Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Delays klinken eigenlijk nooit echt voor de drive. Tenzij je echt ranzige echoplex-achtige of Neil Young-achtige overstuurde repeats wilt, dan heeft het wel wat. Na de preamp/drive is het nooit een probleem en klinkt het veel netter/cleaner. Ik denk niet dat het veel te maken heeft met welke delay je gebruikt. Een digitale delays klinkt beter na de drive en bij een analoge of tape delay kan het soms wel werken voor de drive voor bovengenoemde effecten, maar niet als je heldere repeats wil.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Gek is dat eigenlijk; sommige pedalen "pikken" dat wel, en sommigen niet.
    Ik heb bijvoorbeeld mijn Boss DM-2W vóór de preamp, terwijl ik met andere (sommige eveneens analoge) delays echt niet blij word als ie niet na de preamp zit (met gain op de preamp, dus niet louter clean).
    Iemand enig idee waarom dit soms wel gaat zonder blubberig te worden en soms niet?
    Mijn gevoel zegt dat dit niet (alleen) aan de sound/kleuring ligt, maar dat is maar een gevoel.
    Ik heb vroeger een Boss DD-2 gehad. Die kon ik beslist niet voor de pre-amp zetten wanneer ik het scheurgeluid van de versterker gebruikte. Ik moesr hem echt in de effect-loop zetten.

    Het werd echt een zooitje anders.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Een digitale delays klinkt beter na de drive en bij een analoge of tape delay kan het soms wel werken voor de drive voor bovengenoemde effecten, maar niet als je heldere repeats wil.
    Dat is een algemeen recept waar ik het tot een jaar geleden mee eens was.
    Uiteraard zijn repeats bij een analoge delay nooit super helder, maar toch.
    Ik heb vroegah een ibanez analoge delay gehad. Puinhoop voor een hi gain preamp.
    Aan delays heb ik verder de line 6 DL4, een boss DD-weetnietmeer en een eventide timefactor gehad. Allemaal puinhoop voor de preamp.
    Mijn vintage revolution analoge delay word ik niet vrolijk van voor de preamp.
    Maar de DM-2W zet ik vrolijk voor een rectifier op standje oorlog. Vreemd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top