Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 47
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Buis stuk, luister dan in vredesnaam
    Nouja, eerst meten/constateren he, dan pas kun je met zekerheid zeggen dat......

    Maar ik geef 99% kans op een buis, ook al issie nieuw.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    EL34 eindbuizen ( en ook de EL84 ) van J/J zijn onbetrouwbare , waardeloze klote eindbuizen

    Niet alles van J/J is klote ,.....de voorv. buizen 12AX7 , 7025 , 12AT7 , 12AU7 , etc zijn prima !
    De eindbuizen 6V6 en 6L6 zijn ook prima !

    Ik weet nou al op zeker , dat er bliksem-schichten in 1 van ie EL34 buizen zijn te bewonderen in die Marshall


    ( niet boos worden op je reparatie-mannetje ,.....hij kan d'r ook niks an doen dat die fabriek troep op de markt brengt )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 16 september 2017 om 12:46
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Ok bedankt. Is het mogelijk dat ik de buizen door kan meten om te zien welke kapot is?
    Dag

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Nou,....dat hangt er maar van af .
    De kans bestaat dat een emissie-tester/buizen-tester het defect niet eens laat zien.
    Vervang je het zekeringetje van de hoogspanning ( geen zwaardere inzetten h`e ) , dan klapt ie d'r meteen weer uit op het moment dat het bliksemt in 1 van de EL34 buizen.

    Ik heb dit al zo vaak bij de hand gehad.
    Vraag aan je reparatie-mannetje of ie er twee van een ander merk in zet. ( gematched pair ! )
    ( zelfs made in china is al 100X beter )

    ....en bias weer opnieuw laten instellen .
    Laatst gewijzigd door 7ender; 16 september 2017 om 12:49
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Daar kan ik me bij aansluiten maar heb minder negatieve ervaringen met E34L van JJ dan 7ender. Het komt eel eens voor dat ik een nieuwe buis gelijk weg kan gooien. Als ik een schatting zou maken ergens tussen 1:50 en 1:100. Voor mij is dat acceptabel maar tref je als klant zo'n misser heb je pech. Zoals gezegd krijg je gelijk een nieuwe set maar het kan natuurlijk ook dat de amp een paar keer warm is verplaatst. Ik maak daar geen discussie van.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    oehhhhh Frans,....ik heb er echt heel veel troubles mee gehad hoor .

    Stop ze (bijv) alvast maar nooit in Musicman ,...zodra d'r een beetje serieuze anodespanning op komt te staan is het direct krent.

    en die EL84 in een VOX gaan ook fout.

    ( eigenlijk best jammer ,....J/J is het voormalige TESLA ,...en die fabriek stond bekent om uitstekende kwaliteit )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 16 september 2017 om 13:32
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ha die Sjors, ik ben echt minder negatief hoor ook al heb ik wel eens een misser. Zijn per jaar nog altijd op een hand te tellen. Misschien heb je een keer een ongelukkige batch getroffen.

    Musicman werkt natuurlijk met serieuze spanningen maar ik zet ze ook in een Maquis, 900V= he!

    Maar kan het nog sterker vertellen, heb ze ook op 1200V= zien werken en goed ook. Gewoon ff 120Watt persen uit twee E34L.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazylay Bekijk bericht
    Vandaag wou ik mijn marshall jcm900 gebruiken. Heb hem eerst in standby wat laten opwarmen a 15min en toen van standby afgehaald.

    Ik moest ook nog even aan bovenstaand lijntje denken. De meeste hier weten wel hoe ik over de standby functie denk en dit is weer zo'n mooi voorbeeld waarom.

    Zonder die discussie weer aan te wakkeren de volgende uitleg:

    Een JCM900 heeft een solid state gelijkrichter wat wil zeggen dat de hoogspanning direct aanwezig is. Zou je de standby niet gebruiken staat deze spanning op de anodes van de hoogohmige buizen. Dit wil zeggen dat er geen stroom loopt door de buizen en gelijkrichter. De buizen beginnen op te warmen en de stroom loopt in enkele seconden geleidelijk op.

    De situatie met gebruik van standby is als volgt:

    De hoogspanning is bij inschakelen vrijwel direct aanwezig maar berijkt niet de anodes van de buizen.
    De gloeispanning is wel aanwezig en na een minuut ofzo zijn de buizen bedrijfsklaar wat wil zeggen laagohmig. Ze hebben dus een relatief lage inwendige weerstand. Bij het activeren van de standbijschakelaar krijgen de bedrijfsklare buizen ineens 600V= voor hun harses. Dat vinden ze niet fijn hoor!

    Stel dat je in je auto stilstaat, plankgas geeft en in een klap de koppeling loslaat. Probeer dat maar eens een paar keer en je kan spoedig naar de dokter met je car.

    Raar? Je doet het met je amp wel....
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Ik heb de amp zojuist naar mijn amptech gebracht. Die zoekt het wel uit voor mij. Bedankt voor de antwoorden'.
    Dag

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    als ik deze topic lees krijg ik wel een aantal vragen.
    * in hoeverre is een autobias (tenminste ik meende dat sommige buizen versterkers dit hebben)later in te bouwen en wat zou zoiets kosten?
    * als JJ eindbuizen niet al te betrouwbaar zijn welke scoren dan beter?

    en voor de liefhebbers, bij een workshop van gitarre en bass ging het over vervangen van buizen en ruststroom met demonstraties hoe dit effect heeft op het geluid
    https://youtu.be/FGT7BJs32og

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top