Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Mooi eigen geluid nog steeds. Wall of sound met een bijzonder 'door-klinkende' bas.
    Die was altijd al lekker, maar hier springt die er voor mij in ieder geval uit.

    Great Unconventional Sound, oftewel Gus..... Niks geen Dylan van de lage landen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Mooi eigen geluid nog steeds. Wall of sound met een bijzonder 'door-klinkende' bas.
    Die was altijd al lekker, maar hier springt die er voor mij in ieder geval uit.

    Great Unconventional Sound, oftewel Gus..... Niks geen Dylan van de lage landen.
    Dank je wel Ernest!
    Nou jij weer!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    De legatomeister van GN heeft het em weer geflikt, een smile op mijn bakkes.
    Mwa...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD Bekijk bericht
    De cafard is het Franse lamlendige zondagmiddaggevoel. Gezelligheid hoort daar zeker niet bij en de blues raakt er zeker aan. Vroeger had ik er veel last van en wenste ik dat de week een dag korter duurde. Nu ben ik er geheel van verlost. Leuk dat jullie zo nu een dan een goede reden hebben om naar Genève af te reizen. Ik was er in mijn werkende leven veel, maar voor hele andere zaken. Om de wereld beter te maken... Dat is niet echt gelukt, geloof ik.
    Wat was je beroep destijds? Ben erg benieuwd.

    @Gus: mooie tekst. Hou meer van dit soort teksten dan van je teksten over vreemdgaan, kutten en XTC. De 'open hi hat' uit t begin is wederom té. Voor de rest is je zang nu stukken beter te horen, vooruitgang! En wederom een consistent typische Gus sound Geslaagd dus!

  5. #15

    Standaard

    @Fu
    Fu, ik ben uit 1950. Bereid je voor op het ontmoeten van een senior. Ik kijk er wel naar uit hoor, naar die ontmoeting. Echt waar.
    Geloof je nou echt in een leven van pillen en woest wilde sex (met een x is ie wilder)?
    Mijn werk is overwegend biografisch. Dat wil zeggen dat er een 'ik' in het spel is.
    Maar dat ik nog van donderdagavond tot en met zondagavond al pillen slikkend woest sexend door het weekend ga? Gloof jij dat echt?

    Ik ben oud genoeg om de feesten van Fritzi Harmsen mee gemaakt te hebben. Lees eens 'Alle dagen feest', van Remco Capert.
    Om de feesten van Ramses Shaffy meegemaakt te hebben.
    Edje van der Elsken?
    Breek mien de bek niet los.....

    Nu nog vijf keer per dag en ook nog zeven keer per week? Give me a break, please.
    Ooit van de Amsterdamse zelfspot gehoord?
    Niet alles letterlijk nemen, pretty please.

    En ja, een jaar of acht geleden heb ik een aantal vriendinnen geïnterviewd om te testen of mijn geheugen nog een beetje in lijn was met de tijdgeest.
    Ja hoor, was de GGD (grootste gemene deler), in de bewegingen was er niet veel veranderd.

    Ik postte iets als:
    Jij riep getrouwd, ik riep boeie
    Als ik iets te kiezen mag
    Jij riep scheiden, rot op scheiding
    Iedre dag Bevrijdingsdag

    Waarop ik gebeld werd door een vriendin. Boos. Zie je wel dat ie vreemdgaat, vroeg ze.
    Waar staat dat vroeg ik.
    Misschien gaat zij wel vreemd.
    Misschien gaan ze allebei wel vreemd.
    Of misschien allebei niet.

    Neem je publiek (zei ik) eindelijk eens serieus. En laat ze kiezen.
    En zorg dat je vier liedjes bij de hand hebt die matchen met iedere publiekspeiling. Da's pas interactie met je publiek.

    1 hij getrouwd
    2 zij
    3 allebei
    4 allebei niet en ze roept maar wat

    Crea is ook daarmee omgaan. Dus als men vindt dat hij getrouwd is? Dan een liedje daarover, etc. Je publiek bepaalt het verloop van je optreden. Terwijl jij de grenzen bepaalt. Met een tekort aan mogelijkheden om op te treden hoor ik op mijn leeftijd niet meer op een podium. Maar zou ik jonger zijn en die drang nog wel; hebben, zou ik het zo aanpakken.

    Mijn persoonlijke mening maar. Maar hoe dan ook leuk dat je je ergernis opzij zet en toch luistert. En sta erbij stil dat ik muziek maak, gebaseerd op 1961 en 1966. Inclusief open hi hats.
    Ik vind dat wel geinig, totdat ik weer iets anders bedenk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    De legatomeister van GN heeft het em weer geflikt, een smile op mijn bakkes.
    Pieuw! Wat een complimenten. Dank je wel. Ik ga er zowat van blozen!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ha Gus, hij is weer goed hoor! Ik vind het geluid ook beter dat wat ik eerder wel eens van je gehoord hebt, al blijft de zang soms wat onverstaanbaar ver in de mix. Maar wat een unieke gave stijl heb je toch!
    leuk nummer!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Ha Gus, hij is weer goed hoor! Ik vind het geluid ook beter dat wat ik eerder wel eens van je gehoord hebt, al blijft de zang soms wat onverstaanbaar ver in de mix. Maar wat een unieke gave stijl heb je toch!
    leuk nummer!!
    Hi S.
    Dank voor je compliment. Nodig is het niet, maar
    leuk is het zeker.
    En fijn dat je weer hebt geluisterd.
    Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #19

    Standaard

    heb ook weer ff geluistert na een nachtje doorhalen

    perfecte mix tussen jaren 60 hippie en jaren 80 indie sound imo

    en over je zang ga ik niks zeggen
    ik bedoel als er iemand is die weet hoe wegen naar rome leiden ben joe het wel

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    heb ook weer ff geluistert na een nachtje doorhalen

    perfecte mix tussen jaren 60 hippie en jaren 80 indie sound imo

    en over je zang ga ik niks zeggen
    ik bedoel als er iemand is die weet hoe wegen naar rome leiden ben joe het wel
    Hé gk2
    Na een nachtje doorhalen van woensdag op donderdag?
    Daarvoor moet al haast een speciale reden voor zijn. Hoe heet ze?

    Maar leuk dat je dan toch nog de puf hebt om even te luisteren.
    En wat ik ook heel grappig vind: Dat van die indie sound hoor je bijna nooit, maar dat werd afgelopen dinsdagavond in Caé De Koe in Amsterdam ook al door iemand gezegd.

    Heel leuk. Dank voor je reactie en dank voor het luisteren.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top