Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard Help! Pre rola Celestion G12H30 beschadigd, nog te repareren?

    Hi folks!

    Ik heb via ebay UK een tijdje terug twee vintage celestions aangeschaft. Nu had de verkoper ze verpakt in een kartonnetje dat normaal gesproken alleen gebruikt wordt om schoonmoeders mee te verzenden. Ze waren apart verpakt, maar een van de kartonnetjes arriveerde met een fraai gat in het midden erin. Ik had al een sneaky suspicion en ja hoor, unit is naar de filistijnen.




    Ik vraag me af of deze speaker nog te fixen is door middel van een professionele behandeling van de foamrand. Rondom het midden van de speaker ook de nodige kreugels. Ik zal maar niet proberen om deze met het strijkijzer te lijf te gaan. Zijn geen scheuren. Wel een klein scheurtje bij het punt waar de draad de speaker in gaat. Pulsonic cones volgens het verloren recept, dus vandaar dat ik hem graag wil redden.

    Ik ze relatief gunstig aangeschaft, ik ben eens benieuwd of dit ouwetje nog professioneel te redden valt en welke partij dat eventueel zou kunnen doen. Als het even kan, dan kies ik liever voor een repair (op kosten van de verkoper) dan voor een return. Anders zit die andere ook zo eenzaam in mijn 2 x 12 cabje, dan kan ik hem niet aandoen.
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 12 september 2017 om 12:56 Reden: Photobucket was niet lief

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Tadaa!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Er zijn nog wel mensen die dit netjes kunnen doen , maar de kans is ook zeer groot dat je ze terug-krijgt met verlopen parameters omdat de conus en het centreer-membraan niet exact gelijk zijn aan het originele fabricaat 12H30 PE
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Thanks! Gaat niet meer veel worden dus. Merci ��

  5. #5

    Standaard

    gotsamme zeg.... wat een ravage!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top