Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard 18V (2x batterij) aansluiten op voeding

    Ik heb nog een Ibanez FL301. Die werkt op 2x 9V batterijen. Kan ik die met van die adapterkabeltjes (aan de ene kant batterij clip, aan de andere kant gewone adapter aansluiting) op twee 9V uitgangen aansluiten van een voeding?

    Of zijn er andere oplossingen zonder in het apparaat te moeten boren/solderen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Nop, je hebt 2 x 9 volt in serie nodig dus 18 volt in totaal, als je (slechts) één batterij clip gebruikt
    gaat het niet werken. Dit kan bij de FL301DX trouwens wel ...

    Je zult zoiets als hieronder moeten creëren, (plaatje rechterkant uiteraard), of gewoon gaatje in de behuizing
    boren en daar 2,1 mm DC (female) plugje in aanbrengen



    EDIT: ik lees (nu) dat je 2 x 9 volt uitgangen wil gaan gebruiken, deze moeten dan wel 'geïsoleerd' zijn,
    en feitelijk op dezelfde manier aangesloten als op het bovenstaande plaatje. Gelukkig heb je hier wel
    handige verloop kabeltjes voor klikkerdeklik
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 27 september 2017 om 14:55

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Tnx. Duidelijk verhaal. Dat kabeltje had ik ook gezien bij Thomann. Ik ga eens kijken. Vroeger wel de 303dx en 303 en fl9 gehad. Maar in mijn herinnering klonken die niet zo waterig/liquid of hoe het dan ook wilt noemen. Mss toch ook maar weer eens naast elkaar vergelijken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    De meeste 301's hebben (inmiddels) wel een plugje gekregen, simpelweg omdat dat in combinatie met
    zo'n 'in serie kabeltje' de meest handige oplossing is. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets vanuit een
    vintage correct oogpunt o.i.d., een invloed op de waarde zou hebben.

    Maar goed, een ander geschikt pedaaltje gewoon op 9 v is natuurlijk ook een optie!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Ik kan me niet voorstellen dat zoiets vanuit een
    vintage correct oogpunt o.i.d., een invloed op de waarde zou hebben.
    Er is aan geklooid. En dat heeft dus invloed op de waarde. Net als TB maken, een ledje toevoegen, "betere" of qua leeftijd onjuiste chips plaatsen, etc.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Er is aan geklooid. En dat heeft dus invloed op de waarde. Net als TB maken, een ledje toevoegen, "betere" of qua leeftijd onjuiste chips plaatsen, etc.
    Persoonlijk vind ik het wel verschil maken of er major 'in geklooid' is (TB of anderszins), of dat uit puur praktische overwegingen, 2 batterijclipjes voor een dc plugje zijn vervangen, je wilt het pedaal immers ook gebruiken ...

    Maar goed, het pedaal is dan idd niet meer 100% origineel, en waarschijnlijk onderschat ik de impact die dit op de waarde van het pedaal heeft, @ TS, niet doen dus.

    Bovendien is er natuurlijk wel wat te creëren waardoor je de clipjes gewoon in tact laat, en het pedaal wel in combinatie met een voeding kunt gebruiken. Wel het batterijklepje goed bewaren, anders krijg je dat weer bij eventuele verkoop ...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Originele doosje heb ik ook nog. Ik was wel van plan het dingetje origineel te laten.

    Batterij klepje heeft deze niet. Kwestie van bodemplaat eraf schroeven. Kan wel een kopie maken van PTFE plaat of iets dergelijks.

    Ik zag trouwens dat ik de type nrs door elkaar haal. Ik heb dus zo één als op onderstaand plaatje. Dat is dus de FL303. Vroeger heb ik de FL301 en FL301DX en FL9 ook in bezit gehad.


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je kan toch twee female jacks nemen en twee van die batterij clips. Die sluit ie dan aan op twee 9v voedingen?


    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ach kijk, de FL-303 met script logo, zo mogelijk nog lastiger om aan te komen, ik zou 'm inderdaad
    maar zo laten! Leuke site met veel info over dergelijke trappers.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Je kan toch twee female jacks nemen en twee van die batterij clips. Die sluit ie dan aan op twee 9v voedingen?


    gepost met Tapatrut.
    Sterker nog, dat is de enige optie realiseer ik me nu, de batterij clipjes staan al in serie ...

    Nou Jeroen, leuke flanger, leuk topic, maar vergeet mijn bijdrage maar weer gauw

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top