Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 110
  1. #31
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Echt... Dit soort opmerkingen he... Man, man, man...
    Dat kun je wel zeggen maar iemand die een Boogie heeft met alles erop en eraan en op neerbuigende toon praat over die gast met zijn effecten waslijst beseft niet dat hij vaak van dezelfde ''effecten'' gebruik maakt.

    Hij (de man met de effecten waslijst) gebruikt een overdrive pedaal, een distortion pedaal, een EQ pedaal, een reverb pedaal en een compressor. Ik plug mijn gitaar gewoon rechtstreeks in mijn boogie. Nou al die effecten zitten feitelijk in die Boogie.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Nou al die effecten zitten feitelijk in die Boogie.
    Maar niet te veranderen van positie in de fx keten Denk ook niet dat jij de mate van compressie kan instellen of überhaupt uitzetten.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Even voorop gesteld dat ik niet optreed, heb ik wel een uitgebreide plank: Korg Pitchblack, Dunlop Wah, Okko Diablo Gain+, Way Huge Fat Sandwich, Dunlop Hendix Univibe, EHX Nano Small Stone en Neo Clone, Digitech Ventura Vibe, EHX Memory Boy en een EHX Holy Grail. Dit alles staat op een Pedaltrain Novo 32 en is geschakeld via een switcher / Looper van Harley Benton...... Dit alles voed mijn '73 SF Fender Champ.
    Zo'n pedalboard en niet optreden?! Wow!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik plug mijn gitaar gewoon rechtstreeks in mijn boogie.

  5. #35
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht

    Je snapt wel dat ik niet degene ben die zijn gitaar rechtstreeks in zijn versterker plugt maar even een dergelijk iemand citeerde? En die gasten die dat zeggen liegen niet maar zijn bloedserieus en spreken doorgaans de waarheid.

    Maar niet te veranderen van positie in de fx keten Denk ook niet dat jij de mate van compressie kan instellen of überhaupt uitzetten.
    Natuurlijk heb je minder mogelijkheden wat dat betreft. Ik wil zeggen dat de basisgeluiden die een effect gebruiker gebruikt in wezen niet zoveel verschillen van het geluid dat iemand gebruikt die zijn gitaar rechtstreeks in de versterker plugt.

    Een beetje compressie, overdrive, EQ, delay of galm. Precies wat een figuur gebruikt wanneer hij rechtstreeks in de versterker plugt, het scheurkanaal van de versterker gebruikt en de galm wat open heeft staan.

    Ik ben wel een fervente effect gebruiker, dat is veel praktischer,flexibeler en je hebt veel meer klankmogeljkheden.
    Laatst gewijzigd door Brad; 23 september 2017 om 12:57

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Ateng: ik speel redelijk veel thuis, en heb ook een homestudio(otje). Voor verschillende muziekstijlen komt dit board goed van pas met opnames...... LOL. Ik ben niet echt goed met gitaar - ben eigenlijk bassist maar vind het onwijs gaaf te pielen met fx pedalen met gitaar. Met mijn bas gebruik ik een beetje compressie van mijn Eden WT-300 amp, en als ik zin heb soms een Bassdriver DI van Sansamp ertussen. Eigenlijk vind ik zoveel instrumenten gaaf, heb ook een paar synthezisers om mee te rommelen.

    Met gitaar kwam ik wel eens op het podium met de workshops van Ruben Hoeke waar ik 4 keer aan heb meegedaan. Aan het einde van het seizoen hadden we altijd 4 of 5 presentaties voor publiek, was erg leuk!

    Nu heb ik daar geen tijd meer voor omdat ik ook een muziekprogramma presenteer voor de lokale omroep van de Zaanstreek. Dat neemt ook tijd in beslag, maar is ook tof om te doen!

    Vandaar het uitgebreide board, en de reden van niet veel meer op het podium staan......

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Zo'n pedalboard en niet optreden?! Wow!
    ik had ook een giga-board en heb nu een flink rack en ik ben ook maar een nederig thuistokkelaartje….

  8. #38

    Standaard

    - Een tuner: stemmen natuurlijk maar ook om de hele boel te muten.
    - Een digitech droptune: wij spelen in 2 tunings, drop C en drop B. Met de digitech droptune verander ik mijn drop C gitaar naar drop B. Dus kan ik met 1 gitaar de hele set spelen.
    - wahwah: niet voor solo's maar meer voor rifjes op te vormen. Wij spelen 90's numetal.(korn, coal chamber, deftones...)
    - overdrive: om mijn amps net dat beetje meer te geven. Mijn amps zijn nogal droog.
    - chorus ensambler: alle settings op max. Als ik deze aanzet klinkt het niet meer als een gitaar. Gebruik ik voor een "spooky" effect te krijgen.
    - delay: thuis gebruik ik die voor solo's maar met de groep gebruik ik deze meer voor op het einde van een nummer de laatste nooit de laten doorgaan zodat het niet meteen stil is.
    - noisegate: deze kan je niet missen bij heavy music!
    Laatst gewijzigd door YannickH; 24 september 2017 om 09:11

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    - noisegate: deze kan je niet missen bij heavy music!
    Ik vind dat dat nogal afhangt van de versterker die je gebruikt.
    Mijn ene amp is heel stil, terwijl andere amps behoorlijk wat ongewenste ruis produceren, zeker bij gestapelde drives en boost.

  10. #40

    Standaard

    randall rh100, marshall jcm2000, ENGL powerball II, mesa dual rectifier 2004, VHT pittbull classic, orange jim root terror, orange dark terror, orange CR120, ceriatone yeti100, mesa dual rectifier 1998... geen enkele heb ik zonder een noisegate kunnen gebruiken.
    overdrivepedaal gebruik ik geen gain op. dus eigenlijk enkel als cleanboost en de gain op mijn amps gebruikte ik max op standje 6

    ik wist zelfs niet dat er amps waren die je voor metal kan gebruiken die stil zijn
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top