Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    jep van alhambra zelf.. ik weet het klinkt gek maar zo weet ik dat ze echt zijn

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Voor stalen snaren zijn er genoeg betrouwbare merken hoor vb. D'Addario en die kan je gewoon lokaal kopen.

  3. #13

    Standaard

    Misschien eerst de snaren vervangen en dan meer gaan spelen. Is natuurlijk wel wennen, als je zo lang met nylon snaren gespeeld hebt.
    Mogelijk dat de gitaar nog een afstelling nodig heeft, maar dat kan zo lijken, omdat een western nu anders speelt dan een klassieke gitaar.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #14

    Standaard

    klopt inderdaad wel dat het anders speelt. voor sommige liedjes klinkt het erg mooi (pirates of the carrebean). ik ga binnen kort de snaren van allemaal vervangen. want ik keek gister eens naar de snaren en zij zijn bijna zwart. volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
    even een vraagje. spelen jullie noten? en zo ja hoelang al?

    groeten Johan

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Zwarte snaren is niet echt de bedoeling nee. Vervangen die handel ! ;-)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan-Voorhorst Bekijk bericht
    klopt inderdaad wel dat het anders speelt. voor sommige liedjes klinkt het erg mooi (pirates of the carrebean). ik ga binnen kort de snaren van allemaal vervangen. want ik keek gister eens naar de snaren en zij zijn bijna zwart. volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
    even een vraagje. spelen jullie noten? en zo ja hoelang al?

    groeten Johan
    Wij spelen allemaal noten ja.

  7. #17

    Standaard

    beterr. ik heb al besloten dat ik ze ga vervangen.... maar ben nog niet heel snel in zwolle. dus ja......

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja, als je snaren over laat komen uit Spanje, is Zwolle een minitrip.

    Maar waarom denk jij dat je deze "prinses op de erwt" spullen nodig hebt. Speel je op zo'n hoog niveau of denk je dat dit je naar een hoog niveau gaat tillen?
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 30 september 2017 om 13:39 Reden: typo

  9. #19

    Standaard

    nee ik was er bij vergeten te vertellen dat ik dan ook direct een gitaar koffer van Alhambra krijg. die kan je hier in nederland niet kopen. dus dan doe ik het op deze manier. en dat hoge niveau valt ook wel weer mee. waarschijnlijk net zo goed als jullie.
    en dat mini tripje is waar maar ik ben nog maar 14 dus dan gaat het al wat moeilijker.

  10. #20

    Standaard

    Een gratis koffer bij aankoop van een setje snaren? Dat wil ik ook wel!

    Op de klassieke gitaren van Alhambra zitten overigens heel gewone D'Addario snaren (EXP44): http://www.alhambrasl.com/en/support...e-on-my-guitar
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top