Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 110
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    ...
    Verder een korg tuner DT 10. Prima tuner maar veel te groot. Die gaat er gelijk af met het volume pedaal. Om plaats te maken voor een polytune. Super handig.
    Die Polytune is met pluggen vrijwel net zo breed als de DT-10.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #102
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Ze horen het best maar ze vinden het gewoon niet belangrijk! Al die zooi doe je vooral voor jezelf en je mede-bandleden die het leuk vinden om zo dicht mogelijk bij het origineel te komen. Het publiek vind het al leuk als het lekker klinkt en goed gespeeld wordt.

    Voor mij is het allemaal juist omgekeerd gegaan, ik ben met een gitaar direct in de versterker begonnen van de 70's tot de 90's en ben pas met effecten begonnen toen ik halverwege de jaren 90's voor het eerst in een top-50 bandje kwam te spelen, dan zijn al die verschillende geluidjes ineens erg handig en leuk.


    Bewust zullen ze het niet horen maar onbewust misschien wel. Met allerlei verfraaiende effecten zal het geheel toch mooier overkomen. En dat zal weer invloed hebben op hoe ze het optreden achteraf zullen beoordelen.
    Laatst gewijzigd door Brad; 17 oktober 2017 om 12:15

  3. #103

    Standaard

    Ik heb over het algemeen een schijthekel aan coverbands, en of ik het hoor of niet, ik mis vaak de intentie. Je kunt een nummer noot voor noot naspelen met de juiste effecten en gear maar als de intentie ontbreekt dan haak ik snel af. Uitzonderingen daar gelaten maar overall mogen coverbands van mij ver wegblijven. Maar meestal maak ik die keuze, heel ver wegblijven ;-) Wat ik wel weer kan waarderen zijn cover- en of project bands die werk van één band of album spelen. Vaak hoor je daar nog wel de bezieling en intentie. Spelen in een Top 40-50-100-1000 coverband is imo altijd een compromis sluiten op basis van smaak van de muzikanten en wat het publiek graag wil horen. Muziek maken mag wat mij betreft geen compromis zijn.

    On topic: ik gebruik modulatie, pitch- en time based effecten. Drive uit een pedaal en uit mijn versterker. Tevens reverb uit mijn versterker.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je tegenwoordig wilt optreden, moet je bijna wel in coverbandjes spelen. Gelukkig heb ik ook nog wat andere creatieve projectjes.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Het gaat belabberd met live muziek, bijna weer terug naar af.
    We zitten weer in 1950, Chitlin circuit.
    Speel je alle bekende hits na, welke legende is er niet groot mee geworden.
    Er is helemaal niks mis mee, eerbiedwaardig ambt.
    Groot verschil is wel, men heeft nu dezelfde spullen als de voorbeelden.
    Dat klinkt als een voordeel maar als het copycat vormen gaat aannemen ga je vergelijken en dat valt altijd slecht voor je uit.
    Je kan je energie beter stoppen in er een leuk showtje van maken, do je ding.
    En als je er dan zelf lol in hebt werkt dat beter dan de juiste delay en phaser instelling.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het gaat belabberd met live muziek, bijna weer terug naar af.
    We zitten weer in 1950, Chitlin circuit.
    Speel je alle bekende hits na, welke legende is er niet groot mee geworden.
    Er is helemaal niks mis mee, eerbiedwaardig ambt.
    Groot verschil is wel, men heeft nu dezelfde spullen als de voorbeelden.
    Dat klinkt als een voordeel maar als het copycat vormen gaat aannemen ga je vergelijken en dat valt altijd slecht voor je uit.
    Je kan je energie beter stoppen in er een leuk showtje van maken, do je ding.
    En als je er dan zelf lol in hebt werkt dat beter dan de juiste delay en phaser instelling.
    Absoluut. Als je er een leuke show van maakt, en je hebt lol op het podium, slaat dat over op het publiek. Ik speel liever voor een hossende bende kroegtijgers dan voor een muisstil erudiet publiek. En ach, 't is voor mij ook maar een hobby, je bent van de straat...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2008
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    272

    Standaard

    Crybaby>phase90>DT10tuner>RAF compressor>WhammyDT>BossEQ>Pog2>Ventura vibe>BossNS2(in de loop: TS9-GTOD-RAT>muff) >MXR flanger>Boss CE2>Boss DM-2W>Nova Delay>EHX super pulsar>verbzilla

    Ja en dat gebruik ik ook live :-)
    Ik beschouw mijn board ook echt als 2e instrument.

    Onmisbaar drives/distortion en delays. Whammy ook wel.

    Dat alles in een Twin en AC30


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Check mijn band Some Weird Sin HIER of HIER

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner Bekijk bericht
    Crybaby>phase90>DT10tuner>RAF compressor>WhammyDT>BossEQ>Pog2>Ventura vibe>BossNS2(in de loop: TS9-GTOD-RAT>muff) >MXR flanger>Boss CE2>Boss DM-2W>Nova Delay>EHX super pulsar>verbzilla

    Ja en dat gebruik ik ook live :-)
    Ik beschouw mijn board ook echt als 2e instrument.

    Onmisbaar drives/distortion en delays. Whammy ook wel.

    Dat alles in een Twin en AC30


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hoi ik ben nieuwsgierig hoe je dat doet met die bossns2 ( daarmee schakel je de 4! Overdrives aan in 1 keer?)
    Wat voor muziek speel je?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nollen Bekijk bericht
    Hoi ik ben nieuwsgierig hoe je dat doet met die bossns2 ( daarmee schakel je de 4! Overdrives aan in 1 keer?)
    Nope, de boss ns-2 is een noise suppressor (of eigenlijk een noise gate), hij zorgt ervoor dat op momenten dat je niet speelt er geen brom te horen is. De boss ns-2 heeft een eigen loop waarin je al je drives kunt plaatsen, op die manier werkt hij beter dan dat je de ns-2 gewoon vooraan in de keten plaatst.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Teveel om op te noemen en iedere keer anders.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top