Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Zelf maken van een stuk been?

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Zoek je alleen op voorgevormd?
    Op de site van fabrikant GraphTech (Tusq zadels) gaan ze wel tot ruim 10cm.

    Deze komt in de richting, maar moet je wel zelf shapen. En de hoogte moet voldoende zijn natuurlijk.

    101.60mm x 3.17mm x 12.70mm
    Laatst gewijzigd door Plant; 25 september 2017 om 21:15
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #23

    Standaard

    Aaa ok, zelf een brugzadel kleien, dat kan natuurlijk ook.
    Als ik op die manier ga zoeken vind ik o.a. deze die wel in de buurt komt:
    https://www.voxhumanawebstore.nl/sad...-8mm-bone.html Ik moet inderdaad nog de hoogte controleren dan.
    Maar ja, voorgevormd is natuurlijk een stuk makkelijker...

  4. #24

    Standaard

    Weer een stapje verder....
    Ik ben uitgegaan van een capo op de 1e fret, om zodoende de topkam problematiek te omzeilen.

    In eerste instantie meet ik dan de volgende afstanden op de 12e fret:
    hoge e / lage E : 1,90 mm / 2,90 mm
    Daarna ben ik de onderzijde van het brugzadel gaan afschuren, uiteindelijk ben ik gestopt bij deze meetwaarden:
    hoge e / lage E : 1,50 mm / 2,30 mm

    daar ga ik niks meer aan doen..
    Nu speel ik al een tijdje met een halve toon lagere stemming, en een capo op de 1e fret,
    en ik moet zeggen dat is goed te doen.
    Ik ben aan het leren, da's duidelijk, maar de topkam moet er toch aan gaan geloven natuurlijk, dus dat wordt het volgende hoofdstuk....

    Alles even in een plaatje gezet:


  5. #25

    Standaard

    hele lange tijd verder.....

    Inmiddels staat deze gitaar al wer 2 jaartjes in een tropisch land (Filippijnen), en het begon me op te vallen dat de aktie hoger werd, hij speelde steeds zwaarder.
    Vandaag alles weer eens opgemeten, halskromming mag echt niet rechter. Maar bij de 12e fret heb ik beduidend meer ruimte nu dan voorheen, zie ook mijn oude plaatje. De nieuwe getallen in rood.

    Ook heb ik een plastic driehoek over de kast gelegd, en het lijkt dat de snaarspanning de kast krom trekken.
    Ik gebruik Elixir 11 52.
    Maar de situatie daarvoor ken ik niet, ik heb dat nooit eerder bekeken denk ik (of wel, maar toen geconcludeerd dat het wel goed zat...)
    Ben er wel een beetje ziek van.

    Is hier nog wat aan te doen, of zie ik deze gitaar langzaam ten onder gaan ?

    [IMG][/IMG]
    Laatst gewijzigd door mtx123; 21 januari 2022 om 12:36

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dit is een gitaar die je, naar mijn mening destijds, had moeten laten staan. Prijs jezelf gelukkig voor de tijd die jullie hadden en nog samen hebben. Ik neem tenminste aan dat je de halskromming al gecheckt hebt?

    Wellicht verkopen op de Filippijnen ook wel gitaren?

    Jazeker!

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dit is een gitaar die je, naar mijn mening destijds, had moeten laten staan. Prijs jezelf gelukkig voor de tijd die jullie hadden en nog samen hebben. Ik neem tenminste aan dat je de halskromming al gecheckt hebt?

    Wellicht verkopen op de Filippijnen ook wel gitaren?

    Jazeker!
    Het is idd begonnen als een oefenproject "hoe stel ik een gitaar af, maar ik ben gewend geraakt aan het kreng, speelde altijd lekker.
    Het lijkt er op dat het tropische klimaat hier ook de boel naar de knoppen helpt, zie mijn eerdere topics over oxidatie op de metalen delen van de Epiphone LP en de roestende snaren.

    Ik durf dus niet zomaar een "goede/dure" gitaar te kopen met het risico dat het klimaat hem vernaggelt...

    Hals kromming had ik al gecheckt, stond ook in m'n post.

    Je adres van die gitaarwinkel is in Manila (Cubao), ik zit daar op 1,5 uur (vliegen !) vanaf.
    Aanschaffen van wat dan ook, is hier tricky, veel waardeloze chinese kopie rommel. Bijv Elixir nanocoat snaren set voor 1,5 euro o.i.d.

    Misschien komen er nog reakties, anders kan ik er altijd nog een neefje mee blij maken, liever nog verkopen. Maar marktplaats achtige sites zijn hier niet zo populair als in NL. En de lokalen kunnen eindeloos zeiken over de prijs, en vervolgens kopen ze niks, want de knip is leeg.
    Of gewoon aan de muur spijkeren als decoratie, met MIJN foto ernaast !

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja het was maar een voorbeeld. Ik kan mij niet voorstellen dat er niets te koop is daar. Ook in de tropen wordt gitaar gespeeld, meen ik. Wellicht eens bij andere gitaristen informeren? Niet hier maar daar natuurlijk.

    Kans is overigens best groot dat jouw huidige gitaar ook uit China komt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top