Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 56

Discussie: Negeerfunctie

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ja, maar je kunt moeilijk van ze verwachten dat ze direct snoeistrakke metal spelen of een niet van echt te onderscheiden tribute band neer kunnen zetten. Iedereen begint met het bekende en eenvoudige werk om meters te maken. Maar als je de kans niet krijgt om die meters te maken, zullen er veel potentiële muzikanten afhaken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, maar je kunt moeilijk van ze verwachten dat ze direct snoeistrakke metal spelen of een niet van echt te onderscheiden tribute band neer kunnen zetten. Iedereen begint met het bekende en eenvoudige werk om meters te maken. Maar als je de kans niet krijgt om die meters te maken, zullen er veel potentiële muzikanten afhaken.
    Je hebt toch geen publiek nodig om meters te maken?

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Tuurlijk wel. Optreden is part of the proces. Je kunt je plat repeteren in de oefenruimte, maar een optreden verzorgen is veel meer dan je liedjes erdoor rammen. Ook optreden moet je leren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Snap ik. Maar dan moet je dus als beginnend bandje je wellicht niet meer richten op t uitgekauwde rock/pop/funk/blues idioom. Dat bedoel ik dus. Als dat circuit dood is, ehm.. is het dood... Als je wel graag dat soort muziek speelt, tsja, dan heb je pech, blijkbaar. Of mensen die t jammer vinden slaan de hand ineen en organiseren wat. Leef je uit!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    En ik bedoel dat dat juist het genre is om mee te beginnen. Niet te moeilijk. Ik begon ook met Nirvana, want dat was makkelijk, drie power chords rammen. Herkenbare liedjes en zo. Je gaat niet (ik iig niet) als beginner proberen Master of puppets van Metallica na te spelen.

    Ik denk sowieso dat je bij beginnende bandjes meestal geen uitblinkers hoeft te verwachten. Of het nou metal is of blues (want ook de blues is nog best een levend genre, vergis je niet), als jonge muzikanten blijft het in het begin een beetje rommelen met bekend spul wat nog niet zo lekker loopt. Maar als je de ruimte niet krijgt kun je niks opbouwen. Dus haken de jonge muzikanten af. Ik denk dus wel dat een gebrek aan podia voor jonge mensen/bands er uiteindelijk toe leidt dat er minder actieve bands over zijn gebleven.

    Goed gesprek trouwens!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Wel een beetje on topic blijven anders gaan jullie allemaal op m'n negeerlijst.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Rot op joh, voetbalvrouw...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Rot op joh, voetbalvrouw...
    Kutboer.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    En ik bedoel dat dat juist het genre is om mee te beginnen. Niet te moeilijk. Ik begon ook met Nirvana, want dat was makkelijk, drie power chords rammen. Herkenbare liedjes en zo. Je gaat niet (ik iig niet) als beginner proberen Master of puppets van Metallica na te spelen.

    Ik denk sowieso dat je bij beginnende bandjes meestal geen uitblinkers hoeft te verwachten. Of het nou metal is of blues (want ook de blues is nog best een levend genre, vergis je niet), als jonge muzikanten blijft het in het begin een beetje rommelen met bekend spul wat nog niet zo lekker loopt. Maar als je de ruimte niet krijgt kun je niks opbouwen. Dus haken de jonge muzikanten af. Ik denk dus wel dat een gebrek aan podia voor jonge mensen/bands er uiteindelijk toe leidt dat er minder actieve bands over zijn gebleven.

    Goed gesprek trouwens!
    Nou ik betwijfel het. Metal bandjes beginnen gewoon met metal spelen, jazz musici met hun vorm van jazz etc. Volgens mij is t 'genre' waar je op doelt helemaal geen springplank oid.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Wel een beetje on topic blijven anders gaan jullie allemaal op m'n negeerlijst.

    gepost met Tapatrut.
    Sorry je hebt gelijk. Komt ie:

    Neehee, Brad, de oefenruimtes en podia gaan niet omgetoverd worden tot sociale huurwoningen. Doe toch eens normaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top