Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 56 van 56

Discussie: Negeerfunctie

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ik betwijfel het. Metal bandjes beginnen gewoon met metal spelen, jazz musici met hun vorm van jazz etc. Volgens mij is t 'genre' waar je op doelt helemaal geen springplank oid.
    Nee, dat is het misschien ook wel. En het is ook niet echt genre-afhankelijk, wat ik in mijn laatste alinea ook wilde aangeven. Beginnen met optreden blijft een beetje rommelen in de marge, waar tegenwoordig gewoon weinig ruimte voor is, of in elk geval weinig volk meer op af komt. De festivalletjes met lokale helden zie je niet meer, bij ons iig niet. Ongeacht wat ze spelen/speelden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hier zie je nog wel wat festivalletjes met "lokale helden" en dat gaat niet verkeerd (op zich ook niet zo goed als 10 jaar geleden).
    Wat ook een heel gaaf concept is, is dat er hier 1x per jaar een aantal kroegen samenwerken; in elke kroeg die meedoet zet een band hun backline neer, en iedere band speelt in 2 of 3 kroegen, en moet dus door het centrum banjeren van de ene naar de andere kroeg.
    Hartstikke leuk, en de opkomst is behoorlijk prima.

    Zelf ga ik sowieso liever naar lokale bandjes kijken dan naar een of andere superartiest, omdat ik dat gewoon veel leuker/gezelliger vind. Dan maar wat minder virtuositeit.

  3. #53

    Standaard

    Heerlijk, een optreden waar het plezier van af spat en waar de gasten er niet op uit zijn om me het snot voor de ogen te spelen.
    Bij alle te serieus doen lijken we nog wel eens te vergeten dat je ook niet met een stopwatch in de hand wipt. Maar vooral omdat het lekker is, gezellig etc etc etc.

    Bij de mooiste optredens die ik in mijn hoofd heb, staan de optredens van de MC5 en Willy DeVille in Paradiso zeker in de top 5.
    Basaal, lekker en heerlijk meeswingen in de zaal.

    Virtuositeit, kun je dat eten?
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 19 oktober 2017 om 22:50 Reden: Typo
    In Tartiflette we trust…..

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er is sowieso een behoorlijke kentering geweest. Hoorde je een 15 jaar geleden toch vooral muziek met echte bands (instrumenten en zang), nu wordt vrijwel ieder evenement opgefleurd met house d(r)euntjes of tot welke stroming die techno kinderliedjes horen. Dat is nu onze volksmuziek. En het tokkie-genre doet het ook verbazingwekkend goed.

    Waar wij muzikanten naar gaan kijken doet er weinig toe, de meeste mensen zijn geen muzikanten al ligt die weg via Autotune wijd open voor ze.

  5. #55

    Standaard

    Ja, de autotune. De Apple Mafia maakt daar autotunnel van, maar dit terzijde.

    Er worden nog wel kleinschalige dingen gedaan. Die zijn vaak heel leuk.
    Ik ben in Purmerend nog met een vriendje (52 geworden) naar een optreden geweest van hoe heet die NL bluesrocker met die bandana om zijn hoofd. Om zijn hersens bij elkaar te houden? Zou zo maar kunnen. Dat was dan inclusief werkelijk alle clichés van de afgelopen 50 jaar een leuk optreden. Maar niet één echt opmerkelijke vertolking gehoord.

    Paradiso, OK, en verder de open mics, shares bills voor semi acoustisch of singer songwriters.
    Melkweg ben ik ook al 4 jaar niet meer geweest.
    Naar mate je ouder wordt, wordt de wereld kleiner. Bij mij is dat proces aan de gang. En, gek hè?, ik schaam me er niet eens voor.
    Eens in de 14 dagen naar Amsterdam voor een leuke avond? Voor mij goed genoeg.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn Mac maakte er niets anders van Gus, wellicht eens een update doen...?

    Maar laten we eerlijk zijn, vroegah waren er ook zat waardeloze bandjes, bandjes met een paar opvallende leden en echt gave bands.

    Je bedoelt Julian Sas denk ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top