Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 110
  1. #11

    Standaard

    Ik gebruik een crybaby wah voor het wah effect (duh), en verder een zoom ms-100bt multieffect om overige effecten te gebruiken. Deze gebruik ik niet vaak, en ik gebruik er live alleen soms een chorus van, een snel ingestelde vibe, een phaser, en een delay. Chorus en Delay zijn daarvan alleen echt must haves (daar heb ik ook losse pedalen voor). Thuis vind ik het wel leuk om met wat meer rare effecten te knoeien zoals de random filter (obi wah van Throw away your television van RHCP). Ik vind het wel leuk om mn sound interessant te houden door er af en toe eens een effect overheen te gooien, ik ben ook geen meestergitarist dus moet ik soms iets anders verzinnen haha.

    Effecten noem ik het niet echt, maar verder gebruik ik vooral een Boss DS-2 voor mn distortion, een Fulltone OCD voor wat overdrive, en een Maxon OD-808 voor een boost.

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik gebruik geen effecten. Direct van gitaar naar amp (die wel onboard reverb & tremolo heeft, die wel gebruikt worden).
    Dan gebruik je toch wel een paar effecten dus. Oversturing, EQ, eventueel de natuurlijke compressie van de amp, tremolo en reverb. Je kunt je afvragen of je dan nog wel van direct van gitaar naar amp kunt spreken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Ik heb niet zoveel effecten. Drie drives (Boss BD-2, Fulltone OCD, Brunetti Mercury Box), een booster (Flowerbooster), een delay (Carl Martin Red Repeat) en de onboard reverb op mijn Fender amp, maar die staat meest van de tijd bijna dicht. En de tremolo op de amp werkt momenteel niet heel goed.

    De Boss BD-2 Bluesdriver is mijn eerste pedaal, en heeft nagenoeg altijd in de keten gezeten. Heerlijke bluesy lo-fi overdrive voor net dat randje.
    De OCD is een wat modernere drive, is wat strakker en helderder.
    De Mercury Box is een hele fijne leadsound. Veel compressie, heel smooth in de gain, dus echt zo'n hele fijne zingende solo-drive die zo lekker blijft hangen.

    De Flowerbooster is een zelfbouwding van Newtone, een kloon van de Super Hardon. Mijn eerste projectje, en een heel erg fijn pedaaltje. Naast een boost maakt ie het geluid ook een stukje mooier, alsof je wat 'saturatie' toevoegt. Het geluid komt tot leven. Niet heel obvious, maar tijdens het spelen viel het me op dat het met boost aan toch wel heel fijn klonk.

    Delay heb ik mee moeten leren spelen, lange tijd een haat-liefdeverhouding mee gehad. Mijn eerste was een Boss DD-6, daar kon ik niks mee. Daarna na lange tijd een T-rex Reptile gehad. Erg fijne delay, maar door de modulatiefunctie een beetje te uitgebreid of zo. Nu heb ik dus de Carl Martin Red Repeat, en die is wel heel fijn. Heeft alleen delay, maar die kun je wel met vier knoppen helemaal instellen. Vooral de toonknop is een uitkomst, want door de echo's iets donkerder in te stellen krijg je een heel natuurlijke echo. Hoorbaar zonder opdringerig te worden. Waar ik bij de DD-6 dus wel heel erg last van had.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Als ik jazz speel (standards, bebop) gebruik ik een gitaar, een kabel en een versterker.

    In mijn band begin ik meer en meer effecten te gebruiken. Momenteel zit dit om mijn board:

    - wah wah (voor funky slagjes en om lekker te kunnen 'screamen' in solo's met overdrive)
    - compressor (staat vrij vaak aan, om buizenversterker nog vetter te laten klinken)
    - overdrive (geen metal drive, randje dat heftiger wordt naarmate je harder aanslaat)
    - octaver (te gek effect voor cleane jazzy solo's of in combi met wat drive en chorus op 'leslie-stand')
    - EH Freeze (om gebrek aan toetsenist te compenseren)
    - EQ (om het mid een beetje te boosten voor solo's)
    - delay (niet als The Edge, maar gewoon als ruimtelijk effect om de boel wat groter te maken)
    - chorus (op maximale rate, voor een Leslie-imitatie. Of instant Scofield met wat drive)
    - phaser (voor de 70ies vibe in slagpartijen)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Berichten
    55

    Standaard

    Ik speel met...

    Vòòr de versterker (Mesa Roadster):
    -Wah

    In de loop:
    -Delay
    -Chorus

    Ben nog zoekende naar een EQ en flanger/phaser.

    Mijn band speelt nauwelijks covers en àls we ze spelen (voor de lol) zijn de liedjes verbouwd naar onze stijl. Taylor Swift en ABBA hebben nog nooit zo zwaar geklonken.
    Ik hoef iig geen gitaristen te emuleren qua geluid.
    Ik bedoel... Ik heb zoiets van, zeg maar...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    In mn rack:
    - Line 6 ModPro (gebruik alleen de Tri-Chorus)
    - Boss GX700 (compressor, reverb en volume swell)
    - Yamaha SPX90 (detune)
    - Roland SDE 330 delay
    - pedaltray met daarin Line 6 DL-4 (Tape echo), Arion SCH-1 (leslie) en Red Snapper (als boost)

    Wanneer ik klein speel met een 1x12 versterkertje
    - Ibanez SD9 Sonic Distortion
    - Ibanez TS9 Tube Screamer
    - Ibanez DL-5 Digital Delay
    - Arion SCH-1 Chorus
    - Boss GE-7 Equalizer

    Mijn rack is echt een all round rig met lekkere '80 sounds erin en mijn pedalboard is heel basic voor blues/rock.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een hoop zooi, maar ik neem steeds minder mee. Laatst een optreden gedaan met alleen wah, od en een analoge delay.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Tuner, overdrive (TS5) en delay (DL5) als eeuwige basis.

    En soms even een multi-effect om lekker te freaken met allerlei onmogelijke geluiden.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.481

    Standaard

    Als ik met mijn 19" set speel gebruik ik, naast 4 kanalen van de preamp, af en toe compressie (voor funky clean, en bij leads doe ik iets compressie erbij), chorus, delay, tremolo, phaser, harmonising (bij bepaalde nummers) en shimmer-zooi.
    Echter, de laatste tijd speel ik veel met een 4-kanaals top, met wah, chorus en delay, en dan mis ik al die andere effecten eigenlijk niet.

    Thuis spelen doe ik nagenoeg effectloos (zonder effecten, maar ook weinig effectief eigenlijk )

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    ik gebruik eigenlijk niets dat een zelfgebouwde plank met een p90 en een multitone van koch. sinds deze amp gebruik ik niets anders meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top