Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    ( eigenlijk best jammer ,....J/J is het voormalige TESLA ,...en die fabriek stond bekent om uitstekende kwaliteit )
    Correctie. Dat was merk dat bekend stond om die kwaliteit.
    Die fabriek wordt nu gebruikt door Foxconn en die assembleren er HP computers onder mensonterende toestanden...... Eén van de meest nare omgevingen waar ik ooit geweest ben. Werkdagen van 10 uur, 7 dagen per week zijn normaal en het personeel wordt voor 3 maanden ingevlogen uit landen als Laos, Cambodja en Mongolie. Da's goedkoper dan "locals" inhuren. Een handeling die door zo'n werknemer wordt uitgevoerd mag maximaal een minuut duren en de theorie is dat een aap de handeling uit moet kunnen voeren. Want als een aap het kan moet de werknemer het foutloos kunnen.



    Daar komt geen buis meer vandaan, goed of slecht.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    EL34 eindbuizen ( en ook de EL84 ) van J/J zijn onbetrouwbare , waardeloze klote eindbuizen

    Niet alles van J/J is klote ,.....de voorv. buizen 12AX7 , 7025 , 12AT7 , 12AU7 , etc zijn prima !
    De eindbuizen 6V6 en 6L6 zijn ook prima !
    Is dat iets van de laatste paar jaar?
    In mijn EL34 amps heb/had ik altijd JJ, zonder problemen.
    Toen mijn 6L6 amp aan nieuwe buizen toe was had ik zoiets van doe ook maar JJ, maar mijn reparateur wilde absoluut geen JJ 6L6GC gebruiken wegens slechte ervaringen vwb levensduur/degelijkheid.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    tja, ? ....Frans heeft geen noemenswaardige uitval ondervonden .
    Ik helaas wel . ( en een reparatie-adres in Haarlem ook )
    Op internet kom ik ook wat wisselende ervaringen tegen.

    Maar goed ,...Die gute Zeiten kommen nie wieder ,....de super-kwaliteit van vroegere Philips , Gen. Electric , RCA , Sylvania , etc
    zijn geweest.

    Maar je hoeft je , wat mij betreft , geen zorgen te maken over die J/J 6L6 GC ,....daar heb ik GEEN problemen mee gehad
    ( geen doorslag, geen korstsluiting en geen verloop )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 18 september 2017 om 10:05
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Wel irritant, als buizen heel erg wisselend van kwaliteit (binnen 1 merk) gaan worden; dadelijk moeten we nog allemaal aan de digitale spullen
    Of die transistorbuizen van AMT!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Ik heb er geen verklaring voor , dan dat er misschien wel 'ns wat doorheen kan schieten bij kwaliteits-controle.
    Daarnaast heb je ook B-keuze , deze spullen duiken wel 'ns op in dump-partijen ( met russische opdruk ),
    maar zijn niet echt goed bruikbaar in gitaar/basgitaar amps.

    Vroeger bestond dat hier ook,..."merken" als Ultron en Haltron waren B-keuze
    Laatst gewijzigd door 7ender; 18 september 2017 om 10:18
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wel irritant, als buizen heel erg wisselend van kwaliteit (binnen 1 merk) gaan worden;
    Maakt toch niet uit, uiteindelijjk is het mijn verantwoording dat een herstelde amp goed wordt afgeleverd. Als er een misser tussen zit is dat mijn strop en moet dat met mijn leverancier oplossen. Het percentage missers is trouwens zo laag dat ik er niet over klaag. Het retour zenden kost meer dus pleur ze gewoon weg en de klant krijgt een nieuw setje.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als het percentage missers laag is is er inderdaad niet veel aan de hand, maar als dit percentage hoger is/wordt/gaat worden, dan wordt het op een gegeven moment voor jou (en voor de klant ook) vervelend.

    Mijn Mesa (mijn meest gebruikte amp) is in 2009 of 2010 volledig van nieuwe buizen voorzien. Het wordt nu denk ik eens tijd om deze eens na te laten kijken/servicen (en dan nog heb ik niet eens het idee dat mijn buizen slecht zijn). Maar ik heb dus in ieder geval 7 a 8 jaar eigenlijk geen omkijken gehad naar deze amp, dat is ideaal (of geluk ).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top