Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard BOSS goes Angry (Charlie) ...

    Geinig, misschien toch weer eens een 'Bossje' proberen ...


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Wat een leuk uitstapje van Boss!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Geinig, misschien toch weer eens een 'Bossje' proberen ...
    Ga je nu van je geloof afstappen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Toch ben ik wel benieuwd wat de echte story is, dit achteraf in elkaar gezette promo filmpje ten spijt.
    JHS toch een beetje de koning van de jatters en Boss de koning van de originals, zou het initiatief echt van Boss zijn uitgegaan?
    Of wilde Boss geen JHS blues clone en revenue mislopen?
    Maar goed, als het maar werkt zegt de consument en met Boss zit dat wel goed.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vraag me af hoe succesvol zo iets wordt.
    Dit pedaal is veel goedkoper dan een angry charlie plus een blues driver, en al helemaal als je die met een parallelle mixer oid wilt gebruiken , maar als je niet specifiek naar deze combinatie op zoek bent, dan zijn er voor €200,- nog wel andere alternatieven. Misschien heb ik verkeerde filmpjes bekeken en beluisterd, maar zó fantastisch vond ik dit pedaal er nou ook weer niet uit komen.

  6. #6

    Standaard

    Angry Charlie is een 'Marshall in a box' toch? Volgens mij destijds een eerste versie gehad die mij niet niet lang kon boeien dus ging uiteindelijk retour. De Boss BD is een classic en zou ik nog wel eens willen aanschaffen. De AC heeft nu geen volledige tone stack als het recente origineel en dus net zoals alle boss drive pedalen één tone control wat ik toch als enig minpuntje voor de AC zijde van dit pedaal een beperking vind. Verder als je beiden pedalen toch al graag zou willen aanschaffen dan is dit zeker het proberen waard daar je ze in alle configuraties kan schakelen en toepassen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Toch ben ik wel benieuwd wat de echte story is, dit achteraf in elkaar gezette promo filmpje ten spijt.
    JHS toch een beetje de koning van de jatters en Boss de koning van de originals, zou het initiatief echt van Boss zijn uitgegaan?
    Of wilde Boss geen JHS blues clone en revenue mislopen?
    Maar goed, als het maar werkt zegt de consument en met Boss zit dat wel goed.
    Ik denk dat Boss (van oudsher) zich toch op een andere doelgroep richt, en wellicht door de samenwerking
    met JHS juist een stap in de richting van de boutique markt probeert te maken.
    De BD-2 is zeker een klassieker, maar met een RSP van nog geen EUR. 100,== blijft er maar weinig ruimte
    over om te klonen, tenminste voor JHS dan, natuurlijk niet voor Joyo ...

    Verder zijn er natuurlijk al de nodige 'BD inspired' boutique pedalen, maar die zitten qua prijsstelling en dus
    ook doelgroep toch in een heel ander segment.

    Maar goed, ik was er natuurlijk niet bij ...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vraag me af hoe succesvol zo iets wordt.
    Dit pedaal is veel goedkoper dan een angry charlie plus een blues driver, en al helemaal als je die met een parallelle mixer oid wilt gebruiken , maar als je niet specifiek naar deze combinatie op zoek bent, dan zijn er voor €200,- nog wel andere alternatieven. Misschien heb ik verkeerde filmpjes bekeken en beluisterd, maar zó fantastisch vond ik dit pedaal er nou ook weer niet uit komen.
    Idd, Rabea maakt er nog iets van, maar in andere demo's klinkt het pedaal middelmatig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Idd, Rabea maakt er nog iets van, maar in andere demo's klinkt het pedaal middelmatig.
    Ik denk niet dat het pedaal middelmatig klinkt daar beide afzonderlijke pedalen hun staat van dienst wel hebben aangetoond :-) Ik denk dat je eerder jezelf de vraag moet stellen of je interesse hebt in een MIAB Angry Charlie met Blues Driver in één pedaal. Veel gitaristen vinden de AC of de AT van JHS erg goed klinken en met de Boss Blues Driver kun je dergelijke MIAB pedalen extra op hun sodemieter geven net zoals met een tube screamer, klon of ander overdrive pedaal. De combinatie moet je aanstaan denk ik. Het is niet zo dat de twee drives anders of slechter klinken dan het origineel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik denk niet dat het pedaal middelmatig klinkt daar beide afzonderlijke pedalen hun staat van dienst wel hebben aangetoond :-) Ik denk dat je eerder jezelf de vraag moet stellen of je interesse hebt in een MIAB Angry Charlie met Blues Driver in één pedaal. Veel gitaristen vinden de AC of de AT van JHS erg goed klinken en met de Boss Blues Driver kun je dergelijke MIAB pedalen extra op hun sodemieter geven net zoals met een tube screamer, klon of ander overdrive pedaal. De combinatie moet je aanstaan denk ik. Het is niet zo dat de twee drives anders of slechter klinken dan het origineel.
    Ik beschrijf alleen wat ik in die demo's hoor en ik weet wel dat YT niet alleen een graadmeter voor de kwaliteit van het gedemonstreerde product is. Zelf testen is dus het devies.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top