Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Blik werkt nog beter als afscherming en mu-metaal nog beter.
    Maar aluminiumtape is éénvoudiger en werk ook goed.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

  2. #12

    Standaard

    Bill Lawrence? Is die het met mij eens?
    WoW!!!!!
    Dat moet toeval zijn.

    Het is een beetje afhankelijk van hetgeen je nou precies probeert af te schermen.
    Ikzelf heb uitstekende resultaten met alu folie bereikt.
    Netjes verwerken en een goede verbinding met aarde maakt je gitaar hoorbaar stiller.
    En dan heb je nog 24 meter over voor je boterhammetjes. Da's ook nooit weg.

    Mijn eigenbouw bas had roodkoperen element covers. Netjes gepoetst en van een laagje parketlak voorzien. Vandaar dat ik koper altijd een beetje heb gewantrouwd. Of het met messing beter gaat? Daarmee heb ik geen ervaring. Maar met alufolie wel dus.

    En je pups kun je niet effectief shielden hè; dat zou mooi zijn. Dan is ie pas echt stil.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13

    Standaard

    Heb mijn gitaar stratocaster volledig belegd met koperfolie..3 uurtjes werk eraan.... alles perfect gedaan geaard enz...
    Resultaat... Niet echt denderend....wel beternis, maar niet het gehoopte resultaat...nog altijd brom op de enkel elementen vooraan, midden en achter alleen.
    Jammer voor mijn werk.... blijkbaar toch geen wondermiddel..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Heb mijn gitaar stratocaster volledig belegd met koperfolie..3 uurtjes werk eraan.... alles perfect gedaan geaard enz...
    Resultaat... Niet echt denderend....wel beternis, maar niet het gehoopte resultaat...nog altijd brom op de enkel elementen vooraan, midden en achter alleen.
    Jammer voor mijn werk.... blijkbaar toch geen wondermiddel..
    Klopt, zo helpt een gipskorset ook niet tegen aambeien.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zijn er hier lieden die weleens van die afscherm-verf gebruiken? En hoe is het resultaat daarmee?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Heb mijn gitaar stratocaster volledig belegd met koperfolie..3 uurtjes werk eraan.... alles perfect gedaan geaard enz...
    Resultaat... Niet echt denderend....wel beternis, maar niet het gehoopte resultaat...nog altijd brom op de enkel elementen vooraan, midden en achter alleen.
    Jammer voor mijn werk.... blijkbaar toch geen wondermiddel..
    als je er nu nog alufolie overheen plakt heb je de optimale afscherming.
    zou toch even het artikel van bill lawrence lezen.

    @Duhsjaak
    als ik je berichten hier lees heb ik het gevoel dat je ook zo iemand bent van doe gewoon, no nonsens zoals Bill ook was waarvan hij blijk geeft in dit artikel
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...nt_AgeBull.htm

    hij was een wetenschapper op dit gebied, kon als bv zijn magneet materiaal was verandert uitrekenen hoe hij bv door aanpassing van de wikkeling toch weer het gewenst resultaat had (zonder daar een gigantisch bedrag voor te vragen per pickup)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zijn er hier lieden die weleens van die afscherm-verf gebruiken? En hoe is het resultaat daarmee?
    Ik heb een paar gitaren gehad daarmee en die bromden niet, al m'n andere gitaren hebben/hadden het niet en brommen ook niet. M'n strat heeft alufolie onder de slagplaat en je raadt het al.... bromt niet! Ik heb wel brommende kabels en versterkers gehad.

    Die Willi Stich was trouwens geen idioot hoor, wist erg veel van de materie en dacht net op een andere manier dan de rest.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb een paar gitaren gehad daarmee en die bromden niet, al m'n andere gitaren hebben/hadden het niet en brommen ook niet. M'n strat heeft alufolie onder de slagplaat en je raadt het al.... bromt niet! Ik heb wel brommende kabels en versterkers gehad.

    Die Willi Stich was trouwens geen idioot hoor, wist erg veel van de materie en dacht net op een andere manier dan de rest.
    Het is alleen in mijn bureau dat mijn Gitaar (fender strat) het doet... op optredens nooit geen problemen... op andere plaatsen in huis ook geen probleem...alleen in mijn bureau. Wat wel een enorme rol zal spelen is het volgende.. alle elektriciteitsbuizen van het huis lopen wel onder de vloer van de bureau omdat de elekt.kast aan de andere kant van de muur hangt. (ik kan het weten want ik heb ze daar gelegd ben electricien)..Dus magnetisme genoeg om te storen denk ik. Nu vond ik dus het een uitstekende gelegenheid om mijn gitaar te testen met shielding op deze plaats. Na shielding heb ik wel een verbetering.. als ik mij op een bepaalde positie draait in mijn bureau met mijn gitaar, dan is de brom volledig weg...voor de shielding had ik dat niet, altijd brom. Mijn Gibson met humbucker heeft daar totaal geen last van. Mijn edwards met humbucker dan weer wel en geshield met.....jawel shieldverf !!! Dus mijn bureau is blijkbaar een ideale plek om deze storing uit te testen voor gitaren met bromstoringen... Natuurlijk heb ik daar nu wel mijn repeteerplaats van gemaakt ..
    En dit omdat ik in de winter daar lekker chauffage heb.
    Ik ga mijn strato nu toch wel nog eens overlappen met alufolie als test(maar nu niet direct) en hou jullie op de hoogte van het resultaat.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou beginnen met een velletje alufolie over de slagplaat. Comme ça:




    De randaarde is in alle ruimtes gelijk....? (toch nog even vragen)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    .. als ik mij op een bepaalde positie draait in mijn bureau met mijn gitaar, dan is de brom volledig weg...
    Mooi! Dan kun je nu ook met je gitaar als richtantenne precies bepalen waar de brom vandaan komt. Beweeg naar waar de storing het hardst is en je hebt de bron. Die wegnemen en je kunt altijd bromvrij spelen
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top