Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Yep, intern zullen beide clips in serie staan

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Bedankt voor alle info! Ik ga van die batterij clipjes kopen en dan laat ik nog horen of het allemaal werkt.








    Jullie schrijven echt tig keer zoveel berichten per jaar als ik

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn Bekijk bericht
    Bedankt voor alle info! Ik ga van die batterij clipjes kopen en dan laat ik nog horen of het allemaal werkt.








    Jullie schrijven echt tig keer zoveel berichten per jaar als ik
    Jouw percentage nuttige berichten ligt waarschijnlijk hoger. :-)

    Let ff op een kleine valkuil waar ik eens de mist in gegaan ben. Batterij heeft een plus en een min, een rondje en een kroontje. Op je clip is dat dus precies andersom, waar de plus en de min uitkomen omdat je clip op clip klikt.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Er is aan geklooid. En dat heeft dus invloed op de waarde. Net als TB maken, een ledje toevoegen, "betere" of qua leeftijd onjuiste chips plaatsen, etc.
    Ook het toevoegen van een blauw ledje?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Blauwe leds is altijd goed net als groene Hendrix-tape. Da's altijd een plus, vintage of niet.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn Bekijk bericht
    Kwestie van bodemplaat eraf schroeven. Kan wel een kopie maken van PTFE plaat of iets dergelijks.
    18v adapter naar binnen voeren. Plek waar snoertje "klem" zit tussen cane en bodemplaat verstevigen met een stukje krimpkous of tussen 2 stukken plastic klemmen.Reepje ouwe pinpas of een bonuskaart oid. Originele bodemplaat er lichtvast op terugschoeven. En dan zul jij achterlijk hard moeten trappen voor je daar een draadbreuk in trapt ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Nogmaals dank voor alle suggesties. Nu heb ik vroeger met taekwondo geleerd om hard te trappen, maar dat is alweer jaren geleden. Dus ik ga eens op zoek naar wat oude pasjes. Heb ook nog wel een stukje slagplaat materiaal liggen.

    Er komt ook een AD99. Dus dan wordt m'n "vintage" bordje: Double Sound (met led) -> FL303 flanger -> AD99 Delay. Ik was eigenlijk aan het kijken voor een AD80, maar die zijn me te duur. EM5 leek me ook leuk maar zijn bijna niet te vinden. AD900 ook moeilijk te krijgen en ook wel weer vrij duur. AD99 goede verhalen over gehoord. Dus ben benieuwd.

    Kabeltjes zijn ook onderweg.

    Mn moderne bordje wordt dan George Dennis Pro Phaser -> VL Effects OD one big block -> Siegmund Double tube -> Pigtronix Echolution 2 Filter pro. Of mss zet ik de Echolution voor de VL.

    Over een paar weken in ieder geval weer lekker knutselen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Toch nog even een vraag.

    Kan ik, indien ik een 18v adapter gebruik op één van de batterij clips, bij de andere clip de - en + met elkaar doorverbinden?

    Ik heb nu een multivoeding en dat zou me een aansluiting schelen als ik 1x 18v gebruik in plaats van 2x 9v.

    De multivoeding is een Proel PPS62R. Ik kan er verder niks over vinden, maar je kan de voltages instellen (trapsgewijs van 4,5 tot 18v) en de polariteit. Leek me wel handig. Het is alleen een nogal zwaar 19" ding.
    Hij zou de volgende dingen moeten gaan voeden: TL5->FZ5->Double sound v2->AD99->FL303 (in deze komen de pedalen waarschijnlijk te staan).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    1 x18 volt hetzelfde als 2 x 9 als je het op één apparaat gebruikt.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn Bekijk bericht
    Toch nog even een vraag.

    Kan ik, indien ik een 18v adapter gebruik op één van de batterij clips, bij de andere clip de - en + met elkaar doorverbinden?

    Ik heb nu een multivoeding en dat zou me een aansluiting schelen als ik 1x 18v gebruik in plaats van 2x 9v.

    De multivoeding is een Proel PPS62R. Ik kan er verder niks over vinden, maar je kan de voltages instellen (trapsgewijs van 4,5 tot 18v) en de polariteit. Leek me wel handig. Het is alleen een nogal zwaar 19" ding.
    Hij zou de volgende dingen moeten gaan voeden: TL5->FZ5->Double sound v2->AD99->FL303 (in deze komen de pedalen waarschijnlijk te staan).
    Yep, bij het losse clipje verbindt je de + en -, stukje krimpkous er overheen, en daarmee kun je een van de batterij clipjes van de FL 303 'doorverbinden'. De andere is nu geschikt voor 18v, maar (zoals gezegd) pas
    even op met de polariteit, want deze zit precies contra t.o.v. een batterij.

    En de Proel ..., weet je het zeker?, voor ieder pedaal zul je dan een voedingslijn naar je board
    moeten aanleggen ...
    Dat enorme apparaat 'ergens' op of onder je board lijkt me niet echt een handige optie.
    Ik heb even vluchtig gekeken, maar 1 Ampère per uitgang is ook wel een beetje overkill imo.
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 8 november 2017 om 09:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top