Sinds kort de trotse eigenaar van dit heerlijke 'ambient' doosje van Red Panda, een wat minder
bekend merk uit Detroit, welke op (relatief) kleine schaal een aantal erg gave pedalen maakt.
Eigenlijk dacht ik, eerst met de RV5 en later de HOF op m'n board, dat ik wel klaar was met
Reverb, dus m'n referentiekader is/was op dit gebied ook best beperkt ...

Om het maar even achter de rug te hebben, mono i/o, geen midi, geen presets, geen shimmer,
en een design wat ik nu niet direct als sexy zou bestempelen. Wel zit de context vol met waanzinnige
reverbs die je naadloos van een room of plate randje naar eindeloze canyons (cathedral/hall)
kunt instellen. Slechts 4 knoppen om de verschillende parameters te bedienen, welke per reverb
type een wat andere toepassing kunnen hebben. Gelukkig zijn dit de voor de hand liggende
controllers zodat e.e.a. eigenlijk best snel went.

Het gave zit 'm met name in de (eindeloze) trails die eigenlijk nooit kunstmatig of geknutseld
klinken. Ook met een flinke bak drive blijft de reverb heel open en gedefinieerd klinken, je merkt
pas hoe wet de boel eigenlijk staat ingesteld, als je 'm weer even uit zet... De bypass is
trouwens schakelbaar (relais) true of gebuffered.

Tegenhanger was de Immerse van Neunaber, waar ik zeker qua mogelijkheden erg van onder de
indruk was, maar ja, je moet een keuze maken ... Klankmatig vond ik de Context net iets sterker,
bovendien is een (simpele) intuïtieve bediening voor mij gewoon beter.

Voornamelijk ambient dingen in dit filmpje



En een wat meer reguliere demo