Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 110
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard Welke soorten effecten gebruiken jullie in je rig?

    Ik ben toch wel benieuwd in welke mate jullie allemaal gebruik maken van pedaal effecten. Persoonlijk gebruik ik eigenlijk enkel een delay en een reverb van een Boss ME-70 om de versterker minder droog te laten klinken. Maar verder haal ik al het geluid uit de versterker zelf. Het OD/DS pedaal klinkt bij deze Boss nou dan ook niet echt denderend. Geluid is prima, maar de buizen van de versterker zelf klinken gewoon veel meer open, waardoor ik mezelf er continu op betrap om al het geluid uit de Egnater te halen.

    Maar afijn, ik dwaal af. Maken jullie veel gebruik van pedalen? Waarom wel/niet? En welke is voor jullie een echte must-have?

    grtzz,,

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik (coverband):

    Tuner
    Fuzz (triangle muff)
    Wah (Crybaby mini)
    Overdrive/distortion (guv'nor ii)
    Delay (flashback x4l
    Boost (spark)

    Waarom? Omdat onze covers all over the place zijn qua sound en effects , en ik niet altijd over eigen amp speel, en dus de amp clean wil zetten met toch voorspelbaar ruig - dus uit mijn eigen doosjes.

    Tuner onmisbaar, boost onmisbaar. Rest hangt in theorie van de set af, maar toch meestal gewenst dus zit er altijd op.

  3. #3

    Standaard

    Same here. Rockcovers. 90% van mijn geluid komt uit de twee kanalen van mij versterker, aangevuld met een boorstpedaal voor solo's. Verder is er nog een boostpedaal voor 'meer' en de volumeknop van mijn gitaar voor 'minder'. Een flanger, een reverb en twee delays (allen subtiel) leuken het geheel op maar zijn niet essentieel. En een stemapparaat ja, want ik speel op gibson les pauls en als die krengen langer dan één nummer in tune blijven is het al veel.

  4. #4

    Standaard

    Zo dat is een vraag: welk effect gebruik ik niet, kun je beter vragen.

    Ik gebruik of een oude GP100 van Roland en daarvan gebruik ik, de compressor, de preamp, eq, flanger, phaser, chorus, delay, reverb.
    En dan heb ik voor de fun een pedaalboardje als backup. Daarop: een compressor, sd 1, tubescreamer, ds 1, us dream, ultimate drive van HB. Een digitech autowah, dan de american sound (als preamp, altijd clean) octaver, tremolo, flanger, chorus, een rp55 voor delays en reverbs (een een aantal standjes clean boost).

    Waarom?
    Gewoon omdat het kan.
    Ik houd van allerlei subtiele verschillen in drive en ik heb geen zin om tussendoor te gaan draaien aan knoppen, dus de vijf overdrives hebben allemaal hun eigen functie in drive en boost (en worden ook nog gestacked voor een oneindig palet aan combinatiemogelijkheden).
    Ik speel veel Pink Floyd nummers en daarvoor is ook nogal wat nodig aan sounds.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Van de Boss Me-5 gebruik alle effecten. dus compressie, distortion, twee soorten overdrive, EQ, chorus, flanger, delay en reverb. In de loop heb ik meestal een Boss Metal zone, een Boss PH3 phaser, en momenteel een Boss DF-2 feedbacker distortion.
    Ook gebruik ik altijd een Boss AC-3 acoustic simulator.
    Verder gevruik ik bij opnames een Boss CE-3 chorus, een Beheringer chorus, en een Behringer distortion feedbacker.

    Daar komt binnenkort een Digitech B-stock Whammy 5 bij. Ik ga mijn EHX octaver toch maar inruilen tegen dat ding. Lekker diven zonder aan een tremolo te hoeven rukken, een 12 string gitaar simuleren en bassen op 008 snaren natuurlijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Verkeerde rubriek

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    heel lang heb ik gespeeld met enkel een Wahwah en tuner op mijn 'pedalboard'. Tegenwoordig is daar een MXR flanger aan toegevoegd die ik incidenteel een keer gebruik.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Verkeerde rubriek
    Goeie naam voor een pedaal. Eentje die je scherp houd!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik ben sinds kort terug bij af. Vroeger altijd enkel tuner en TS. nu enkele jaartjes zitten kloten met wat meer maar ik ga er slechter van spelen (maw, niet echt goed in het gebruik van effecten), dus nu terug naar de eenvoud. beetje opluchting toch. Het occasionele gemis van een delaytje ofzo wordt ruimschoots gecompenseerd door het comfort van niet te moeten bezig zijn met mijn voeten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik gebruik geen effecten. Direct van gitaar naar amp (die wel onboard reverb & tremolo heeft, die wel gebruikt worden).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top