Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 70
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    maar volgens mij is volume ook een deel van de beleving.

    gepost met Tapatrut.
    en ik denk dat dit de spijker op zijn kop is.
    ik heb jarenlang moeten spelen via hoofdtelefoon via multieffect en dan ben je verwend m.b.t geluidskwaliteit.
    dat vervang je niet met welke versterker dan ook op huiskamer niveau.
    de beleving van geluidsdruk is gewoon anders en denk ik het benoemde gemis van de TS.
    je hebt goed spul dat geschikt is voor gebruik van hoofdtelefoon.
    misschien is je zoektocht die van het vinden van een goede draadloze en plug die in op de line6
    (maak je gitaar aansluiting ook draadloos en je kan spelende door je hele huis)

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Heb zelf al best wel wat dingen geprobeerd, maar volgens mij is volume ook een deel van de beleving.
    Helemaal waar! Ik speel thuis over mijn Mesa Lonestar op de 10 watt setting, wat uiteraard nog steeds hard gaat, maar met een goede overall master volume is het volume prima te regelen om toch voldoende karakter over te houden. Je merkt heel snel waneer je onder een bepaald volumeniveau komt dat het bijna 'hifi' gaat klinken waardoor je er nog nauwelijks dynamiek en feel in kan leggen :-) Dit ligt niet aan je versterker maar eerder aan de gebruikte gitaar speaker.

    Voor de ultieme thuis speelervaring (tevens voor opnames) heb ik jaren terug gekozen voor een buizen-versterker op vol vermogen met een goede reactive load box en dan middels je computer en audio interface te spelen middels Impulse Responses of all-in-one software over studio monitoren. Het is een ander geluid dan spelen over een gitaarspeaker maar veel beter in volume te regelen. Uiteraard een Kemper Line 6 Helix of AxeFX is hiervoor ook een prachtige oplossing! Maar aan al deze oplossingen hangt een aardig prijskaartje :-)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb al die modelingamps wel eens geprobeerd maar een (semi) buizenbak vind ik toch lekkerder. Liefst met wat grotere kast/speaker.
    Het gaat hier om wat het beste is voor in een gehorige flat en daar vallen de meeste buizenversterker al af... laat staan met een grotere kast/speaker
    Modeling is daarom ideaal omdat het op zachtere volume het geluid goed blijft en meestal wel een koptelefoon aansluiting heeft.

    Thuis speel ik over Bias FX/Amp via een Beats By Dre koptelefoon en klinkt lekker vet en soms over mijn actieve monitor en volume wat hoger en dat is voor mij ook goed genoeg.
    Laatst gewijzigd door ateng; 30 september 2017 om 12:23

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Er is binnenkort ook een Boss Katana mini. Hij heeft ook deze uitgang: Ook is er een uitgang voor een hoofdtelefoon, die tevens werkt als uitgang voor opnames.

    Je kunt hem via die uitgang ook op je stereo aansluiten of op een actief speaker setje. Dan houd je ook het volume in de hand terwijl je alles goed hoort.

    Hij had een erg goede recensie in de Gitarist.


    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...ersterkercombo

    Laatst gewijzigd door Brad; 30 september 2017 om 13:29

  5. #25

    Standaard

    Een hoofdtelefoon uitgang, al dan niet te gebruiken als recording uitgang, is toch niks bijzonders?

    Mijn hele idee was juist dat het probleem (of mijn idee van het probleem) lag bij bijv de kleine speakers in de THR10c... Dat ik dus vooral grotere/degelijkere speakers nodig zou hebben.

    Dit topic doet me dus een beetje concluderen dat dat niet de oplossing is en het gewoon het gevolg is van op (heel) laag volume spelen en dat de THR10 daar gewoon nog op zijn minst in de top meedoet.

    Neemt niet weg dat ik stronteigenwijs en gedreven door koopzucht niet alsnog een impulsieve aankoop ga doen trouwens, dus wie weet kom ik er in de toekomst nog op terug met wat praktijk informatie maar voor nu heb ik het even uit mijn hoofd gezet

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
    Een hoofdtelefoon uitgang, al dan niet te gebruiken als recording uitgang, is toch niks bijzonders?

    Mijn hele idee was juist dat het probleem (of mijn idee van het probleem) lag bij bijv de kleine speakers in de THR10c... Dat ik dus vooral grotere/degelijkere speakers nodig zou hebben.

    Dit topic doet me dus een beetje concluderen dat dat niet de oplossing is en het gewoon het gevolg is van op (heel) laag volume spelen en dat de THR10 daar gewoon nog op zijn minst in de top meedoet.

    Neemt niet weg dat ik stronteigenwijs en gedreven door koopzucht niet alsnog een impulsieve aankoop ga doen trouwens, dus wie weet kom ik er in de toekomst nog op terug met wat praktijk informatie maar voor nu heb ik het even uit mijn hoofd gezet
    Kijk eens naar de Tubemeister-serie, met ingebouwd attenuator.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Modeling is daarom ideaal omdat het op zachtere volume het geluid goed blijft en meestal wel een koptelefoon aansluiting heeft.
    Hangt heel sterk af van speelstijl / smaak / benadering. Modelling vind ik dus helemaal niks. Als het geen lawaai mag maken kun je ook gewoon helemaal niet inpluggen. Doet Uli Roth ook vaak. Prima en goedkope oplossing.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik heb persoonlijk geen ervaring met de tubemeister maar volgens mij heb je dan eerder een goede "rijhuis" of "goed geluidsgeïsoleerde appartement" versterker maar "gehorige" flat durf ik toch te betwijfelen.

    Ik vond persoonlijk het constante micromilimeter gedraai aan de volumeknop van een buizenamp ussen net "platte" toon en net te luid niet leuk.

    Misschien moet de ts investeren in (studio)monitors voor de yamaha thr om zo een betere geluidservaring te bekomen ? Voor 500 eur koop je wel wat leuks.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik heb persoonlijk geen ervaring met de tubemeister maar volgens mij heb je dan eerder een goede "rijhuis" of "goed geluidsgeïsoleerde appartement" versterker maar "gehorige" flat durf ik toch te betwijfelen.

    Ik vond persoonlijk het constante micromilimeter gedraai aan de volumeknop van een buizenamp ussen net "platte" toon en net te luid niet leuk.

    Misschien moet de ts investeren in (studio)monitors voor de yamaha thr om zo een betere geluidservaring te bekomen ? Voor 500 eur koop je wel wat leuks.
    De Tubemeister kun je terugdraaien tot 1 watt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Al ken ik de thr10 zelf niet, dat lijkt toch echt de beste thuisversterker. De kleinere modelingversterkers hebben wel meer body in hun geluid en meer volume (grotere speakers), maar ook die gaan snel (te) hard voor de juiste beleving. Ik heb hier een mustang I die ik om die reden nauwelijks gebruik. Jammer, maar als de kleintjes op bed liggen niet handig. Daarvoor heb ik nu een blackstar fly en die bevalt uitstekend. Thuis in een woonkamer heb je echt niet meer nodig. De thr10 is echt nog wel een pak beter lijkt me. Een gehorige flat lijkt me wel een vergelijkbare situatie. My 2 cents...
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top