Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard HNOGD 70's? Jarock ding :/

    Je zit thuis op een vrije dag, bent een beetje verkouden, dus wat doe je dan?
    Gitaar kopen natuurlijk!!

    Werkt wonderbaarlijk goed als afleiding van je verkoudheid en na het ophalen was het gesniffel over. Zou GAS dan toch echt fysieke gevolgen hebben en werkt iets kopen beter dan kippesoep? Volgende keer als ik me niet lekker voel zal ik het weer eens testen en ga ik gewoon nog een gitaar kopen.

    Maar wat hebben we binnen gehaald:
    Een Jarock....uhhhhh modelletje iets







    Gisteren gehaald hier in de buurt, beetje gepoetst, potmeters schoongemaakt, wat roestige schroefjes vervangen, fretlevel, afstellen en zojuist de eerste noten weer op gespeeld.
    Het chroom heeft aardig wat bubbels maar alles werkt zoals het zou moeten dus ik laat het lekker zitten zo. Tuners hebben geen speling en draaien soepel.
    De brugzadels zijn, heel irritant, 10mm in plaats van de meer gebruikelijke 10,5 dus de brug vervangen zit er toch niet in. Boston heeft nog wel 10mm zadels in het assortiment maar zolang deze niet uit elkaar vallen blijven ze. Het is toch geen tremolo.

    De Goto(H) pickups klinken wonderbaarlijk goed maar zijn niet echt PAF's. De output van die dingen is enorm terwijl de weerstand van beide rond de 8kOhm zit. Ik was ook aangenaam verrast door de full size potmeters die na wat contact cleaner weer kraakloos hun werk doen.

    Tis weer wat eens wat anders en daar hou ik wel van, mooi bruin is niet lelijk toch?

    Zoals gewoonlijk weer veel tegenstrijdige informatie op internet of deze dingen bij Matsumoku of FujiGen gemaakt zijn. Een vergelijkbaar model met een wat uitgebreidere schakeling heb ik langs zien komen onder de Grand Suzuki naam. Iedereen bouwde maar wat raak in die tijd.
    Erg slecht dat ze in de jaren 70 niet gewoon hun informatie op internet gezet hebben

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Hij lijkt wel wat op de Ibanez studio modellen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard HNOGD 70's? Jarock ding :/

    Ik moest ook gelijk aan Ibanez denken!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    EastNL
    Berichten
    400
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Aria pro 2 had de bodyshape ook met de TS serie (maar dan met een strat-style headstock),

    mooi ding! en beterschap :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Dat maakt dan 3x Ibanez, hoewel Aria Pro II TS nogwat qua brug meer in de richting komt:



    edit: soundbound was me al voor met Aria.
    Laatst gewijzigd door Plant; 22 september 2017 om 19:41
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Yep Aria en Westone-achtig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Yep Aria en Westone-achtig.
    Westone Thunder komt idd ook in de richting ja
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Als ik nou zeg dat al die Japanners op elkaar lijken ben ik dan aan het discrimineren?

    Met name in de 70's kon je toch elke naam die je maar wilde op de gitaar laten zetten zolang je er een X aantal af nam?
    Ik las ergens dat de naam Jarock een samenvoeging van Jaap, Rob en Koos Van Will is. Klinkt geloofwaardig
    Volgens mij kwam die info van Wietse dus dat moet kloppen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Aria pro 2 had de bodyshape ook met de TS serie (maar dan met een strat-style headstock),

    mooi ding! en beterschap :-)
    De verkoudheid was al opgelost met de aanschaf van de gitaar maar toch bedankt.

    Ik heb net nog even wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de helende eigenschappen van GAS aanvallen; ik had jeuk aan mijn grote teen dus heb ik meteen online een gebruikte Yamaha THR10C besteld.
    En wat denk je.... Geen jeuk meer!

    Ik denk dat het nu toch wel bewezen is dat het kopen van gitaar gear alle medische kwalen op kan lossen.
    Take that Jomanda! Met je ingestraald water...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb de basversie met een plakkert van Grand Suzuki erop.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top