Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: hallo!

  1. #1

    Standaard hallo!

    Hallo iedereen,


    Ik ben thanh, 19j en sinds een maand begonnen met gitaar te spelen op een fender ag10 sn. Via youtube leer ik een aantal liedjes adh van turtorials waaronder wish you where here van pink floyd, game of thrones gespeeld door shunga en canon (in D). Mijn doel is comfortably numb en sultans of swing vlot te kunnen spelen. Goed is het nog niet, maar vind het wel erg leuk. Om een of andere reden maken de hammers op de gitaar amper geluid en is het erg moeilijk de snaren te buigen. Daarom zou ik graag een eigen gitaar willen hebben. Ipv een nieuwe te kopen, kijk ik wat rond op de tweedehands markt, daar zag ik een mooie yamaha cpx700II. Volgens de eigenaar is er weinig op gespeeld en zou deze nog in goede staat zijn. Wat denken jullie dat een eerlijke prijs zou zijn en zijn dit goede gitaren? Waarschijnlijk raden jullie me eerder aan een beginnende gitaar te kopen, maar als ik deze gitaar voor een goede prijs tweedehands kan krijgen, heb ik liever deze. Ze is namelijk makkelijk aansluitbaar op een versterker en er staat bij dat ze elektro akoestisch is. Dit betekent dat de gitaar zowel elektrisch als akoestisch kan spelen neem ik aan?

    Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en of jullie tips hebben om de solo's die ik wil leren sneller onder de knie te krijgen. Ondertussen leer ik ook wat akkoorden, maar ik vind het tokkelen leuker.

    Ik ben trouwens linkshandig, maar speel op een revhtshandige gitaar opdat deze voorhanden was. Als ik luchtgitaar speel, doe ik dit nog steeds links (strumming) xD, maar ik heb niet het gevoel dat het rechtshandige onaangenaam speelt. Daarom ben ik aan het kijken naar rechtshandige gitaren.

    Groetjes
    Thanh

  2. #2

    Standaard

    Hi t,
    Welkom bij de club.
    Een van de weinige clubs waar zelfs een topic loopt op het gebied van politiek en waar het doorgaans behoorlijk gemoedelijk verloopt.

    Mijn theorietjes over linkshandigheid zijn behoorlijk aan kritiek (hier) onderhevig.
    Dat zeg ik er in alle eerlijkheid bij.
    Lees je vooral in op dit punt, want als je het verkeerd aanleert is het een vreselijke marteling om het terug te draaien als je vastloopt en het alsnog goed wilt leren.

    Ik ben uit de generatie die rechtshandig moest schrijven, ook als je linkshandig was. En die mensen hebben daarvan de nodige aan rottigheid ondervonden.

    Als je linkshandig bent kun je voor het volledig benutten van je talenten het best ook linkshandig gitaar leren spelen.
    Je zal zie dat er straks een hoop helden hierzo beginnen te gillen dat die en die ook links is en rechts speelt, bla bla bla, maar dat neemt niet weg dat er behoorlijk wat wetenschappelijke aanwijzingen zijn dat bij linkshandige mensen de zaak in de hersenen iets anders zijn georganiseerd.

    Hoe dan ook, veel plezier. Tips heb ik niet. Ik oefen niks, speel alle partijtjes maar één keer, bemoei me niet met de muziek van anderen, dus aan mij heb je niks.
    Behalve dat het belangrijk is iets te doen waarvan je happy wordt. Wordt je er niet happy van, wordt het geen succes.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Hier komt de eerste.
    Ik ben ook een linkshandige gitarist die rechtshandig speelt en ben in goed gezelschap van o.a. Mark Knopfler en Gary Moore.
    Wetenschappelijke aanwijzingen zijn er om te negeren.
    Alleen als je het gevoel hebt dat je geen goed ritmegevoel kan ontwikkelen met rechts moet je voor een linkshandige gitaar gaan.
    Anders is een rechtshandige gitaar een betere keuze,omdat in het begin akkoorden pakken toch het moeilijkst is.
    Verder is er een veel groter aanbod aan rechtshandige gitaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top