Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Buizen vervangen VOX AC15 CC

    Hallo gitaristen,

    Ik zoek wat advies voor het vervangen van mijn buizen in mijn VOX AC15 die ik inmiddels al een jaar of 8 heb met nog steeds dezelfde. Volgens mij is het zaak dat de buizen hiervan op korte termijn vervangen moeten worden. Ik begreep dat dit rond de 5 jaar is, overal staat wat anders.

    Nu heb ik dit nog nooit gedaan en heb hier niet heel veel verstand van. Wat voor een buizen kan ik hiervoor kopen, als ik ze dan toch ga vervangen geef ik het liever gelijk een "upgrade" zover dat mogelijk is.

    Enige tips?


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Als je een paar keer per week speelt is het met 2 jaar wel bekeken voor de eindbuisjes. Zou er gewoon een setje JJ in zetten. Kosten rond een tientje. Voor buisjes hoef je niet zo nodig te vervangen hoor. Deze gaan soms tientallen jaren mee. Zijn ze microfonisch kun je ze beter vervangen maar anders lekker laten zitten. Ze zijn nogal karakter bepalend.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Dus dan hebben we het over zoiets:

    https://www.bax-shop.nl/versterker-b...versterkerbuis

    Twee van die?


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    Dus dan hebben we het over zoiets:

    https://www.bax-shop.nl/versterker-b...versterkerbuis

    Twee van die?

    Zou kunnen.

    Je kan ook even verder kijken dan ......klik
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    Ah kijk dank die winkel kende ik niet ! Wat bedoelen ze met JJ EL84 / 6BQ5 Matched ? Is dat iets waar je rekening mee moet houden of wat zegt dat over de buis?


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Matched Pair betekent dat er 2 buizen bij elkaar gezocht worden die qua specificaties het meest op elkaar lijken. Daardoor werken ze optimaal samen.

    https://www.apexmatching.com/why-sho...match-my-tubes

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    Wat bedoelen ze met JJ EL84 / 6BQ5 Matched ? Is dat iets waar je rekening mee moet houden of wat zegt dat over de buis?

    En als aanvulling, 6BQ5 is de amerikaanse aanduiding voor de europesche codering van de EL84. Exact hetzelfde dus.

    En in een balanstrap is het verstandig twee gelijke buizen te gebruiken (matched). Bij ongelijke buisstroom zal de eindtrap brommen en het signaal niet gelijkmatig verlopen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8

    Standaard

    Dank duidelijk !


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top