Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Welk toestelleke

  1. #11

    Standaard

    ahhaaaa tegengestelde berichten

    Verder onderzoek voor mijn eventuele inzet is dus nodig. Thx daarvoor.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Helemaal niks tegenstrijdigs; pepe heeft gelijk.
    Met behulp van een ebow kun je een aardig volume bewerkstelligen, maar het hoeft niet.

  3. #13

    Standaard

    Sorry, je hebt gelijk.
    Te snel gelezen.
    Als ik mijn bewegelijkheid zo inschat zet ik hem op de snaren. Mijn partij is wat meer op de achtergrond dus volume boost is wel iets om rekening mee te houden. Toch ff live checken bij de dozenschuiver in A'dam.
    Blijft een interesting thing.

  4. #14

    Standaard

    Allee vooruit...kga da eens aanschaffen zie, ik vind het een machtig geluid. Bij Thomann goedkoopst.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Je kunt het volume trouwens ook makkelijk aanpassen als je hem wel op de snaren laat rusten, door de ebow weg te bewegen van de pickup die je op dat moment gebruikt. Zelf gebruik ik hem meestal in combinatie met de hals-pickup, dus als ik wat zachter wil, beweeg ik de ebow gewoon wat in de richting van de brug.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onkelpazuzu Bekijk bericht
    Je kunt het volume trouwens ook makkelijk aanpassen als je hem wel op de snaren laat rusten, door de ebow weg te bewegen van de pickup die je op dat moment gebruikt. Zelf gebruik ik hem meestal in combinatie met de hals-pickup, dus als ik wat zachter wil, beweeg ik de ebow gewoon wat in de richting van de brug.
    Klopt. Zal ook wel van t specifieke model afhangen, maar zelfs dan is de mijne nog extreem LUID. Gebruik m overigens niet meer, heb tegenwoordig mijn monitor gewoon lekker hard en speel heerlijk met feedback. Zo lekker om te doen

  7. #17

    Standaard

    ebow volume kan je ook beïnvloeden door hem op de snaar naar voor of achter te schuiven.
    Hoe dichter bij de brug hoe minder luid. Het meeste krijg je bij de "helft" van de snaar. Bij een open snaar is dat dus de 12e fret, bij vinger op eerste fret is dat de 13e, etc.

    Dit trouwens ook een bekend e-bow nummer:
    https://www.youtube.com/watch?v=uEyZfwUveQc

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Heeft niet zozeer met de absolute afstand te maken maar met de relatieve afstand tot de slugs van de pickup die werkzaam is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top