Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Line 6 Variax

  1. #11

    Standaard

    Er zitten meerdere akoestische klanken in. Deze gebruik ik voor de 6 snarige akoestische nummers

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Ik moet bekennen dat ik het juist wat vind tegenvallen.
    Vind mijn Mustang uit fase, over de acoustic simulator van mijn Cube20x, meer als een acoustische gitaar klinken dan dit.
    Than again, dit is maar één standje natuurlijk...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik gebruik een Variax in een band. Daarbij gebruik ik een 12 snaar, Dobro en banjo door elkaar. Is alleen in gebruik tijdens acoustische sets en wordt versterkt over AER Compact 60. Klinkt overtuigend genoeg. Gemak van minder gitaren speelt zeker een grote rol. Speelcomfort is heel groot.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Bandgenootje van mij gebruikt veelvuldig een Variax om een akoestische gitaar na te bootsen, of een 12-snaar en zelfs een banjo. I.c.m. zijn Kempertje levert dat echt enorm veel gebruiksgemak op en het klinkt serieus overtuigend genoeg. Je kunt natuurlijk ook enkele echte akoestische gitaren meenemen, maar daar krijg je niet eens zo makkelijk een geluid uit dat zich kan meten met de Line6. En waarom niet? Wel, omdat het ronduit kut is om in een rockbandje een akoestische gitaar uit te versterken. Maar ach...
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Voorlopig doe ik het maar met een chorus achter mijn acoustic simulator pedaal. Een chorus geeft toch ook een beetje een sound die aan een 12 string doet denken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top