Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Thoughts

  1. #1

    Standaard Thoughts



    Zoals ik onder de clip vermeld:

    The lyrics of this song originate from a poem written by an unknown Far East prisoner or war. This desolate gem inspired me to compose accompanying music. The poet puts in words the thoughts my uncle Karel (1922-1944) might have had when he went through the ordeal of several Nazi prisons and concentration camps after he was arrested during his flight from Holland to England where he wanted to join the Allied forces to fight against the enemy. Shortly before he left he got engaged to his big love, Dodo. He stood firm during much of his incarceration but his last camp, Flossenbürg, proved fatal to him.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  2. #2

    Standaard

    Wat een beauty!
    Geen feestnummer, maar daar moet ook ruimte voor zijn zou je zo denken.

    Ik zou daar wel een dingest (Vinyl/CD/stream - weet ik het) van willen kopen.
    Heel fijn. Ondanks dat ik me meen te herinneren dat wij grofweg even oud zijn, is jouw stem beter gespaard gebleven dan de mijne.
    Ook reden voor blijdschap. Of tenminste dankbaarheid.

    Ik hoop dat je daarvan uitgebreid gebruik maakt/gaat maken.
    Vanaf dit punt wordt het allemaal wat minder maar we gaan met een brede grijns naar de kloten.

    We want more. Of in ieder geval ik.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

    Standaard

    Dank, Gus, voor je stimulerende commentaar. Nee, de feestnummers laat ik aan anderen. Ik zou ze best willen schrijven, maar uiteindelijk kom ik altijd weer uit op dit soort songs. Meen ook dat we om en nabij dezelfde leeftijd zijn, beiden met ons eigen timbre. Juist mooi dat het hier samenkomt. Ik aarzelde wel of ik dit werkje op dit forum zou plaatsen, maar na jouw reactie ben ik blij dat ik het heb gedaan. En ja, laten we ons verheugen in wat we nog allemaal kunnen. Ik geniet ervan nu tijd te hebben om veel muziek te maken en zo nu en dan mijn studiootje in te kunnen duiken. Allemaal voor puur plezier maar natuurlijk wel met de al lang vervlogen ambitie om de Beatles en de Stones naar de kroon te steken, toch? 🎼😆
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  4. #4

    Standaard

    @ Charlie (Engelse spelling hè?)
    Zeker, we genieten van wat we allemaal kunnen doen in de tijd die ons is gegeven.
    En the Beatletjes zijn van doorslaggevende betekenis geweest voor mijn muziek.
    Omdat ik (misschien met uitzondering van bijvoorbeeld Rain in 1966) gelijk wist: duidelijk, dit wil ik dus niet.
    Het heeft mij dus gelijk gewezen op iets dat ik niet wilde.
    Weet je wat je niet wil, dan opent dat allerlei mogelijkheden over wat je mogelijk wel wilt.

    Hoe dan ook, zo is t mij vergaan.
    De single Come on van The Stones heb ik uit Engeland geïmporteerd omdat Decca NL niet de moeite nam om een NL persing te maken. Hij is ooit geleend, een teken van kwaliteit toch, en is nooit op de thuisbasis terug gekeerd.

    Als ie kut was, hadden ze m wel terug gegeven. Moeiteloos.

    Als jij van die schoonheden blijft maken... heb ik allle reden om te hopen op meer posts van jou.


    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 24 september 2017 om 04:15 Reden: Stuk tekst per ongeluk in het verkeerde draadje..., 't zal de leeftijd zijn. Excuus, Charlie
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ongelofelijk mooi dit
    Ik dacht even dat ik naar Mike Silver zat te luisteren, die maakt ook mooie akoestische songs en je stemgeluid lijkt er op. Ik hou hier wel van, geen muziek voor elk moment van de dag maar heerlijk om voor te gaan zitten.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Geweldig mooi dit Charlie! Ook zeer goed in balans deze opname. Wie heeft de violen ingespeeld?

  7. #7

    Standaard

    Dank jullie wel, Plant en Pasqual! Fijn om jullie reactie vanochtend te lezen. Ik ben net terug van een korte vakantie in Zuid-Engeland waar ik verschillend folksingers zag optreden. Dan zou ik niets anders willen dan dat. Stuk voor stuk 'Mike Silvers'. Mike heeft hele mooie liedjes.

    @Pasqual: Ik hoop niet dat het te veel afdoet aan mijn Thoughts, maar ik heb de viool zelf ingespeeld (dat blijft wel tussen jou en mij... ) op mijn keyboard, met StringWerk - een heel goed software pakket voor viool overigens.
    Laatst gewijzigd door Charlie McD; 24 september 2017 om 11:37
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Mooi. Weinig aan toe te voegen. Erg mooi.

  9. #9

    Standaard

    Heel mooi nummer. Fijn sfeervol en mooie opbouw en met gevoel gezongen.
    Goede mix en de 'viool' past hier goed bij. Iets minder als solo, maar dat ligt aan mij.
    (houd meer van meerdere violen dan van een enkele)
    Dank voor het plaatsen !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10

    Standaard

    Fusion en Ernest, dank! Ik koos hier bewust voor een enkele viool omdat ik wat van verlatenheid wilde laten doorklinken. Ik zag een violist voor me die, te midden van alle ellende en dreiging, op een kampmuurtje zit te spelen...
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top