Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard Oude tracks weer opgezocht

    Een tijdje geleden had ik in een andere topic een track geplaatst, die niet echt gitaar-georiënteerd was (elektronische muziek) en daar had ik toch wel twijfels over.
    Daarom wilde ik nu graag weer iets van gitaartracks gaan plaatsen.
    Moet er wel bij schrijven dat deze tracks wel erg oud zijn, maar ik vind ze nog steeds erg leuk.
    Heb deze van een (oude) externe schijf gehaald en even op hearthis.at geplaatst.

    Track 1 (Freeway) heb ik vooral clean ingespeeld en deze zou ik wellicht ooit alsnog weleens willen gaan uitwerken.
    Track 2 (May revolution) heb ik eerst gemaakt op een Motif (die ik destijds had) en daarna wat gitaarlijntjes eroverheen gespeeld. Vervolgens heb ik dit afgemixt met mijn toenmalige keyboard-leraar.
    Track 3 (Broken all apart) is nogal zware en experimentele kost en om eerlijk te zijn vind ik ook dat de gitaarpartijen wat te hard afgesteld staan (en te weinig bas ook).


    https://hearthis.at/tivolica/freeway/

    https://hearthis.at/tivolica/may-revolution/

    https://hearthis.at/tivolica/broken-all-apart/
    Laatst gewijzigd door hega; 17 september 2017 om 21:50

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik vind dat je hele leuke ideeën en sound hebt. Maar ik vind t meer basissen voor nummers dan echt al nummers zelf. Vooral doooooooorgaan dus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Dat is absoluut zo, Fusion.
    De basis is er in ieder geval.

  4. #4

    Standaard

    Leuk dat je deze gepost hebt.
    Hearthis kende ik niet, dus dat is alweer meegenomen.

    Mag ik er wat over vragen?
    - Waarom de knips op 1'15" van het tweede nummer? Heb je een deel geloopt?
    - waarom ineens zo gecomprimeerd rond 1'25" van het derde nummer? Keus of cadeau van Hearthis? Mooi ook die vertraging.

    De nummers 1 en 3 vond ik het leukste. Dat het niet perfect is, is onbelangrijk naar mijn idee. eerder een plus. Er is niets meer doodlopende steeg dan perfectie.
    En vervelend. Strontvervelend.

    De nummers waren er niet, en zijn ineens hoorbaar. Ik blijf dat iedere keer weer vreselijk leuk vinden. Net als de DOKA met fotograferen. Zo heb je een papiertje, zo heb je een foto. Iets magisch bijna.
    Fijn dat je het hebt laten horen. En wat Fu zegt: mooi geluid.
    Nice.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Bedankt voor je reactie, Gus
    De tracks zijn al best oud en daarom kan.ik het moeilijk verklaren van die compressie etc.
    Wel zou ik er nu anders aan werken, ook met compressor, sidechain etc.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Moet eerlijk zeggen dat ik totaal niet tevreden was over de compressie en mastering van de track Broken All Apart, toen ik deze vanavond terugluisterde.
    Heb deze dan ook even bewerkt (in Ableton) en zodoende weer opnieuw ge-upload (en de oude versie verwijderd);
    https://hearthis.at/tivolica/broken-all-apart-zKG/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De gitaar komt niet door de synth heen, die duidelijk overheerst. Ik luister af op een Apple Mac Pro met Behringer B2031 monitors.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    De gitaar komt niet door de synth heen, die duidelijk overheerst. Ik luister af op een Apple Mac Pro met Behringer B2031 monitors.
    Zelf vond ik juist dat die gitaar veel te overheersend was te opzichte van de andere partijen (drums, synths etc), maar wellicht viel het toch nog wel mee.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Heb deze track ook nog wat bewerkt en hier geplaatst; https://tivolica.bandcamp.com/track/...le-new-version

  10. #10

    Standaard

    Nice. Kruising tussen Fu en Cageman, die ook altijd de helicoptetters in je soepbord laten landen.

    Ik ben meer een liedjes met kop en staart persoon, maar ik kan hier de lol prima van inzien.

    Laat de volgende (niet de vorige - mijn stokpaardje: niet teveel met oude meuk bezig zijn) maar komen.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top