Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Line 6 Variax

  1. #1

    Standaard Line 6 Variax

    Hallo, ik heb Variax Limited Edition Emerald Green gitaar. Op deze gitaar zit een draaiknop waarmee ik 10 stemmingen kan kiezen. Deze gitaar heb ik aangesloten op een Line 6 POD XT Live effectenapparaat. Nu wil ik een stemming programmeren op de effectenpendaal zodat ik niet met de draaiknop de stemming hoef te kiezen. Is dit mogelijk?

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Misschien heb je iets aan bovenstaand draadje.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat ik graag zou willen weten of je met 6 snaren een bruikbare 12 string gitaar uit die Variax kan halen. Ik vind dat Mosaic pedaal van EHX wel ok maar te duur voor wat het biedt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wat ik graag zou willen weten of je met 6 snaren een bruikbare 12 string gitaar uit die Variax kan halen. Ik vind dat Mosaic pedaal van EHX wel ok maar te duur voor wat het biedt.
    Voor de prijs van 5 plectra heb je dit:



    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    Thanks! Ga ik even lezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Misschien heb je iets aan bovenstaand draadje.

  7. #7

    Standaard

    Daar heb ik hem vooral voor gekocht. Ik bleef maar wisselen van gitaar. En dan moest ik nog regelmatig lager of hoger stemmen. Ben er zeer tevreden over.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wat ik graag zou willen weten of je met 6 snaren een bruikbare 12 string gitaar uit die Variax kan halen. Ik vind dat Mosaic pedaal van EHX wel ok maar te duur voor wat het biedt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saturdaynight Bekijk bericht
    Daar heb ik hem vooral voor gekocht. Ik bleef maar wisselen van gitaar. En dan moest ik nog regelmatig lager of hoger stemmen. Ben er zeer tevreden over.
    Vertel eens waar je zoal tegenaan liep, da's vast voor een aantal van ons interessant om te horen/lezen.

  9. #9

    Standaard

    Ben er zeer tevreden over omdat ik nu niet hoef te wisselen van gitaar. Je moet wel uiteraard met een variax digitale kabel de gitaar aansluiten. Nu hoef ik ook niet meer te wisselen van element want je kunt hem helemaal via de pc je geluid maken en opslaan. De juiste tuning kies ik op de gitaar zelf, hopelijk lukt het mij om dit ook te programmeren. Zelf speel ik met in-ear en gebruik ik de Line 6 POD met een stereo DI naar de zaal PA. Toen ik hem net had heb ik een stukje opgenomen met de webcam van de laptop op youtube. Hier een klein stukje het 6 snarig akoestisch geluid:

    https://www.youtube.com/watch?v=YhBwN1aE7oI

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Dit zal mijn Larrivee niet kloppen qua sound maar ik ben toch wel verbaasd over de klank !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top