Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21

    Standaard

    en dan hebben we het nog geen eens over snaren/plectra/aanslag

    bedoel qua plectra is het verschil in geluid tussen bv nylon tortex ultex ect al groot imo

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Veel versterkers klinken te schel bij een brug pick-up. Ook op vrij laag volume. Wanneer je de tone knop van de versterker helemaal dichtdraait is het nog wel te doen maar of dat nou de bedoeling is.
    Laatst gewijzigd door Brad; 19 september 2017 om 19:01

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de combinatie van Gibson les paul bridge pu + een Vox gewoon geen geweldige combi. Voor de leuk laatst een keertje uitgeprobeerd, maar klonk me, zoals jij ook al vermeld, te schel. Dus tijdens dat testje heb ik simpelweg mijn gitaarswitch op de middelste stand gezet en het volume van de neck pu iets wat dicht gedraaid. Op die manier haal je wat treble bij de gitaar weg, waardoor het geluid uit de versterker je oren niet meer laat bloeden. Klonk direct echt een stuk beter.

    Maar goed, als je echt graag de brigde pu wilt gebruiken moet je een andere oplossing zoeken. Maar dan zou ik persoonlijk naar andere pu's/gitaar of versterker zoeken.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    • Bright cap knippen
    • Treble op de amp niet te hoog zetten
    • Tonepot op gitaar dichter draaien
    • Volume op gitaar wat minder en amp wat harder
    • Positie van de amp
    • Speelstijl
    • Plectrum
    • Pedaalinstellingen
    • Polepieces pickup aanpassen
    • etc...

    Flink lijstje dus, maar als ik mijn tonepot van de brugpickup van mijn LP dichtdraai en ik speel daar mee over m'n AC30 dan zit je toch echt niet dik in het hoog hoor...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Maar zijn we nu niet meer bezig met goed bedoelde symptoombestrijding voor een amp die in beginsel
    al gewoon (erg) bright is, en mede daardoor niet bepaald als een fijne 'pedalenslikker' bekend staat ...
    Begrijp me niet verkeerd, erg gave amp, maar gewoon niet geschikt voor iedere toepassing ben ik bang ...

    Op lage volumes draagt de bright cap (470k/47pF) hier i.d.d. zeker aan bij, dus als op oorlogssterkte het
    'probleem' weg is, dan is het zeker de moeite waard om hier mee te experimenteren.

    EDIT: en dit dan met inbegrip van het feit dat TS eigenlijk alle andere voor de hand liggende oorzaken
    qua pu's, pot's en pedalen al geprobeerd heeft..
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 20 september 2017 om 11:57

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    1) Even heel flauw (maar toch het goedkoopst en meest voor de hand liggend, iemand anders zei het ook al dacht ik): waarom draai je niet de toneknop op je gitaar een beetje dicht? Daar is ie voor. Ik doe dat ook wel met mijn Tele of mijn LP jr als ik vind dat het allemaal wat te schel is.

    2) De speaker maakt natuurlijk ook heel veel uit (is ook al gezegd door iemand, geloof Pepe). Sommige speakers ronden het hoog niet af. De 4x12 kast die ik wel eens in de oefenruimte gebruik heeft veel scherp hoog. Voor met een AC 50 wel lekker (zit veel laag in die amp), voor met een Marshall met strat en Tele veel te veel van het goede. De 2 x 12 kast die lekker klinkt met mijn Marshall 20 watt (ongeacht de gitaar, Tele, LP custom, maakt niet uit) klinkt niet goed met mijn AC 50 en omgekeerd.

    3) Treble boosten als je teveel hoog hebt is natuurlijk ook een beetje het paard achter de wagen spannen :-)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Veel versterkers klinken te schel bij een brug pick-up. Ook op vrij laag volume. Wanneer je de tone knop van de versterker helemaal dichtdraait is het nog wel te doen maar of dat nou de bedoeling is.
    Ja, maar met een humbucker moet het toch kunnen zou je zeggen. Ik bedoel: als het dan al te schel is, wat doet een P 90 of Tele pu dan wel niet?!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    2e Amp A/B switch ?

    Moet zeggen dat ik op geen van mijn Voxen (AC30cc2 & AC4 nu) erg gecharmeerd was/ben van de toonregeling. Meestal een kwestie van zo dicht mogelijk houden voor me.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ja, maar met een humbucker moet het toch kunnen zou je zeggen. Ik bedoel: als het dan al te schel is, wat doet een P 90 of Tele pu dan wel niet?!
    Met een humbucker moet het ook zeker lukken...

    Ik mis het argument "het ligt aan je speelstijl" nog...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht

    3) Treble boosten als je teveel hoog hebt is natuurlijk ook een beetje het paard achter de wagen spannen :-)
    Niet alle trebleboosters zijn gelijk maar grosso modo is het een verwarrende naam want ze werken doorgaans in het mid hoog gebied, ver onder wat we bright noemen. Bovendien moet je amp minimaal tegen clippen aanzitten anders klinkt een treblebooster als een natte krant, terugdraaien van je gitaar volume werkt dan weer wel goed (en DAN wordt het mid/laag geshelved, er komt however geen hoog bij)

    Wat ik fijn vind werken is de Xotic EP met de beide dipswitches down, het geluid wordt wat donkerder alsof je op een vintage amp hebt ingeprikt zonder dat je het idee krijgt dat het doffer klinkt (wat je wel hebt als je op je gitaar of amp het hoog weghaalt)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top