Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Erg leuk idee, en zelf al dikwijls gedaan en nog nooit een setting gevonden die beter was dan zonder EQ.
    )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ja zoiets vermoedde ik al. Misschien dat ik er over een tijdje eentje probeer.
    Je zocht een bevestiging, dat is prima maar niet hoe iedereen hier over denkt. De opmerking dat iemand nooit een setting heeft gehad die beter was dan zonder EQ is mogelijk maar ook wel een beetje tegenstrijdig daar het een aanvulling op de tone stack van je versterker of een effectpedaal kan zijn. Noem het een Zwitsers zakmes :-) Ik ga je verder niet uitleggen wat de voordelen van een EQ zijn boven je tone stack van je versterker maar ervaring doe je alleen op door een EQ pedaal aan te schaffen en zelf te gaan experimenteren. Mijn twee cent.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik heb er wel eens eentje gehad, maar dat was een para eq. Daarmee zat ik alleen maar te pielen. In beginsel werkte dat ding wel maar het werkt alleen als je ook weet wat je doet. Ik kreeg er dus geen fatsoenlijk geluid uit. De Boss 7 bands graphic heb ik wel eens vluchtig geprobeerd bij iemand in combinatie met mijn Kool & Elfring booster. Dat was eigenlijk te kort om er echt een goed oordeel over te vellen. Misschien moet ik over een tijdje zo'n ding eens proberen. In mijn geval zijn de toepassingen ook overzichtelijk (maar beperkt): ik heb geen versterkers met effectloops en heb geen distortionpedaal. Het zou dus alleen maar zijn om even te kijken wat er gebeurt als ik een bepaalde frequentie boost of cut.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik heb er wel eens eentje gehad, maar dat was een para eq. Daarmee zat ik alleen maar te pielen. In beginsel werkte dat ding wel maar het werkt alleen als je ook weet wat je doet. Ik kreeg er dus geen fatsoenlijk geluid uit. De Boss 7 bands graphic heb ik wel eens vluchtig geprobeerd bij iemand in combinatie met mijn Kool & Elfring booster. Dat was eigenlijk te kort om er echt een goed oordeel over te vellen. Misschien moet ik over een tijdje zo'n ding eens proberen. In mijn geval zijn de toepassingen ook overzichtelijk (maar beperkt): ik heb geen versterkers met effectloops en heb geen distortionpedaal. Het zou dus alleen maar zijn om even te kijken wat er gebeurt als ik een bepaalde frequentie boost of cut.
    Je kunt uiteindelijk tot de conclusie komen dat je er geen één nodig hebt. Ik heb er inmiddels diverse gehad van Boss en MXR en kwam er soms achter deze toch niet echt nodig te hebben. Nu heb ik het EQ pedaal van Mesa Boogie en in combinatie met mijn Mesa LSC versterker gebruik ik de EQ nu veel vaker dan verwacht. Alleen de opmerking dat een EQ het niet beter (of slechter) maakt is zeker niet mijn ervaring :-)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    We gebruiken de ibanez para EQ uit de 9 serie al best lang, maar ik heb pas de WMD utility gekocht en gebruik daar een 24volt adapter in, man dat ding blaast alles wat ik aan EQ's heb finaal aan barrels. Op de sintron sat 24 19" na dan, die gaat weer een paar stappen verder.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  5. #15

    Standaard

    Lekker aan het necrobumpen Onrust?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Lekker aan het necrobumpen Onrust?
    Ja joh, lekker trekken aan dooie paarden

    En een tip, want als je deze 18 of liever 24 volt voedt, dan heb een enorm bereik en fantastische sound.
    En je geluid is volledig als was in je handen. (jammer dat de demo maker niet erg veel laat zien)



    het voordeel van deze is dat naast dat elke band een volume meter heeft, de EQ ook nog een master volume heeft, dus je kunt zorgen dat je geen drops of volume explosies krijgt wanneer je hem inschakelt
    Laatst gewijzigd door onrust nv; 10 februari 2018 om 11:49
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top