Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard Digitech Whammy V5 vs Boss PS-6 harmonist.

    Dag mensen,

    Heeft iemand ervaring met beide pedalen? Ik heb nu een Whammy thuis maar twijfel of ik hem niet ga inruilen voor een Boss PS-6 harmonist.
    Graag uwe bevindingen wat betreft de voors en tegens.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    't is al weer een paar jaar geleden, maar ik vond de Boss PS-6 voor alle harmonizing effecten behoorlijk goed, maar voor het whammy gedeelte zelf vond ik een Whammy (maar dat was geen V maar een IV dacht ik) beter; maar ik ging voor het harmonising gebeuren dus voor de Boss gekozen.

    Aangezien ik de distortions uit mijn preamp haal, moest de Boss bij mij in de FX loop (voor de preamp klonk nergens naar), en dat kon ie niet goed; mijn toenmalige versterker had een vrij hoge fx send level,en dit was niet terug te regelen.
    Ook vond ik 'm in uit-stand behoorlijk mijn sound veranderen (ook weer door die fx send level?), dus in een true bypass loop kastje gezet....en weg is je ruimte-voordeel ten opzichte van een Whammy.
    De tracking van die Boss vond ik behoorlijk goed; ik vond hem qua reactie/snelheid net wat beter dan de Eventide Pitchfactor, die ik ook gehad heb.

  3. #3

    Standaard

    Voordelen Whammy 5 voor mij zijn:
    - stevige constructie en fijn voetpedaal
    - midi
    - goede tracking

    Voordelen PS-6 die ik voor de W5 had zijn:
    - compact pedaal
    - goede tracking
    - blend optie

    Beiden vind ik prima maar de PS-6 heeft wel last van tone suck (ook in stand-by) en de tracking van de W5 vind ik iets beter. Nadeel van de W5 is dat ie wel veel ruimte in neemt, maar daarentegen in Ferrari rood er wel erg fraai uit ziet :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als ze bij de whammy nou nog intelligent pitch shifting toe zouden voegen zou het een winnaar kunnen zijn.

  5. #5

    Standaard

    Misschien ook interessant. Nieuw van TC electronic...

    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Misschien ook interessant. Nieuw van TC electronic...
    Geinig pedaaltje, net prijsje ook!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Zeker een interessant pedaal. Wel een lelijk scheurgeluid op die video. Waarschijnlijk omdat hij voor de drive staat, hierdoor wordt het wat rommelig, maar dat terzijde. Ik merk dat ik zelf meestal toch voor normale pitch shifter kies i.p. intelligent en normale picht shifting doet dit pedaal helaas niet. Slechts 1 custom scale vind ik wel heel magertjes en ook geen pentatonische ladders.
    Laatst gewijzigd door apekop; 2 oktober 2017 om 15:27
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Zeker een interessant pedaal. Wel een lelijk scheurgeluid op die video. Waarschijnlijk omdat hij voor de drive staat, hierdoor wordt het wat rommelig, maar dat terzijde.
    Verdraaid, nu je het zegt...dat is waarschijnlijk waar ik niet vrolijk van werd in het demo filmpje!

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat is wel een sterk punt van die Digitech Whammy. Die kan je gewoon aan het begin van je hele rig zetten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat is wel een sterk punt van die Digitech Whammy. Die kan je gewoon aan het begin van je hele rig zetten.
    Gek is dat eigenlijk; sommige pedalen "pikken" dat wel, en sommigen niet.
    Ik heb bijvoorbeeld mijn Boss DM-2W vóór de preamp, terwijl ik met andere (sommige eveneens analoge) delays echt niet blij word als ie niet na de preamp zit (met gain op de preamp, dus niet louter clean).
    Iemand enig idee waarom dit soms wel gaat zonder blubberig te worden en soms niet?
    Mijn gevoel zegt dat dit niet (alleen) aan de sound/kleuring ligt, maar dat is maar een gevoel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top