Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Welk toestelleke

  1. #1

    Standaard Welk toestelleke

    Hallo Misschien een heel domme vraag. Hoe noemt men het toestelleke dat sommige gitaristen ter hoogte van de pick-up houd om een zingend geluid van de gitaar te creeëren.
    zie filmpje The mission...https://www.youtube.com/watch?v=Y5dXawGOIYM
    thanks

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    De e bow bedoel je?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    De e bow bedoel je?
    Voila zie... dat ist... Bedankt voor de vlugge reaktie.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  5. #5

    Standaard

    Ennnn bedankt
    Heb een gitaarpartij waarbij ik een "celloachtig" geluid moet produceren. Dat doe ik nu met veel fuzz en spelen met het volumepedaal. Leuk, maar net niet. Dit zou wel eens kunnen gaan werken in combi met het aan en af zwellen van het volume. 90 eukers pffff eerst maar ff naar de Bax kijken of het echt produceert wat ik zoek.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Let wel op t feit dat een e-bow een gigantisch volume produceert. Dus je zult een eindtrapsvolume wel een stuk zachter moeten doen als je van plectrum overschakelt op e-bow

  7. #7

    Standaard

    Volume pedaal sluiten bij gebruik van de e-bow. En weer openen als je de pick hanteerd. Gaat dat niet werken dan?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    De Ebow zelf produceert helemaal geen volume.
    Toevallig een tijdje geleden een track voor iemand er mee ingespeeld, dat nummer ging over John Martyn dus het leek me wel aardig om in zijn geest partijen te bedenken en de Ebow paste daar prima in.

    De truc is het spelen met de afstand tav de snaar, dat bepaald je volume en boventonen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De Ebow zelf produceert helemaal geen volume.
    Toevallig een tijdje geleden een track voor iemand er mee ingespeeld, dat nummer ging over John Martyn dus het leek me wel aardig om in zijn geest partijen te bedenken en de Ebow paste daar prima in.

    De truc is het spelen met de afstand tav de snaar, dat bepaald je volume en boventonen.
    Poteehtooh potaahtooh. Als je m dicht bij je snaren houdt, is het volume van t signaal vele malen hoger dan jij met je hardste aanslag kan produceren, als ie lekker staat te ffeedbacken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    De ebow die ik zelf heb, is ontworpen om te 'liggen' op de snaren naast degene die je ermee bespeelt; daar heeft hij zelfs twee sleuven voor. Ik weet niet of dat op alle modellen zo is, en natuurlijk kun je hem ook hoger houden. Maar uitgaande van snaarhoogte is het volume echt wel behoorlijk hoog. Zelf gebruik ik gewoon de volumeknop van de gitaar om dat wat tegen te gaan.
    Laatst gewijzigd door Onkelpazuzu; 13 september 2017 om 14:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top