Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 110
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dan gebruik je toch wel een paar effecten dus. Oversturing, EQ, eventueel de natuurlijke compressie van de amp, tremolo en reverb. Je kunt je afvragen of je dan nog wel van direct van gitaar naar amp kunt spreken.
    Echt... Dit soort opmerkingen he... Man, man, man...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Meestal helemaal niks behalve (soms) een Kool & Elfring booster om mijn fender gitaren een tikje meer te laten bijten.

    Verder heb ik een paar (hele goede) pedalen die ik af en toe eens aansluit (meestal niet meer dan 1 tegelijk): een wah, een tremolo, een phaser en een chorus/flanger. Ik zoek eigenlijk nog een fuzz (geen haast, komt wel).

    Reverb en delay heb ik momenteel niet (mijn Dual Showman heeft reverb, mijn andere amps niet). Zoek nog een keer een Fender Reverb Tank en een Fulltone tube tape echo maar kost allemaal veel geld. Bovendien voor mij niet echt nodig.

    Eigenlijk speel ik hoofdzakelijk zonder effecten dus gewoon rechtstreeks de amp in (gewoon 1 kanaal). Dus ben nogal basic: gitaar / amp / speaker is voor mij waar het om draait. Soms sluit ik twee amps aan. Wet/dry vind ik af en toe wel leuk om mee te experimenteren.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Een holy grail nano sowieso en meestal een soort van les lius / elektra-achtig bouwsel voor een Fender-achtige crunch

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    In mijn "daddy"-rack gebruik ik een Wah vooraan, een TS in de eerste loop van mijn switcher, een GSP2101 als mfx na mijn preamps (tevens soms met de preamps van de GSP2101 zelf), een Replifex en een Intellifex (laatste gebruik ik echter bijna niet).
    Vrijwel alle beschikbare effecten uit de units komen wel een keer voorbij.
    In mijn grab 'n go "baby"-rack gebruik ik een 2e GSP2101 zowel als preamp als mfx.

  5. #25

    Standaard

    Toen(vroegah) ik nog een gigrig "nodig" had, een boss os 2 into een fender supertwin(no galm)

    nu als ouwe huiskamer rocker..............................pfffffffffff
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 22 september 2017 om 13:46

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Niet veel: een Z-vex SHO-clone voor een Blackstar HT-Dual en dan naar het cleane kanaal van de amp. Sinds kort een Fender Blues Deluxe i.p.v. de vertrouwde Peavey Delta Blues. En verder een TC-delay in de loop.
    Er zitten wel meer pedalen in mijn bak, maar die gebruik ik zelden.

    Gr. GuitarKid (de enige échte!!!!)
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 22 september 2017 om 22:19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik denk dat wanneer ik het woord RIG in mijn band laat vallen ik meewarig wordt aangekeken.
    Pepe's Rig.
    Bekt wel goed trouwens.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28

    Standaard

    ach ja
    das ook de reden dat ik besloten heb om het voortaan zonder bandleden te doen
    tenzij brad wil drummen in MIJN band

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Even voorop gesteld dat ik niet optreed, heb ik wel een uitgebreide plank: Korg Pitchblack, Dunlop Wah, Okko Diablo Gain+, Way Huge Fat Sandwich, Dunlop Hendix Univibe, EHX Nano Small Stone en Neo Clone, Digitech Ventura Vibe, EHX Memory Boy en een EHX Holy Grail. Dit alles staat op een Pedaltrain Novo 32 en is geschakeld via een switcher / Looper van Harley Benton...... Dit alles voed mijn '73 SF Fender Champ.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    bord.1; fuzz/wah-flanger-delay en dat gaat naar bord 2; phaser/vol-distortion-preamp-delay

    zoiets moet het gaan worden. Bord 2 heb ik compleet. Bord 1 nog niet.

    De flanger gebruik ik meer voor chorus- en leslie-achtige geluiden. De phaser gebruik ik voor leslie- en autowah achtige geluiden. De delay op bord 1 zal gebruikt worden voor slapback delay. De delay op bord voor wat langere delays.
    De fuzz en distortion worden gebruikt om herrie mee te maken.

    Als het zacht moet gaat dit over een ZT Amps lunchbox acoustic. Als het wat harder kan, dan hang ik er een 1x12" cab aan (Harry Kolbe single twelve met EV speaker).

    Maar eerlijk gezegd neem ik gemiddeld 1x per maand de moeite om alles aan te sluiten en pak ik verder de akoestische gitaar.
    Laatst gewijzigd door Jeroenvanhulsteijn; 22 september 2017 om 21:49

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top