen. Gitaar, amp en speaker vormen dan 1 instrument.

    Dat heb ik zelf nog nooit kunnen uitproberen, zal behoorlijk hoog volume zijn.

    Terug naar TS, ik geloof echt dat een kleinere buizenamp met een goede 2 x 10 inch, of 1 x 12 inch cabinet, die thuis niet hard kan staan, met een analoog pedaal als een Bogner Bue of Red of een Catalinabread DLS het hoogst haalbare is wat tone betreft (voor thuis, met buren). Zeker ook beter dan een kleine buizenamp met een attenuator.
    Laatst gewijzigd door raabje; 6 oktober 2017 om 10:54

  5. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hahaha wat wou je hier mee zeggen... dat ze hier zo abnormaal hard spelen om de speelstijl, smaak of benadering?!! Gast ze spelen hier alleen maar om harder dan hard te zijn en verder niets dus wat is je punt.

    Nogmaals, volume (meer decibel) heeft niks met smaak of speelstijl te maken maar met beleving... of je gehoor zijn naar de knoppen. Sound en karakter van een versterker heeft met smaak te maken en beïnvloed je speelstijl.
    helemaal met je eens, zeker gezien het aantal metalbands die kempers en axefx gebruiken

    Ik heb begrepen dat hoog volume uit een cabinet, dat terugslaat op de gitaar, de tone beinvloed, meer trillingen o.i.d.? En je kan met feedback spelen. Gitaar, amp en speaker vormen dan 1 instrument.
    veel bands, oa gnr gebruiken, iso cabs

    en in de studio zit je achter het glas en hoor je je amp via de monitoren bv ..MEtallllliccca

    dus....
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 6 oktober 2017 om 13:02

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Mooi ding die Bimbo voor 900 euro, alleen uit productie, en boutique, zal niet snel te vinden zijn?

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Mooi ding die Bimbo voor 900 euro, alleen uit productie, en boutique, zal niet snel te vinden zijn?
    Er moet een aantal in Nederland zijn, want Maxguitar en Guitarking verkochten ze enkele jaren geleden. Er staat er eentje te koop in Brussel.

    https://www.2dehands.be/muziek/muzie...374651423.html
    Laatst gewijzigd door telerocker; 7 oktober 2017 om 13:54
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #69

    Standaard



    2 min 17


  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Even een andere benadering. Ik speel soms gitaar in een "gehorige flat" en soms in een vrijstaande woning.
    Wat mij opvalt : als het stil moet zijn, verkies ik altijd een (semi-) hollow gitaar. Solid body gitaren voelen dan wat "doods" (bij gebrek aan een beter woord). Als het luider kan heb ik dat "probleem" niet. De sterkere vibratie van de semi(hollow) compenseert ahw het gebrek aan geluidsdruk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top