Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Vox AC4 Buizen/Speaker wissel

    Hi Allen,

    Ik heb al jaren mijn trouwe Vox AC-4 Head + Cab. Tijd niet gespeeld, nu verhuist en alle ruimte.
    Mijn passie weer gevonden en druk aan het spelen, sloeg GAS weer toe.
    Ik wou iets anders, maar ben toch eigenlijk heel blij met wat ik heb. Dus ik kies er voor om hem te "pimpen".
    Ik heb wat gezocht, wanneer je de buizen vervangt (standaard sovtek geloof ik) met wat beters en de speaker wisselt klinkt die nog beter.

    Buizen, er gaat een 12AX7 en EL84 in. Nou kan je die kopen van elk merk, ik zat te kijken naar groovetubes en Electro Harmonix. Zijn dit kwalitatief goede buizen? Andere suggesties? Niet heel erg bekend met de prijs kwaliteit verhouding van buizen.

    Qua speaker, zit ik te denken aan een Celestion Greenback 12". Kennelijk is dit een goede speaker, die fijn werkt in een gesloten cabinet. Nou ken ik ook eigenlijk Celestion alleen, hebben jullie eventueel suggesties?
    12" 16ohm

    Ik speel voornamelijk clean, blues, bluesrock, wat GNR.

    Alvast bedankt voor enige hulp.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dat ligt eraan wat je zoekt tov van de huidige speaker. Meer/minder bas etc. WGS heeft een reeks alternatieven voor de Celestion-klassiekers.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    WGS heeft een reeks alternatieven voor de Celestion-klassiekers.
    WGS toont geen frequency response voor hun speakers.
    Tenzij je afgaat op wat buzzwords in de beschrijving of wat youtube filmpjes is het toch een pure gok.

    Het zegt niet alles maar als je bijvoorbeeld volgende twee frequency responses ziet, heb ik zonder ze te horen toch een goed idee hoe die gaan klinken (scooped, dun, veel bas en heel veel hoog versus dik, vlak en heel erg middig)
    Jensen P8r

    Celestion 8 15

    Ik weet dat het geen 12" voorbeelden zijn, 't is slechts ter illustratie.
    Er zijn zoveel schakels in je keten (hout, snaren, pickups, buizen etc) waar je vrijwel enkel op een beschrijving kan voortgaan, dus waarom zou je het belangrijkste element in je sound (de speaker) waar dat niet het geval hoeft te zijn van puur geluk willen laten afhangen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    In een vox hoort eigenlijk een blue alnico. Nieuw redelijk prijzig, maar 2dehands mss te vinden?

  5. #5

    Standaard

    Lastig te zeggen welke speaker jij zoekt. Een speaker wissel gaat wel al het verschil van de wereld maken. Wgs heeft geweldige speakers die vaak iets harder gaan dan de celestion. Maar dat hoeft niet een voordeel te zijn. Zeker niet in een buizenlamp. Alnico doet het wel altijd goed in een vox. Maar heb ook wel eens een v30 gehoord die geweldig klonk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Lastig te zeggen welke speaker jij zoekt. Een speaker wissel gaat wel al het verschil van de wereld maken. Wgs heeft geweldige speakers die vaak iets harder gaan dan de celestion. Maar dat hoeft niet een voordeel te zijn. Zeker niet in een buizenlamp. Alnico doet het wel altijd goed in een vox. Maar heb ook wel eens een v30 gehoord die geweldig klonk.
    Op het podium kan een V30 een beste keus zijn omdat ie vanwege dat extra tikje midhoog door de mix heen snijdt. Thuis vind ik een V30 soms een beetje ruw. Het ligt ook aan in welke kast hij zit. Ik heb bijvoorbeeld een V30 in een The Valve 112 RFX ported cabje dat enorm veel laag afgeeft en het tophoog iets afvlakt. Met sommige amps is dat een ideale combi.
    De WGS-speakers zijn prima speakers hoor. Ik heb ook nog een Hook closed cab met een Veteran 30 en een Hook ET Custom. Dat klinkt echt wel goed. Ik denk dat WGS-speakers net ietsje netter, en een tikje minder agressief klinken dan Celestions, maar dat is puur wat mijn oren registreren.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    Dank voor de suggesties, ben voornamelijk op zoek naar warmte en definitie.
    Waar bas, middle en treble alle drie er goed uit komen. Wellicht nog middle.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top