Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard ezdrummer multitrack & Reaper

    Ben aardig aan het stoeien met ezdrummer voor het maken van songs.
    Nu is het mogelijk dat elke drum/bekken apart op een track kan met de multitrack instelling van EZdrummer.
    Heb een oude post gevonden waarbij ik één midi track heb en met Send deze naar 14 andere tracks doorstuur.
    Maar ja en dan?
    Heb op elke track ezdrummer als vst plugin in de FX gezet, maar bij de 13de track begon mijn pc al te sputteren.

    Kan ezdrummer niet op één track, dat daar de kick komt en de andere tracks snare, hh, enz
    Tis me niet helemaal duidelijk.
    Ik werk met reaper.

    Hoe pak ik dit aan?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.142

    Standaard

    Hoi Adinatha, tijdje geleden dat ik er mee stoeide, maar ezdrummer kan gewoon op één track hoor, ik vermoed dat jij te moeilijk denkt.

    Edit: zie youtube upload, maar ik ben ook maar een n00b. Geen idee van wat er allemaal mogelijk is.

    Laatst gewijzigd door grayfink; 23 september 2017 om 17:38
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3

    Standaard

    Dat snap ik Grayfink maar ik zou de drumset individueel op tracks willen hebben.
    Maar indirect hielp het toch want ik YT ff doorgespit en daar kwam ik het wel tegen.
    Ik maakte de fout om een miditrack te maken ipv een virtual instrument track.
    Als ik dan EZdrummer kies als instrument, dan krijg ik een window die me vraagt of ik één track of multitracks wil.
    thnx

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Bij Cubase lukt t me iig. Yep, geen MIDI track gebruiken maar een VSTi track toevoegen. In Cubase zelfde

  5. #5

    Standaard

    Hi Nak,

    jouw vragen krijg ik op de muziekschool in het kader van 'je eigen opnames maken' bijna maandelijks gesteld.
    Midi staat erin, maar hoe kan ik het beter laten klinken?
    Daar zijn natuurlijk heel veel manieren en tig trucs/plugins voor. Veel ken ik er maar zeker niet allemaal. Maar probeer zeker deze veelgebruikte (en terecht) parallelle bus truc eens:

    https://youtu.be/iISu1q-vZ0I

    Grt. Vincent

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Je kunt het ook als volgt aanpakken.

    1 hoofd drumtrack waarin je de plugin laadt.
    met daaronder meerdere tracks voor afzonderlijke delen van de drums.

    Eerst alles in één track maken. En dan dat gedeelte uit de track kopiëren en dan plakken in een van de onderliggende tracks in een nieuw midi bestand.

  7. #7

    Standaard

    De drumkit delen zou ik zeker splitsen op verschillende tracks (multi out). Daarna kun je pas echt gaan mixen en met de auxilary tracks werken die je in de video ziet om het smeuïger te laten klinken dan een afgekloven gemiddelde demo sound...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top