Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard alternatieve pickguards topic

    Omdat ik een stel strat pickups in een tele wilde hebben moest ik daarvoor aanpassingen maken. the tele van prince (madcat) is dan een leuk voorbeeld, maar wilde wat anders proberen.
    dat zoeken naar een alternatieve pickguard is nogal een gepuzzel.
    maar hierbij mijn oplossing en ben benieuwt wat anderen ooit hebben bedacht en gemaakt?



  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik vind je puzzelstukjes slagplaat geinig.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik vind 'm ook geinig.
    Met een LP (grammofoonplaat en niet Les Paul) kom je ook een eind:



    Nou ben ik nog een fanatieke platendraaier en deze vorm van misbruik keur ik dan ook eigenlijk niet goed, maar met een plaat van Pierre Kartner en De Smurfen of een Alle 13 Goed zie ik het door de vingers
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wat een gepuzzel zeg...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5

    Standaard








    Op een bas mag ook wel, toch? Zelfgemaakte slagplaat van plexiglas met wat geknutsel qua verf. Het effect is op de foto's wat extreem door de flits. In het echt is het subtieler (dit in tegenstelling tot het geluid van deze bas).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    om mijn photobucket foto's te bewaren wilde ik ze downloaden en kwam nog wat projectjes tegen.
    hierbij dan ;-)






  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RUIS Bekijk bericht


    Op een bas mag ook wel, toch? Zelfgemaakte slagplaat van plexiglas met wat geknutsel qua verf. Het effect is op de foto's wat extreem door de flits. In het echt is het subtieler (dit in tegenstelling tot het geluid van deze bas).
    hoe heb je die zo mooi gekregen? aan de achterkant met verf bewerkt? als ik dat zo zie lijkt het alsof het uit de fabriek komt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    Omdat ik een stel strat pickups in een tele wilde hebben moest ik daarvoor aanpassingen maken. the tele van prince (madcat) is dan een leuk voorbeeld, maar wilde wat anders proberen.
    dat zoeken naar een alternatieve pickguard is nogal een gepuzzel.
    maar hierbij mijn oplossing en ben benieuwt wat anderen ooit hebben bedacht en gemaakt?
    Ik vindt het idee erg gaaf!, maar heb ook een beetje het idee dat je nog niet helemaal klaar bent?
    Misschien dat nog wat kleine 'puzzelstukjes' her en der (b.v. net achter de brug), het geheel wat
    een wat strakkere look geeft?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Ik vindt het idee erg gaaf!, maar heb ook een beetje het idee dat je nog niet helemaal klaar bent?
    Misschien dat nog wat kleine 'puzzelstukjes' her en der (b.v. net achter de brug), het geheel wat
    een wat strakkere look geeft?
    zover ik er nu mee bezig ben geweest is het enige wat ik nog ga doen een aantal, misschien wel alle. schroefjes vervangen door zwarte en misschien een afdekplaatje maken op de headstock voor de trussrod in dezelfde stijl.
    dit projectje was niet makkelijk, zeker omdat een aantal stukjes niet los zitten maar de lijntjes met een freesje tot op de zwarte tussenlaag
    zijn gefreesd. het niet makkelijk, heeft ook te maken met beschikbaar gereedschap en ruimte om dit te doen. de vijltjes en vijlen om bv de scheve kanten te maken zijn snel vol met plastic en verliezen snel hun vijlend vermogen.
    uiteindelijk werden drie delen 4, elke deel waar een pickup in zit en het deel in het verlengde van de controleplate die door een fout met de frees uit 2 delen bestaat (1 grote en 1 kleine)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    hoe heb je die zo mooi gekregen? aan de achterkant met verf bewerkt? als ik dat zo zie lijkt het alsof het uit de fabriek komt
    De slagplaat is met een figuurzaag uit een stuk plexiglas gezaagd, daarna met wat schuurpapier de randjes gladgepoetst. De kleur zit inderdaad aan de achterkant. Daarom had ik de voorkant afgeplakt met tape:



    Toen eerst zwart gespoten, toen met de mini-dremel krassen erin gemaakt (breed verticaal). Je krast dan de eerste laag verf weg en een klein beetje materiaal van de slagplaat. Toen blauw gespoten, daarna weer krassen, nu horizontaal en smal. Daarna rood gespoten. Vervolgens kruislingse diagonale krassen en daarna weer zwart gespoten. Volgens mij had ik ooit meer foto's, maar die zijn eventjes niet te vinden.

















    Omdat dit element groter is dan een normale P-spiltcoil moest er wat hout uit de body verdwijnen. De subtielste manier om dat te doen is met de boormachine:




    Het resultaat:

    Laatst gewijzigd door RUIS; 20 september 2017 om 20:23

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top