Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 70
  1. #11

    Standaard

    Ik heb een Katana 100 thuis (als vervanger van de zeer matige Fender Mustang GT40). De katana bevalt me echt heel erg goed.

    MAAAAAAAAAR...

    Ik heb inmiddels ook een THR10C in huis gehaald. Nou ik kan je vertellen. De Katana100 staat sindsdien stof te happen.

    Mijn snelle conclusie is dat, áls het echt bedoelt is als woonkamerversterker/practice amp, de THR10 reeks bijna onverslaanbaar is.
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Tot nu toe nog nooit een buizenversterker gehoord die echt lekker klonk op niveau "gehorige flat", tenzij geheel clean en crunch uit een trapdoosje

    gepost met Tapatrut.
    Ht 5 met de geemuleerde uitgang + koptelefoon kom je een heel eind. Zullen nog wel meer buizenbakjes zijn die die truk kunnen maar die ken ik niet.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ht 5 met de geemuleerde uitgang + koptelefoon kom je een heel eind. Zullen nog wel meer buizenbakjes zijn die die truk kunnen maar die ken ik niet.
    Ik bedoelde ook echt: gitaar > amp > speaker

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ik kan alleen maar bevestigen wat hier al gezegd is: met de thr10 heb je al de beste thuis versterker in huis. Aan het materiaal zal het dus niet liggen, sorry ;-)
    (Behalve dat de line6 wschl niet voor een "betere" sound zorgt).
    De blackstars klinken ook goed, maar alleen voor volledig clean of serieus overdriven. Er tussenin hen je helaas niets (of het is toch niet eenvoudig in te stellen)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb 3 verschillende versterkers in m'n woonkamer staan, maar vind ze allemaal leuk om op te spelen. Ze hebben allemaal toch hun eigen sound.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik moet de post van tabula rasa beamen. Ht 5 op gehorige flat niveau eonder hoofdtelefoon is echt niet ideaal. Idem voor vox ac 10.

    Mijns insziens als je je wil verbeteren op dit geluidsniveau kijkdan naar high end modeling en profiling (KEMPER!!!) maar dan moet je je budget aanzienlijk optrekken,

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Die Bugera zou ik nemen. Een prima versterker met een goede klank en een mooie reverb. Ook valt hij terug te schakelen naar een lager wattage.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    In een gehorige flat zou ik sowieso nooit aan een versterker beginnen. Hou ook even in de gaten dat het vermogen niet zo heel veel over het volume zegt, of anders gezegd: om twee keer zo hard te gaan als 5 watt heb je (in theorie) 10x zoveel vermogen nodig. Dit betekent omgekeerd dat een 5 watt versterker helaas niet zo heel veel zachter gaat dan een 10 of 15 watt amp. Modelling en dat soort oplossingen hou ik niet van, maar dit is allemaal persoonlijk. Het is moeilijk om een ampje te pakken die nauwelijks geluid maakt maar toch lekker klinkt. Ikzelf heb een SF Champ en dat werkt prima maar die kan ook al best hard.

  9. #19

    Standaard

    Thanks voor de feedback allemaal!

    Misschien dat ik het nog even moet laten doorwerken allemaal, gewoon nog even doorgaan met de THR10c (wat inderdaad een prima ding is) en accepteren dat als het allemaal zacht moet dit het gewoon is...

    Wie weet als ik 2e hands wat leuks kan overnemen ik het alsnog probeer, en ondertussen blijf ik me verder inlezen en alles. Maar het lijkt redelijk duidelijk hier

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Heb zelf al best wel wat dingen geprobeerd, maar volgens mij is volume ook een deel van de beleving.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top