Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 110
  1. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Was of is het niet ook zo dat lagere tonen meer vertraging opleveren omdat de golflengte van die tonen langer is en het dus langer duurt voordat de golflengte bekend is? Vroeger bij midi-conversie werd dat wel beweerd/gezegd.
    Da's alleen van belang als je de frequentie van je ingangssignaal moet weten. Dat kan, maar moet niet want da's afhankelijk van de gebruikte methodiek, van belang zijn voor pitch shifters maar is voor bijvoorbeeld een delay, reverb of chorus niet direct van belang. Idd dus een ja voor midi-conversie. Viel het me al jaren terug wel op dat m'n GR30 (moet em nog ergens hebben) met z'n interne geluiden veel vergevender was met wat hij weergaf dan wat er in MIDI uit kwam.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Was me nog niet opgevallen. Een collega Me-5 gebuiker. Gebruik je ook alle effecten die erin zitten?
    Chorus flanger gebruik ik nagenoeg niet.. Overige effecten wel...
    Maar puur om thuis wat mee te klooien.
    Sinds aanschaf thr 10 ligt ie ook beetje in de hoek

    Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    (Over) Drive voor clean sounds (ja echt) - net dat randje he.
    Distortion voor leads en heavier stuff
    Chorus voor die lekkere Rush sound
    Compressor (/EQ) om het af te romen (mix)
    Delay voor de sfeer
    Reverb voor de ruimte
    Wah voor (distorted) leads
    Phaser, Flanger heel af en toe, dan op een slow setting (ala EvH)
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #94

    Standaard

    Pedalboardje verandert wel regelmatig, ik heb nu gitaar naar smartgate, mini crybaby, Uberschall pedal naar amp, en dan in de loop een H9. werkt wel aardig, maar het is nog steeds redelijk tapdansen. Oh, en nog een rc-3 met samples via DI naar de PA, maar daar zit geen gitaarsignaal op dus dat telt eigenlijk niet ofzo...

  5. #95

    Standaard

    Kan nog steeds uit de voeten met mijn huidige set-up

    Fuzz. Kafuzz. Voor alle overdrive stukken
    Tubescreamer TS10. Voor stukken met een randje
    Overdrive. Soul food. Gebruik hem als boost pedaal
    Delay en reverb. Flashback en Hall of fame. Voor ruimte en licks Met delays heb ik nog geen vriendschap gesloten. Maar gaat nog wel komen.
    Phaser. MXR Phase 90. Puur voor een paar nummertjes.
    Chorus. CS9. Idem de phaser. Maar hier experimenteer ik nog wel mee.
    Boss volume pedaal FV-50. Gebruik hem voor volume swell. Die gaat zeker vervangen worden. Niet zo'n subtiel ding. Wel een subtiel maatje.
    Verder een korg tuner DT 10. Prima tuner maar veel te groot. Die gaat er gelijk af met het volume pedaal. Om plaats te maken voor een polytune. Super handig.

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Dat ligt helemaal aan wat ik aan het doen ben, soms plug ik een gitaar direct in de versterker en soms gebruik een een volle bak met effecten. Het zit er ook vaak wat tussen in zoals bv alleen een Overdrive en Delay, net waar ik zin in heb of wat werkt in de muziek.

    In één band gebruik ik een Phaser en een Tremelo allebei voor 1 nummer, is wel weer 2 pedalen erbij maar ja: vinden we leuk klinken. In die band gebruik ik momenteel 9 pedalen op m'n plank (Fuzz, Distortion, Overdrive, Wha, Tremelo, Phaser, 2x Delay en Chorus).

  7. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Dat ligt helemaal aan wat ik aan het doen ben, soms plug ik een gitaar direct in de versterker en soms gebruik een een volle bak met effecten. Het zit er ook vaak wat tussen in zoals bv alleen een Overdrive en Delay, net waar ik zin in heb of wat werkt in de muziek.

    In één band gebruik ik een Phaser en een Tremelo allebei voor 1 nummer, is wel weer 2 pedalen erbij maar ja: vinden we leuk klinken. In die band gebruik ik momenteel 9 pedalen op m'n plank (Fuzz, Distortion, Overdrive, Wha, Tremelo, Phaser, 2x Delay en Chorus).
    Phaser en Tremolo tegelijk gebruik ik voor dat stukje in 'Come as You are'; Memorieeeees yeah.
    Ik gooi meestal mijn (GT) presets open zodat ik lekker kan improviseren met het voetenwerk, en zo kwam ik er achter dat dat heerlijk 'wobbelig' klinkt.

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ga naar gigs met een 1 channel versterker zonder reverb en een overdrive. Maar ik doe ook modulatie, en de hele shit op een stereo set. Voelde me vroeger altijd wel veiliger met wat modulatie erop, daarna de top40 tijd met van alles-en-nog-wat en inmiddels maakt het me allemaal geen ruk uit.

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ga naar gigs met een 1 channel versterker zonder reverb en een overdrive. Maar ik doe ook modulatie, en de hele shit op een stereo set. Voelde me vroeger altijd wel veiliger met wat modulatie erop, daarna de top40 tijd met van alles-en-nog-wat en inmiddels maakt het me allemaal geen ruk uit.
    Het begint met zelfvertrouwen. Als je dat hebt, kun je een hoop zooi thuislaten. Ik deed laatst een Top 40-gig met een ampje, een od-pedaal en een analoge delay. Trouwens, geen hond die hoort dat je je phaser, flanger, chorus, boost en trem hebt thuisgelaten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het begint met zelfvertrouwen. Als je dat hebt, kun je een hoop zooi thuislaten. Ik deed laatst een Top 40-gig met een ampje, een od-pedaal en een analoge delay. Trouwens, geen hond die hoort dat je je phaser, flanger, chorus, boost en trem hebt thuisgelaten.
    Ze horen het best maar ze vinden het gewoon niet belangrijk! Al die zooi doe je vooral voor jezelf en je mede-bandleden die het leuk vinden om zo dicht mogelijk bij het origineel te komen. Het publiek vind het al leuk als het lekker klinkt en goed gespeeld wordt.

    Voor mij is het allemaal juist omgekeerd gegaan, ik ben met een gitaar direct in de versterker begonnen van de 70's tot de 90's en ben pas met effecten begonnen toen ik halverwege de jaren 90's voor het eerst in een top-50 bandje kwam te spelen, dan zijn al die verschillende geluidjes ineens erg handig en leuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top